Annons:
Etikettmental-träning
Läst 2812 ggr
Uncle Thomas
2012-08-26 15:15

Tankekraft mot värk

Någon som har provat?

För en massa år sedan kom jag på ett sätt att minska värk med värk med tankekraft, MEN mitt sätt kräver för mycket mental kraft, så jag orkar inte använda den så mycket.

Jag har en "Se-på-fan-gen"  Glad (cepophen-p) som gör att inte ens starka värktabletter gör någon betydande nytta på mig.

Har hört talas om mentala träningsmetoder, som kan minska värk betydligt t o m så att bedövning inte behövdes vid större operation!!! (Själv har jag bara kört utan bedövning vid en krånglig visdomstandsutdragning, som tog 20 minuter.) Och det finns någon slags triggermetod, som minskar värk vid "aktivering".

Har hört talas om en bok av David Ingvar, och att Jon Kakal-Zin (e d) gjort böcker och CD.

Någon som kollat mer och/eller använt?

Annons:
kkarinn
2012-09-05 09:05
#1

finns ju olika sorters värk, och varför man har ont.

är man deprimerad och får ont av det så funkar det nog.

jag har ont 24h på dygnet av sjukdom, och tack vare min sjukdom är det fel på min kropp så därför får jag ont.

så jag väldigt skeptisk för sånt här MEN!! nyfiken :P

Uncle Thomas
2012-09-05 13:52
#2

#1  Det kan  fungera även mot kroppsskador,

Jag har en allvarlig knäskada, som men hemmagjorda metod gör en del nytta mot, men min metod tar för mycket mental kraft att genomföra.

På TV visade de även ett lyckat experiment med en halvstor* operation, som genomfördes utan bedövning, efter att patienten hade fått träna, och de hade en extraperson, som bara kollade om patienten skulle ge "vänta"-tecken med ett finger om det gjorde för ont. Tror det var i Frankrike.

*Operationen var någonstans vid magen. Har för mig att det var bråck vid naveln(/ljumsken).

Så det fungerar, men det finns säkert olika bra/olika mertoder. Därför undrar jag om någon har erfarenheter  Glad

lizaohman
2012-09-14 17:32
#3

Jag har tagit bort de flesta av mina fyllningar och gjort det utan bedövning. Jag gav mig bara fan på att göra det. Intalade mig själv, som jag läst, att smärta är ett sinnestillstånd och sådana går ju att förändra :)

Uncle Thomas
2012-09-14 18:11
#4

#3 Ja, tandläkaren brukar jag också köra utan bedövning, utom någon enstaka gång då tandläkaren övertalat mig då det var oklart om det skulle behövas rotfyllning.

Men tandläkarbesök är korta. Jag undrade mest om någon provat någon slags mental träning mot långvarig värk.

lizaohman
2012-09-14 18:16
#5

Mitt dagliga liv är kantat av värk, men som sagt, ifall smärta är ett sinnestillstånd så går det att förändra. Jag använder meditation väldigt mycket.

Oskarand
2013-05-19 12:58
#6

Uneståhls mentala träning kan användas till detta och jag vet folk som har kört operation utan bedövning genom hans metoder.

Lars-Eric Uneståhl är ju legend inom mental träning. KOlla www.slh.nu.

Annons:
Upp till toppen
Annons: