Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1632 ggr
[GunillaR]
2012-04-24 00:16

Egendomlig människa

Är där kanske en del som säger om mig.

Jag har precis flyttat in i ett seniorboende (blir 65 om några månader)där det finns en del lokaler som man har allehanda aktiviteter i. Det är en massa roliga eller mindre roliga aktivietet som kan vara gymnastik, målarkurs, bingo, canasta osv

Den finns där utflykgorna som ordnas, till exempel till en känd trädgård någonstans i nordvästra Skåne, en heldagsutflykt, kostar 300 som jag inte har råd med. Förmodligen

Men jag har inte tid med alla dessa aktivteter och har inget intresse heller för den delen.

Jag trivs så bra här i min lilla vänliga lägenhet som "omsluter" mig. Jag målar, tecknar, fixar något med inredningen, blommorna på balkongen. Sitter här vid datorn, läser böcker (som inte handlar om romantik) Aktiviter som är utvecklande för mig, både som yttre och inre person

Jag tycker om att lära mig saker, ta reda på saker,

Så jag behöver ju inte deras aktiviteter. Ibland har de dans någon fredagkväll men till musik som jag bar inte kan fördra (dansbandsmusik)

Den dagen de tar hit Rolling Stones - då kommer jag Tungan ute

Jag har heller ingen större behållning att sitta och prata bara för att munnen ska vara igång

Är jag en egendomlig människa som inte har någon behållning av sk "normala" människor.

De känner mig inte ännu och kanske någon undrar vad det är för en egendomlig människa som inte vill vara med och spela bingo.

Annons:
Upp till toppen
Annons: