Annons:
Etikettnuet
Läst 1791 ggr
[rore]
9/14/12, 8:30 AM

Godmorgon!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur vi väljer att se/känna det. Nu är det nu och jag kan välja från det ena nuet till det andra.

I morse vaknade jag av vinden som fick fönsterrutorna att vibrera. Himlen låg som en grå tjock matta över himlen.

Jag gjorde nått som jag sällan gör dagar som dessa. Istället för att dra täcket över huvudet och sucka över eländet (som jag faktiskt oftast gör) Så drog jag på mig kläderna och traskade ut i blåsten.

Vinden omslöt och blåste rakt på, brevid och runt omkring. Löven på backen liksom hjulade ikapp.

De prasslade och lekte tafatt.

Det var en härligt renande känsla som skölje över mig där jag spatserade i den tidiga morgon timman.

Naturen har så mycket att ge till oss. Om vi bara öppnar och tar emot!

En finer fredag och helg önskar jag dig.

Annons:
[Ravenna]
9/14/12, 3:35 PM
#1

_"Det var en härligt renande känsla som skölje över mig där jag spatserade i den tidiga morgon timman."
_

"Naturen har så mycket att ge till oss. Om vi bara öppnar och tar emot!"

Så sant, kunde inte hålla med dig mer, för som jag ser det: vi ÄR naturen. Önskar dig också en fin fredag och helg! Kyss

lizaohman
9/14/12, 5:33 PM
#2

Trevlig helg till dig också - och till alla andra förstås Kyss

[rore]
9/14/12, 8:08 PM
#3

KyssKyss

Uncle Thomas
9/19/12, 5:37 PM
#4

Varför drog du täcket över huvudet förrut för?? Det finns ju även mycket man kan göra inomhus.

Ja, naturen ger mycket.

Och en del blir vad man gör det till.

På den tiden jag tävlade i segling, "beställde" vi oväder (regn och hård blåst, men inte äska för det är farligt då man är på sjön) för det störde de andra mycket mer än oss  :)

[rore]
9/21/12, 3:43 PM
#5

Jo visst finns det mycket att göra inomhus också Uncle Thomas.Glad

Inte för att jag stannar så länge under täcket dessa dager heller egentligen, men det blir ju så ruggigt och kulet, så det tar emot att traska upp.

Helt enkelt.

Upp till toppen
Annons: