Annons:
Etikettmental-träning
Läst 3205 ggr
[Yantra]
2012-07-26 12:35

Att släppa gammalt, för det nya!

Under många år har jag med och mot min vilja vistas i det alternativa övernatuliga för att andra har talat om för mig att de kan tala med mig som de inte kan göra med andra. Det har varit smickrande på gott och ont. Jag har försökt att klamra mig fast vid det övernaturliga, samtidigt som jag börjar alltmer inse att det är inte det jag inners inne är intresserad av eller vill göra med mitt liv. Det är svårt att erkänna det. Det är ännu svårare att säga det till folk som kommer och häller över sina problem i mitt knä, utan att jag har erbjudit mig. Det kan vara ganska slitsamt i långa loppet.

I går såg jag en film om en föreläsning om Mental träning med Lars Eric Uneståhl. Han sa saker som gjorde att jag fick ord på det jag höll på med, något som jag inte har fått förrut.

Folk ger ofta rådet om att tänka positivt, sätta upp mål och ha positiva bilder om situationer. Men det är inte många människor som kan förklara hur man gör det och hur man bryter negativa tankemönster. Det tyckte jag att Uneståhl klargjorde ganska bra, i allafall bättre än många andra.

Folk har sagt att de känner att jag kan läsa av dem - Men det kan jag inte och därför anser inte jag att jag har en övernaturlig gåva. Jag har hållit på med Yantra ett tag. Men den världen börjar alltmer stängas ner, speciellt när jag insåg att det är dags att släppa taget och gå vidare, för nya insikter om livet. Jag känner att jag har ett starkare intresse för mental träning med och bortom a la Uneståhl.

Vad vet Ni om Lars-Eric Uneståhl…

Annons:
Uncle Thomas
2012-07-26 15:14
#1

Mycket  Glad Jag kände t o m till honom (1976 tror jag det var) ** innan** hans första mentalträningsset med kasettband och bok kom ut, för jag kände en tjej, som var med och gjorde tester till den boken. Det var på GHI Örebro (och även Bosön, Stockholm, tror jag). I början gjordes de för elitidrottare, men grundträningen passar även för en massa annat, som t ex

/"uppenbara", eftersom de behövs även för elitidrottare. Avslappning, målsättning, koncentration…

/men även för problemlösning, som t ex rökavvänjning, viktnedgång (=EJ detsamma som bantning), tandläkarskräck, flygrädsla, tala inför grupp…) De här senare har han och andra lagt till senare.

Boken kom 1977 har jag för mig. I början användes det nästan bara bland en del idrottare. Först ca 1983 började det bli mer känt då Sportspegeln tog upp det. Efter det har det ökat mycket och nästan alla elitidrottare har mental träning, och fler och fler "privatpersoner" också för olika saker.

Själv hade jag problem med att han lät för mesig på inspelningarna, men matrialet är mycket bra upplagt.

T ex Willie Railo var också bland de första. Han är en mycket mer medryckande talare än Uneståhl, men Railos matrial är inte lika bra. (I alla fall var det inte det då i början.)

En viktig sak med den här grundträningen är att man INTE ska börja göra den om man är deppig, för första delen blir man seg av, och om man redan är deppig, kan det bli svårt att komma upp igen.

Då kan man behöva lära sig mental "uppumpning" först. (Eftersom jag har "uppfunnit" en del sånt här själv långt innan Uneståhls och andras matrial kom, kommer jag inte ihåg om följande kommer från mig eller någon annan. Jag har i alla fall använt den sedan "stenåldern" vid behov, dels då jag behövt maxa mentala styrkan, och dels för att komma i rätt stämning inför något viktigt.)

"Musikpumpning".

1. Förbered med lite avslappning om det behövs.

2. Svårt att beskriva med ord, men lätt att visa  Glad Det är en yogaövning med vilken man kan vidga bröstkorgen på sig själv, vilket är en del av att må bra. Ni har kanske sett att folk som mår dåligt brukar krypa ihop?  Den här övningen är för att få sådana knutar att släppa. (Innan de började använda läkemedel inom psykvården, använde de en annan teknik där två patienter stod rygg mot rygg och turades om att bända ut bröstkorgen åt varandra. Jag föredrar "naturmetoden" mycket före neddrogning.)

Ovanstående behövs bara göras vid behov. Då man mår bättre kan man börja direkt med 3an.

3. Dags för själva "pumpningen". Sätt på någon musik som du gillar, är positiv, har passande tempo, och har mycket bas. Den ska spelas i högtalare där du kan KÄNNA basen. "Passande tempo" beror på vad du vill göra. "Powerboosting" brukar vara lite snabb som många rocklåtar, men inte så snabb som tekno. Om man förbereder sig för något där man ska vara kvick, så väljer man en lite snabbare låt, men inte så snabb att det känns stressande. Dra på musiken högt med basdelen på max. Tänk på något du gjort bra och gör en "målgest". Den klassiska Y-formen passar bra, för den bänder också ut bröstkorgen. Blunda, och tänk på att du lyckats med något. I början kan det behövas vara något som skett (OK med litet bara det var positiv känsla). Då man blivit ordentligt avslappnad, och det är "känslohjärnhalvan" (=höger) som är på ensam, så går det bra att även tänka sig in i att man lyckas med något som inte hänt - än Glad Samma musik spelas om och om igen så att det blir en slags meditation/självhypnos. Man blir starkare och starkare. Till skillnad från mediciner, kan man aldrig överdosera  Glad

Uncle Thomas
2012-07-26 15:38
#2

(F ö höll jag på lite med "övernaturligt" också i slutet på 80-talet, gällande att kunna förutsäga franmtiden. ALLA kan göra något "övernaturligt", men man kan ha läggning för olika saker. T ex har väldigt många mammor känt på sig på långt håll då deras barn är i fara. "Övernaturligt" började jag med efter att jag läst en bok skriven av en av amerikanska forskarna, som var med då båda sidor forskade om det under kalla kriget, men nu fick han berätta, eftersom Kalla kriget upphörde. Egentligen är det inte så konstigt, alla forskare är överens om att tiden är en dimension närmast efter de vi normalt tänker på som dimension (Upp-ned, fram-bak, höger-vänster.) Det går att "gå" i tiden mentalt, för att komma tillbaka och kunna tala om en del av vad som kommer att hända. Svårigheten är att lära sig stänga av det distraherande analystänkandet och bara iakta, och skilja på egna tankar och iaktagelser. Vet inte om det är allmänt, men jag hade även svårt att se när det hände i framtiden. Om det var något som hände ofta, så hade jag ingen aning om vilken av dem det var. Sedan förutspådde jag börskrashen med det 1987/88 ungefär ett halvår i förväg fastän jag inte sett något ekonomiskt tecken på det. Jag utförde även några tester för att bevisa för en civilekonom och en civilingenjör. De såg roliga ut då de såg att det gick  Glad Men jag slutade träna då jag hade kommit halvlångt, då jag kom på att det inte var något spännande om jag blev för bra på att veta vad det blir för sportresultat…  Skrattande

Men - det som många tänker på direkt - Det fungerar INTE om man gör det för personlig vinnings skull typ vid vadslagning. (Detsamma sägs av många med kunskap om "övernaturligt".) Under träningen använde jag ofta kommande sportresultat som övning, eftersom de är tydliga. Först testade jag med "fiktiva" spel d v s jag förutspådde vinnare på trav UTAN att lämna in. Det gav mycket bra resultat ca rätt varannan gång, fastän ju oddsen är typ 1 på 10 beroende på hur många som startar. Jag tittade INTE på travprogrammen för de bara stör förutspåendet. Och eftersom vinsten i snitt är mycket mer än 1 på 2 så skulle testerna ha givit från dubbelt till 5 gånger satsade pengar. MEN då jag senare satsade på riktigt, så gick jag bara ungefär jämnt upp  Skrattande Däremot lyckades amerikanska forskargruppen ganska bra, men det var inte för personlig vinning, utan för att utöka hur mycket pengar de hade att forska för, så det var mer av ideella skäl..

[Yantra]
2012-07-27 14:47
#3

Heej Uncle Thomas!

Tusen TACK för båda dina långa, underbara svar. Jag är jätteglad över vad du delade med dig. Jag känner igen Willie Ralio från en vän som har kontakter inom fotbollseliten.

Du gav mig mycket intressanta beskrivningar och jag måste processera båda dina svar för det var en mängd information som fick igång mig i nya tankebanor. Det är helt underbart, tycker jag!Skrattande

Jag var och tittade på Olof Rolander (inspiratör) som var väldigt intressant.

Det som gjorde mig glad var din inställning till det övernaturliga. Jag tycker du har en sund inställning till det. Enligt min erfarenhet så är det ovanligt. Många använder det övernaturliga för egen vinning, som du sa.

Jag får nog återvända med ett bättre svar när jag har processas allt i huvudet.

Du ska veta att jag uppskattar väldigt mycket ditt svar! Tack

Hälsningar Yantra

Uncle Thomas
2012-07-27 22:57
#4

Bra att du uppskattar det  Glad

"Många använder det övernaturliga för egen vinning, som du sa."

Ja, fast det ska inte fungera om man försöker använda det för att vinna på vadslagning, det säger många källor, och min . iofs lilla test - tyder på det också.

Däremot finns det många bedragare inom det här området, som försöker lura folk på pengar, fastän det är bluff. De har bidragit till att "övernaturligt" har fått oförtjänt dåligt rykte. Men det finns ju hederliga också, som verkligen t ex får kontakt med andar. Sedan finns det sådana, som "har en skruv lös", vilket gör det extra krångligt att veta vilka som verkligen gör något "övernaturligt" och inte bara inbillar sig själv det. Fast vissa saker går att testa om det är "övernaturligt" eller inte, men det blir svårt av att de flesta lyckas "stänga av analyshjärnan" bara ibland, vilket gör att man bara lyckas ibland. Men om man gör tester tillräckligt ofta, blir det ändå tillräckligt stor andel rätt för att vara bevis, MEN om man gör enkelt kollade tester ofta - som t ex säga om nästa kort är rött eller svart - MEN problemet med sådana tester är att de snart blir så tråkiga att man lätt tappar koncentrationen, och då får dåliga resultat.

Jag är i grunden skeptisk till sådant här, men samtidigt är jag tillräckligt intresserad för att UNDERSÖKA om olika saker kan stämma. T ex trodde jag inte alls på astrologi förr, för det var för mycket som inte stämde på mig själv då jag bara kollade på det "västerlänska" =zodiaken = månaden, MEN sedan kollade jag i en billig bok, som jag såg på rea. Den la ihop zodiaken med kinesiska födelseår (som österlänningar tycker är viktigast.) DÅ stämde det mycket bra på alla jag kände nära. Sedan dess tror jag på inte allt men en hel del inom astrologi. T ex kan man ofta känna igen Vädurar på deras ovanliga sätt att gå  Glad

Det var genom sådan undersökning, som jag märkte att jag kunde "kolla in i framtiden" och kanske även påverka materia (Jag sa åt tärningarna vad de skulle bli då vi spelade Trivial Persuit, det gick ganska länge, men jag gjorde det bara en gång så DET kan ha varit slumpen. Men testen då jag visade dem, som sa att det inte gick, att det visst gick, det kan inte ha varit slumpen.) Men jag kunde INTE en del saker som en del andra kan, som t ex få kontakt med andar.

[Yantra]
2012-07-31 11:51
#5

Jag håller med dig att många människor använder en övernaturlig gåva för att tjäna pengar på olyckliga människor. Samtidigt som man kan vända på det och säga att många människor söker folk som ska ta över deras problem, fixa deras liv genom avläsningar så att de slipper se på sig själva. Ofta är det folk som drabbas av detta fenomen som visar ett intresse i det övernaturliga och personlig utveckling MEN som INTE erbjuder sig att rådgiva omvärlden. Vist är det märkligt!?

Det kan vara lika jobbigt och skadligt för den som drabbas. Många som har någon form av "gåva" blir som världstjärnor som folk respektlöst och hänsynslös trakasserar mot deras vilja. Om det är något personen vill så är det okej. Men ett NEJ är inte förhandlingsbart på alla områden i livet. Jag vet inte hur många gånger som folk har försökt att få mig att ändra min ståndpunkt för att de påstår att de ser att jag har en gåva. Jag kallar det intellekt. Det finns även folk som anser att människor med övernaturlig gåva ska vara anvsariga för hela världens bekymmer. Exempelvis är Jesus/Messias en sådan person som ska ta det ansvaret. Jag förstår varför Messias inte har återuppstått Skrattande. (Hihi det var ju riktigt roligtSkrattande)

Det är märkligt fenomen när folk även talar om personlig utveckling. Det har jag aldrig förstått hur man kan utvecklas personligen när man behöver sitt liv avlästa och sina problem fixade av omvärlden. Det är inte personlig utveckling enligt mig.

Det där du sa om astrologi och västerlänsk/österlänskt. Den erfarenheten har jag fast med Qigong. Jag förstår vad du menar. Jag tror att det är bra att vara skeptiker, fast utan att kränka folk. Jag tycker att om jag inte har bett om världens åsikt om mig så ska inte världen tala om det för mig. Det är mitt asvar att ställa frågan! Sedan har världen valet att svara eller låta bli.

Jag tycker du verkar vara en bra skeptiker som testar olika teorier på dig själv och sedan gör du en slutsatts om vad du tycker. Där känner jag igenom mig i dig. Jag gör likadant. En sak som jag har lärt mig är att hålla det jag lär mig för mig själv, så slipper jag alla människor som ska ha mina insikter graits utan ansträningning. Jag respekterar mitt slit och tankeutveckling. Det har tagit en del av min livsstid på jorden och det är faktiskt inte gratis. Varför ska mina insikter om mig vara en allmän metod för omvärlden. Jag tycker personliga insikter är skräddarsydd för den egna individen. Det är vad jag tycker.

Dessutom tycker jag att det är slitsamt att umgås med personer som bara umgås med sina problem och tycker de har rätt att sprida sina negativa energier i mitt liv. Vem vill må dåligt. Jag vet att de som har skadats svårt skriker efter bedövning. Jag kan inte riktigt ta dessa personer på allvar som säger att de har ett lidande, men behöver bli avlästa…för de vet inte vilka problem de har!!!Obestämd

Nu har jag nog kommit från ämnet…

Därför gillar jag att personlig utveckling är ett eget ansvar… annars blir det inte äkta…

Vad kul det var att läsa dina svar och få tankefunderingar runt det du skrev. Sedan fladdra all världens väg. Tack ska du ha! Skrattande

Uncle Thomas
2012-07-31 15:05
#6

#5 Ja, till resten, men en sak missförstod du vad jag menade.

"Jag håller med dig att många människor använder en övernaturlig gåva för att tjäna pengar på olyckliga människor."

Det tycker jag INTE är fel, det är ungefär som att andra får betalt för jobb där var och en använcer sina färdigheter.

Det jag är emot är då människor UTAN (eller med bara små) "övernaturliga" färdigheter, LURAR folk att de har det, och tar betalt för något de inte kan. Det är ungefär som att någon skulle ta betalt för en bilreparation/hjärnkirurgi, utan att kunna hur man gör.

Annons:
[Yantra]
2012-07-31 18:58
#7

#5

Jag tror att jag försökte få fram det som du tolkade som misstolkning. Jag har ibland svårt att formulera det jag menar och jag håller med dig att det finns folk som har för låg utvecklad gåva eller saknar gåvan som har fått för sig att de har en gåva och förmedlar det till omvärlden. Det är synd om folk som drabbas av dem.

Samtidigt som de som har en gåva och har själva valt att erbjuda sina tjänster har jag ingenting att ha åsikter om. Det är som du säger har rätt att ta betalt och leva på sitt arbete! Jag har inget imot dem alls.

Det jag tycker är fel att folk anser att någon annan människa har en gåva och tvingar den andra personen att ta ansvar för ett arbete som den andra personen inte är intresserade av att göra. Jag kan säga att det finns folk som saknar respekt för det.

Jag tror att vi har lika åsikter, men använder olika ord för att framföra våra åsikter på. Det handlar om sund förnuft. Något som jag tycker vi båda verka ha väldigt mycket av.Skrattande

Min åsikt är fast, för jag har haft en stark upplevelse av något övernaturligt. Jag var i en mycket svår situation och då fick jag denna upplevelse. Efteråt påstådd folk att jag var annorlunda och skulle förklara vad "det där" var för dom. Folk kände men förstod inte. Jag förstod inte vad de menade. Så det skapade massor av onödiga konflikter i mitt liv som var totalt onödigt. Problemet var att jag ville något annat, än omvärlden. Det  kunde få människor ta. Trots att det är mitt liv. Det respekterades inte alls. Jag stod upp för mig själv.

Jag har en personlig åsikt i detta som kan blockera logiska åsikter. Jag tror och upplever dig som klok att du kan förstå min ståndpunkt efter min korta förklaring och kanske inte förstå exakt vart jag kommer ifrån.

Jag tycker om ditt sätt att svara mig, komma med åsikter och vara helt respektfull mot mig. Jag hoppas jag är det mot dig och hoppas att jag inte blir för personlig så att du får bära min ångest. För det ska du inte göra.

Uncle Thomas
2012-08-01 09:06
#8

#7  Ja, vi tycker samma om mycket, men vet inte om vi tycker samma om det här:   Glad

"Jag har ibland svårt att formulera det jag menar och jag håller med dig att det finns folk som har för låg utvecklad gåva eller saknar gåvan som har fått för sig att de har en gåva och förmedlar det till omvärlden."

Jag menar de som MEDVETET LURAS d v s bedrägeri.

De, som har fått för sig det, har även "lurat" sig själva Glad så de gör det inte medvetet.

"/Missförstånd med omgivningen/ det skapade massor av onödiga konflikter i mitt liv"

"Jag hoppas jag är det mot dig och hoppas att jag inte blir för personlig så att du får bära min ångest."

Småbarn brukar vara bra på "övernaturligt", men de flesta slutar med det, eftersom de flesta vuxna säger åt dem att sluta "fantisera".

Jag är van  Glad Bl a en kompis har nära kontakt med andevärlden, men mår dåligt vardagslivet. Jag har talat om för honom redan för länge sedan hur han kan träna bort (nästan) all ångest ganska enkelt, men han mår fortfarande dåligt - för han tränar inte så… Glad

För ca en vecka sedan, rådde jag honom att ligga lågt med det övernaturliga och annat som leder tankar bort från vardagslivet, till han fått ordning på sitt liv. I förrgår kanske det lossnade, i alla fall mådde han mycket bättre igår, efter att ha avslutat förrgårdagen med ett "lyckande", efter att jag fick upp honom för att göra ett litet sådant, istället för att ligga - mentalt - utmattad. Bara av det "lyckandet", som tog ett par minuter att göra, men blockerat honom mycket i flera år, fick han sån energi att då ville han inte sova, fastän det var sovdags  Skrattande Igår hade han äntligen följt träningen, så då hade han fått mer gjort mot målet , än innan dess sedan förra hösten!  Hoppas han fortsätter att träna in den nya vanan, istället för den han mår dåligt av - onödigt, eftersom det är enkelt att träna bort  (nästan) all sådan slags ångest, men man behöver göra det tillräckligt mycket, för att det ska kunna bli den nya vanan. (I hans fall är det ångest för att han har "pappersfobi" så han betalar inte räkningar, fastän han har mer pengar än det, och hans hem är väldigt oordnat, istället för att ordna det, fastän han mår dåligt av det…   (Jag är Fisk så jag struntar i att mitt hus ser ut som ett bombnedslag  Glad för jag har en massa grejer och papper i högsystem, men det fungerar bra, för jag vet var allt är p g a systemet med att jag olika sektioner för olika grupper av grejer/papper. Men han är Oxe och sådana brukar behöva ha (ganska) fint hemma för att kunna må bra.)

[Yantra]
2012-08-02 08:21
#9

Hej!

Vad bra att du hjälper din vän. Han behöver en sund åsikt!

Vad du är snäll, som säger i mot mig i min tro att jag har svårt att formulera mig.

Visst är det märkligt att det övernaturliga ska ge folk ett bättre och mer insiktfullt liv. Din beskrivning av din vän är inte den första gången jag har hört eller sätt detta fenomenet. Folk verkar sluta leva i en verklighet, efter en stund processerande och  utövande av den andliga/övernaturliga världen och då hakar alla problem på dem som burkar på bröllopsbilen. Processen ska få folk att må bra och bli upplysta i den andliga världen, det värsta är att den egocentriska världen är på mest hugget att kräva hjälp av den utmattade människan och om omvärlden inte får sin vilja igenom så saknar den mentalt trötta medkänsla för folk som lider. Det är få som är som du och tar den utmattade personen ifrån sin situation, eller ens kan ge den utmatade personen ett nytt perspektiv, redskap att ta sig ur sin situation och ge personen nya friska mål. Där är du väldigt ovanlig och så tycker jag att alla människor ska vara, med tanke på hur vanligt det är med mental träning. Jag tycker att det är oftas tvärtom. Där gör du en enrom insatts för din vän. Jag tror att när din vän är klar så kommer han vara dig evigt tacksam! Att de som tvingar sina problem i knät på de som redan har det svårt själva är de värsta egoister som finns, det är min åsikt. Jag tycker din vän har tur som har dig. Väldigt tur.

Vardagen är värdefull. Det övernaturliga kan blockerara vardagen och då blir utvecklingen sjuka och livet stannar upp. Här finns det inte mycket hjälp från "alla" utvecklade människor med gåvor!

Det är väldigt intressant att du är fisk. Jag är skorpion, med exempelvis Venus i vågen och huset som det låg i försvann från minnet Guld i mun jag är råtta i kinesiskt astrologi. Jag har apan i accidenten eller vad det heter. Jag tycker det är så jobbigt och ganska kul också.

En fråga? Är skorpionen en av de som håller upp himlen (en av fyra pelare) för det är vattumannen (oxe?) Lejon och skorpionen….Mina astrologi kunskaper är inte de bästa!

Uncle Thomas
2012-08-02 11:13
#10

Han har en mycket stark förmåga gällande kontakt med andevärlden, men han mår dåligt av att han fortsätter göra två stora fel, fastän jag sagt många gånger hur han behöver göra:

1. Han "stänger" sig inte för andevärlden ibland, så han släpper in besvärliga andar då han inte orkar ned det.

2. Få ordning på vanliga livet, som jag beskrev tidigare, men det här senare verkar som om han äntligen har börjat göra mer omfattande efter att jag sagt det till honom i 4 år  :)

Om man gör det rätt, får balans mellan andevärlden och vardagslivet, så är "övernaturligt" en källa till mental styrka, men om man har stor obalans, så blir det lätt att man mår dåligt.

Många använder mental träning BARA för att försöka nå något extremt mål inom sport eller affärsliv, men då är det risk att de mår dåligt av MOTSATT orsak än de som har "för mycket" övernaturligt.

"Vardagen är värdefull. Det övernaturliga kan blockerara vardagen och då blir utvecklingen sjuka och livet stannar upp. Här finns det inte mycket hjälp från "alla" utvecklade människor med gåvor!"

Vet inte om någon av de mentalt starkaste med stark "övernaturlig" förmåga, ordnar någon sådan hjälp för allmänheten, MEN det går att få hjälp genom att iakta hur de gör för att må bra. Bl a "stänger" de sig då de inte vill använda sina övernaturliga krafter. Har du sett på TV'programmet "Det okända" ? De flesta av dem är bra ballanserade. I ett program beskrev Terry för en kvinna med problem, hur man gör för att "stänga" sig.

Gällande astrologi så har jag ingen aning om det där med pelare. Jag har inte kontrollerat annat än zodiak och kinesisk årgång, så  jag vet inte i om jag tror på resten, och jag har knappt någon kunskap om resten heller.

Gällande kombinationer zodiak - årgång:

Alla har sina för och nackdelar, men de passar olika bra/dåligt ihop med varandra.

/Själv har jag haft tur att mina passar bra ihop, kompletterar varandra bra. (Fisken är mycket kreativ och kommer på ideer och svåra lösningar, och jobbar även bra - så länge den tycker det är intressant  :)  Sedan får min årgång se till att viktiga saker blir färdiggjorda.)

/De tre kompisar, som har problem och jag inte lyckats få ordning på - för att de inte gör tillräckligt som jag sagt  :)    - har haft otur för  deras zodiak och årgång passar inte ihop alls. Det gör att delar av deras personlighet inte trivs ihop med andra delar av deras personlighet. Extra illa såklart om de utvecklar dem dåligt.

/Jag har en kompis, som har samma kombination som dig. Det är en kombination som kan passa ihop någorlunda, men det är problem med att hitta jobb, som passar båda sidor. Råttan har jag inte så bra koll på, men jag tror ni kan passa för jobb typ försäljare och servicejobb, men INTE för att organicera. Det var nog kompisens Råttårsdel, som gjorde att han gick i konkurs  :)   för att han inte höll ordning på papperen. Skorpionen är mycket målmedveten, så den kan nog bli bra på vad än bestämmer sig för att bli bra på, MEN den TRIVS nog normalt bättre med ANDRA jobb än vad Råttan passar till. Men till skillnad från de som inte passar ihop alls, så kan Skorpion-Råttor hitta sådant som båda tycker är OK. Om du fått ordning på vardagslivet, kanske ett sådant jobb kan vara något inom "övernaturligt" = Skorpionsidan sköter organisation och analys, Råttan sköter (den verbala) kommunikationen med kunderna.

[Yantra]
2012-08-06 13:42
#11

Hej! Jag har läst igenom ditt inlägg och inser att jag har släppt den tidigare diskussionen och är mer intresserad av dina historier om zodiaken och dina vänner.

Det är rätt förståligt att du känner dig frustrerad när dina vänner inte lyssnar på dig, för att du kanske har erfarenheter av en viss situation som de kommer att lära sig. De lyssnar inte tror jag för de saknar din erfarenhet eller vision om kommande event. Då har jag lärt mig att backa undan och inte ta den konflikten för det slösar så enormt mycket av min egna livsstid. Det är också en process av utveckling som man går igenom efter att man inser att det går inte att lära folk som inte vill ha ens råd. Då är det dags att låta dem gå vägen som gör att de lär sig. Fram till dess så kommer de inte se varningssignaler eller råd. Där måste man lära sig att släppa taget och finnas där när de inser vad de håller på med. Innan dess så lyssnar de inte!

Jag fnissade lite när jag läste om att råttan inte är för att organisera. Jag älskar att organisera, mitt problemet är att ta första steget för att få det jag vill ha. Men när det steget i taget så ser jag bara målet och vill dit till varje pris. När jag når dit så upplever jag en glädje som jag vill återuppleva gång på gång. Jag hatar när livet är trist eller när folk säger att så här är livet. Då säger jag att det är det inte alls! Sedan sätter jag mig ner och funderar hur jag vill att livet inte ska vara och så skapar jag det. Där har jag nog apan att tacka för när det gäller den biten- skorpionen (årgång 1972) och jag har mycket vågen i mig.

Jag får alltid reaktion på mitt horoskop för att jag har:

Månen i vågen i 6 huset, Venus i vågen i 6 huset, Mars i vågen i 6 huset, Uranus i vågen i 6 huset och Pluto i vågen i 6 huset. Jag har norra noden i medium coeli - stenbocken i 2 huset. Norra noden har jag för mig är det jag ska lära mig….

Jag får alltid starka reaktioner på mitt horoskop så jag har slutat ställa det för att slippa alla konstiga kommentarer. Jag har alltid haft en stark känsla att livet är inte skrivet och därför kan jag bestämma hur mitt liv ska se ut. Många människor försöker förklara för mig att så är inte fallet. Det håller jag med om när det gäller ödet. Det tror jag att vi alla har och det är orubbligt! Därför tror jag att när något händer som inte är ens öde så blir man varnad. När man lyssnar så slipper man massor av trubbel i total onödan. Det är min tro!!! Det har bevisat sig så många gånger i mitt liv att jag har tappat räkningen. Men det är inte något jag predikar eller vill pracka på omvärlden med.

Vad är du för kinesiskt horoskop - fisk och….

Uncle Thomas
2012-08-06 14:12
#12

"är mer intresserad av dina historier om zodiaken och dina vänner.

Jag har/har haft många udda vänner, tillräckligt matrial för flera böcker  Glad (T ex i tonåren Kjell Bergqvist hörde till "gänget" (fotbollslaget och även skolklassen, men han hoppade av gymnasiet ungefär samtidigt som jag bytte till den klassen.)

"Jag älskar att organisera"

Jag tror fortfarande att det INTE är Råttan som står för organisationen, i alla fall inte om det är BRA organicerat  Glad Om det är bra, så tror jag att du lyckats få Skorpionen att sköta organicerandet.

"mitt problemet är att ta första steget för att få det jag vill ha"

Det där tyder mer på Råttan Glad =Mycket - ofta bra - snack, men får lite gjort. I alla fall brukar Skorpioner vara MYCKET målmedvetna, så du behöver låta Skorpionen bestämma mer om det. Många skorpioner är t o m det så mycket att de bränner ut sig själva och t o m dör förhållandevis unga (=60-70).

Detaljerna du skriver om, vet jag inget om.

"Jag har alltid haft en stark känsla att ödet är inte skrivet och därför kan jag bestämma hur ödet ska se ut."

Jag tror på att astrologi bestämmer mycket av GRUNDPERSONLIGHETEN. Sedan är det upp till var och en hur bra/dåligt man utvecklar den, och det gör ju stor skillnad för ODDSEN att olika saker ska hända. Sedan kan man ha en del tur/otur som gör det lättare/svårare att nå situationer man vill ha,

Jag är Fisk-Orm (men ett släktdrag gör att jag har lyckats undvika ett problem med Ormen ganska lätt). Fisken ordnar kreativiteten, och jag antar det är Ormen som ser till att tråkiga saker blir gjorda. Fisken kan jobba mycket bra, så länge den tycker det är roligt/intressant…  Glad

Upp till toppen
Annons: