Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 8560 ggr
mariellen
2012-02-15 23:54

dröm om bästavän, hjälp!

Jag drömde inatt att jag och min killkompis fick känslor för varandra och hade sex osv. Vi är bästa kompisar och jag brukar inte tänka på honom så. Visst har det hänt att jag tänkt på att vi hade passat bra tillsammans, men jag är absolut inte kär i honom eller så.

Vad kan detta betyda?

Annons:
ikna
2012-02-18 21:53
#1

Din killkompis kan symbolisera en av dina manliga sidor.

Att ni har sex kan symbolisera att du förenar dig med din manliga sida/egenskap.

Troligtvis har du införlivat en manlig sida/egenskap (som påminner om en sida hos din killkompis) i din personlighet.

clswe
2012-10-29 01:13
#2

Det förklarar varför jag drömde om min sambos kompis förra året… En kille som jag inte haft sådana känslor för men som kommit upp i drömmar. Har inte umgåts så mycket med bara killar innan jag träffade min sambo. Nu umgås jagnästan jämt med 3 och ja.. jag är nog lite manligare en innan..

Roamer
2012-11-09 08:18
#3

Nödvändigtvis är det inte så invecklat heller utan kan helt enkelt vara att du saknar närhet och att du drömde om din kompis är för att han får dig att känna dig trygg, och trygghet kan vara det primära behovet som inte uppfylls för stunden. Svårt att tolka drömmar utan att ha mer fakta kring den om sinnesstämning, handling, din nuvarande situation osv.

Upp till toppen
Annons: