Annons:
Etikettpersonlig-hjälp-coaching
Läst 3733 ggr
Florentyna
2012-04-14 08:38

Ta kontroll över ditt liv, bli den du är

så skapas automatiskt det liv du vill leva.

Upplever du att du aldrig har tid över? Då ska du läsa det här.

Allt börjar med att du sätter dig ner, kopplar bort omgivningen under den tid det tar att läsa igenom det här och medvetet fokuserar på innehållet i texten.

Att ta kontroll över sitt liv innebär att man måste tänka och planera medvetet. Skriv ner vad det är du vill ha kontroll över, varför och hur du ska få den. Pricka sedan av en sak i taget på listan. Det tar lite av din tid i början, men ju mer kontroll du får över ditt liv desto mer tid får du över - Att göra vad du vill med.

Det behöver inte vara svårare än så.

Du kommer också att märka att ju mer kontroll du får över ditt liv desto mer växer din självkänsla. Människor du möter kommer att agera och bemöta dig med mer respekt, därför att det är vad du förväntar dig.

Livet är menat att vara roligt, att må bra i. Det är allas födslorätt.

Så sätt igång och tänk medvetna tankar. Vad är det du vill förändra i ditt liv?

"Du skapar ditt liv med det du fyller dina dagar"

Mvh

Florentyna

Annons:
meandlotus
2012-04-14 23:58
#1

hm om kontrollen tar över då? Som för mig.. Hade full kontroll, men ändå fick jag ingen respekt och är för tillfället sjukskriven..

Tips?

Det jag känner jag behöver förändra är att bli respekterad för den jag är på jobbet.. Inte som fru duktig som fixar allt och vet allt.

*värme*

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

Florentyna
2012-04-15 10:09
#2

Nu hänger jag inte riktigt med.

Om kontrollen tar över - då har DU ju tappat den. Den tar över DIG, och då gäller det att ta tillbaks den.

Tillbaka till listorna alltså. Skriv ned vad du uppfattar att du inte har kontroll över, varför och hur du ska få tillbaks den.

Det här gör man inte en gång för att få livet och tillvaron att fungerar som en klocka. Det är ett återkommande moment. För varje gång går det fortare att komma underfund med var problemet ligger och på sikt blir de allt mindre och färre. Det är så man upplever det.

Om din önskan är att bli respekterad på jobbet är mitt förslag att du först tar reda på (för dig själv) varför DU SJÄLV upplever att du inte är det. Skriv lista. Därefter betar du av den successivt.

Om du har en arbetskamrat som du litar på så fråga honom/ henne varför dina arbetskamrater inte respekterar dig. Ta till dig kritiken med öppet sinne, skriv ner de och gå igenom punkterna för att se om DU tycker att de stämmer.

Ifrågasätt kritiken med öppet sinne (för dig själv först) - ta gärna upp de med arbetskamraterna. Be de hjälpa dig om du tror att de kan hjälpa dig. Så länge kritiken bygger på fakta (inte personangrepp) är den konstruktiv och i slutändan kan det hjälpa hela arbetsstyrkan till bättre respekt gentemot alla.

Hade det varit jag skulle jag ta upp frågan på ett personalmöte. Det finns inget bättre ställe att skapa positiva "vibbar" och sopa bort gammalt "damm" arbetskamrater emellan.

Mvh

Florentyna

meandlotus
2012-04-20 23:15
#3

Tack Florentyna Glad

Jag ska skriva en lista och beta av, för som du skriver har kontrollen tagit över mig.. hm..

En del svar ploppar upp på en gång, tex att jag är FÖR snäll, som leder till att jag blir utnyttjad och ej respekterad.

Jag släpper allt MITT om någon ber om hjälp.. leder till samma som ovan..

Ska prata med min kollega nu när jag börjar jobba igen, hon är rak och ärlig Skrattande

Tack för ditt fina svar.

Ha en trevlig helg.

*Värme*

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

Upp till toppen
Annons: