Annons:
Etikettinspiration-motivation
Läst 3471 ggr
GitteL
5/1/12, 11:27 AM

Om acceptans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag accepterar mig själv precis som jag är.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[Athinea]
5/1/12, 7:05 PM
#1

Så sant så!  :)

GitteL
5/3/12, 12:44 AM
#2

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Mirjah
5/4/12, 9:33 PM
#3

Det är underbart att vara jag.

[Athinea]
5/5/12, 9:14 PM
#4

Det är underbart att människor kan inse hur bra de faktiskt är!

LivetochLyckan
6/7/12, 11:09 AM
#5

Så enkelt men ändå så svårt. ;)

GitteL
8/7/12, 7:10 PM
#6

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
retep
8/7/12, 7:43 PM
#7

Att acceptera skänker frihet att vara tillåtande, förstående, förlåtande.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

GitteL
8/7/12, 8:03 PM
#8

Exakt retep och ibland tar det lite tid att komma dit :-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

retep
8/7/12, 8:15 PM
#9

Ja det gör det ju det GitteL. Samtidigt är det så betydelsefullt att lära känna den självständigheten och friheten genom att uppmärksamma den. Se värdet i att vara tillåtande, vara förstående och förlåtande. Först mot sig själv för att sedan kunna vara det mot andra och allt man möter i livet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Uncle Thomas
8/8/12, 11:06 AM
#10

Well. Håller med om utseende och då man gör så gott man kan (då det är viktigt)

men jag håller inte med om någon ställer till det mycket för andra, genom att göra mycket sämre än vad den personen kan. (T ex otrohet eller ställer till en massa problem för att man inte tänker sig för.)

retep
8/8/12, 12:51 PM
#11

Okey Uncle Thomas! Men då har man inte heller funnit eller accepterat möjligheten och värdet av full acceptans. Att acceptera betyder inte att man tycker att det är okey att vara otrogen. Att finna sin acceptans är att kunna inse att allt som sker har en orsak, en förklaring, även om den är dold, svår att finna förståelse för och förlåta.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Uncle Thomas
8/8/12, 1:34 PM
#12

#11 "Att finna sin acceptans är att kunna inse att allt som sker har en orsak, en förklaring, även om den är dold, svår att finna förståelse för och förlåta."

Det finns en massa skitstövlar i världen, som tar för att de tjänar på det själva.

=Orsaken är att skitstövlarna gör det om de kan göra det ostraffat. Inte särskilt svårt att förstå - Skitstövlarna är själviska…

Iofs kan man kanske må bättre SJÄLV om man accepterar typ en buddist, MEN ju mer skitstövlar får göra ostraffat utan motstånd, desto mer skit behöver världen acceptera…

Som du ser så håller jag inte med om DEN delen  Glad utan anser att sådana personer ska motarbetas. Sedan ignorerar/"accepterar" man det emellan man t ex motarbetar det genom överklaganden till domstolar eller påpekar det i media, så man kombinerar må bra och motarbetning av skitstövlar så gott det går.

retep
8/8/12, 2:05 PM
#13

Acceptans är något som bara handlar om en själv! Det är något man vill och kan göra eller inte kan och vill. Som sagt så betyder det inte att man inte får eller kan reagera, eller som du säger motarbeta skitstövlar eller en typ en buddist, om man tycker de gjort fel.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Uncle Thomas
8/8/12, 4:14 PM
#14

Jaha. För mig innefattar ordet "acceptans" alltihop. Det är därför jag invände  Glad

retep
8/8/12, 5:38 PM
#15

Jaha. Du behövde inte invända! För även för mig innefattar ordet "acceptans" alltihop!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Uncle Thomas
8/9/12, 12:03 AM
#16

#15  OK.

(Jag fattade #9  ""Först mot sig själv för att sedan kunna vara det mot andra och allt man möter i livet." som att du inte gjorde den skillnaden jag gjorde.)

retep
8/9/12, 10:14 AM
#17

Så kan det vara, att vi litet pratar förbi varandra!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Uncle Thomas
8/9/12, 2:01 PM
#18

Jag har en kompis, som ofta hittar på egna - andra - definitioner på befintliga ord, så det kan bli konstiga diskussioner/missförstånd ofta  Glad

retep
8/9/12, 4:39 PM
#19

Skrev detta i inledningen i en annan tråd Genom att acceptera släpper jag taget och undviker att kämpa. Genom att släppa taget ger jag plats åt nyskapande. Genom att acceptera rädslorna blir jag orädd. Genom att vara orädd öppnar jag sinnet. Genom att öppna sinnet ser jag, utan att döma. Genom att bevittna utan att döma öppnar jag för Livet http://lawofattraction.ifokus.se/articles/4d7be80dc5c6a755ed000ac8-uppmarksamhet?discussions-1

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
8/30/12, 8:21 PM
#20

Ok, nu har jag skrivit ned det på ett papper som ska sättas upp i köket :) Tack Peter!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
kkarinn
9/5/12, 9:14 AM
#21

jag accepterar inte mig själv till en bra människa till 100% då jag har dåliga sidor hoss mig själv, en dålig sida är att jag dömmer människor om dom inte tycker som jag, tex politisk eller om dom klagar för mycket, eftersom jag själv tycker att jag (offtast) har mer att klaga över (sjukdom) men jag inte gör det för omgivningens skull. jag ser alltså mig själv som lite bättre iblAnd och detta tycker jg inte är accepterat. men jag jobbr på detGlad

Uncle Thomas
9/5/12, 2:00 PM
#22

#21 Delvis som jag  Glad

men jag har accepterat skadan, men klagar på att myndigheterna ställer till en massa i onödan, fastän det är kommunen som orsakade att skadan förvämrades mycket, och sedan även att mitt hälsotillstånd blivit onödigt dåligt.

Och så klagar jag på folk, som inte gör sitt bästa då det inte bara går ut över dem själva. T ex många gnäller om sina småproblem, fastän de går att träna bort, och de försöker inte/knappt ens…

Upp till toppen
Annons: