Annons:
Etikettandligt
Läst 13575 ggr
[Athinea]
2012-02-15 18:14

Indigobarn!

Indigobarn**
Indigobarn är mycket speciella barn och vuxna som är födda med en mycket högre frekvens och energi. I indigobarns auror kan man se den indigoblåa färgen och därför har dessa barn fått namnet indigobarn.

Den första tidens indigobarn föddes redan under 1920-talet men var då få till antalet. Många indigobarn föddes efter andra världskriget och blev kända under 60-talets flower power rörelse. Omfattningen av indigobarn har ökat sedan 1978 och 2012 kommer alla barn födas som indigo eller kristallbarn.

Indigobarn är en uppgradering av människan som nu finns här i bland oss på jorden, detta något som redan förutspåtts för flera tusen år sedan i ett antal profetior. Indigobarn har varit med om många tidigare liv och har därför insamlat en mycket stor kunskap. Denna samlade kunskap ska användas till Indigobarnens livsuppgift.

Indigobarnens uppgift är att lösa upp det gamla samhället och få oss att inse vikten av att bygga ett nytt samhälle där grunden är KÄRLEK. Indigobarn ska visa samhället de orättvisor och felaktigheter som finns så att vi alla kan skapa en bättre tillvaro i harmoni, symbios och tillgivenhet med varandra. Indigobarn vill få människor att börja tänka på ett nytt sätt där man tänker ljust och kärleksfullt till allt och alla!
**

**Indigobarn är snabbtänkta och intelligenta . De är människor som lätt blir uttråkade och som hela tiden söker sig till nya utmaningar som är stimulerande. Indigobarn har alltid betraktats av sin omgivning som annorlunda, besvärliga och svårhanterade. De har enormt stark VILJA, de är smarta, KREATIVA, självmedvetna och ÄRLIGA. Indigobarn har ofta mediala förmågor, är inkännande och väldigt klarsynta.Indigobarn är INTE RÄDDA för att säga vad de tycker och tänker. De är inte rädda för att stå ut i mängden, hur de uttrycker detta kan dock variera väldigt mycket. Indigobarn är i många lägen inte rädda för ENSAMHET och kan ibland välja utanförskapet själva om umgänget omkring inte är tillräckligt stimulerande. Indigobarn står hellre och tittar på genom att OBSERVERA omgivningen men om de ser att någon råkar illa ut så agerar indigobarn impulsivt med sitt stora hjärta för att hjälpa andra. Detta beror bland annat på att indigobarn är HYPERKÄNSLIGA (framför allt mot sådant som strider mot det indigobarnen kämpar för, rättvisa, kärlek och godhet). Trots Indigobarns storhet kan de också vara lättsårade och lättavvisade.

Indigobarn kan genomskåda lögner och falskhet. Man kan inte lura ett indigobarn eftersom de läser av allt och alla. De har ett extra känselspröt och uppskattar uppriktighet och originalitet. Deras handlingar styrs av KÄRLEK och RÄTTVISA.  De utvecklar också ofta stor MEDKÄNSLA och har så kallat högt EQ.

Indigobarnens styrka är den väldiga kreativitet och handlingskraft som finns hos dem, de drivs av en enorm skaparlust och en längtan att göra gott. De har också ett enormt intresse för världen och VILL GÄRNA HJÄLPA världen.  Indigobarn tänker i många avseenden både globalt, rättvist och holistiskt (helhetstänkande). Deras inneboende kärlek gör dem ofta spontana och vill gärna vara allas vän. De är också en perfekt ledargestalt, men glöm inte att en ledargestalt behöver inte alltid te sig just på det viss som vi i samhället har föreställt oss att en ledare är. Indigobarn anser sällan själva att de är en självklar ledare.

** Ett indigobarn kan också visa upp följande egenskaper:

  • Individualister
  • Stark utstrålning
  • Uppvisar ledaregenskaper
  • Risktagare
  • Egensinnig
  • Blir lätt uttråkad
  • Blir frustrerade när de tvingas utföra monotona uppgifter
  • Otålig
  • Har svårt att vänta på sin tur
  • Har svårt med disciplin och att bli tillrättavisad
  • Tycker inte om att följa order och instruktioner
  • Vill alltid veta VARFÖR, speciellt när de blir ombedda att göra något
  • Pendlar mellan låg självkänsla och grandiositet
  • Oftast verbalt begåvad
  • Kreativ med intresse för musik, konst eller annat kreativt skapande
  • Starkt intuitiv, ibland även synsk och medial
  • Vid sjukdom har de ofta diffusa symptom och kan därför vara svåra att diagnostisera
  • Känsliga för kemikalier och konstgjorda tillsatser i maten
  • Får lätt kontakt med djur
  • Benägenhet för missbruk (alkohol, droger, socker, drama, sex mm)
  • Har varit eller är deprimerad och kanske haft självmordstankar
  • Har ofta svårigheter med insomnandet och/eller svårt att somna om då de vaknar mitt i natten
  • Har fått antydningar från omgivningen eller t o m diagnostiserats med ADHD/ADD
  • Söker efter och har behov av djupa varaktiga relationer till vänner
  • Har en stark känsla att deras liv har ett bestämt syfte och/eller en djup önskan om att hjälpa mänskligheten
  • Dagdrömmare och visionärer
  • **Är inte rädd för att ställa sig upp och vara ensam om sin åsikt eller för att vara annorlunda.
    **
  • **Är hellre ensam än vara tillsammans med människor som de inte gillar
    **

Källa: Älskade indigobarn av Agneta Bentsen www.celestin.se Ägaren av indigobarn.se

Annons:
Geru
2012-02-15 18:16
#1

Stämmer rätt nice in på mig själv, faktiskt…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Athinea]
2012-02-16 10:02
#2

#1

Härligt! Skulle själv kalla mig ett Indigobarn, eftersom allting stämde klockrent in på mig!

[Torahzen]
2012-02-16 10:53
#3

Det mesta stämmer in på mig!

julklappen
2012-02-19 22:28
#4

Mycket stämmer på mig,men inte allt. Måste allt stämma? för att man ska vara ett Indigobarn?

Frogge33
2012-03-04 23:08
#5

Mycket stämmer in på mig med.. undrar samma som föregående måste allt stämma in för att vara ett Indigobarn?

 

// Matilda

Geru
2012-03-04 23:16
#6

Enda som inte stämmer på mig är "

  • Har ofta svårigheter med insomnandet och/eller svårt att somna om då de vaknar mitt i natten

och

Har en stark känsla att deras liv har ett bestämt syfte och/eller en djup önskan om att hjälpa mänskligheten

på Bestämda syftet delen.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Nattuggla
2012-03-26 15:25
#7

Enda sedan första gången jag läste om Indigobarn har jag funderat på om det är det jag är. Och jag funderar fortfarande. Nästan allting som står stämmer in på mig. Men hur ska man få någon mer klarhet i det?

Skulle för övrigt vara kul att samla ihop fler Indigobarn och träffas och se hur det känns när man är flera samlade, Kanske blir något alldeles speciellt… Glad

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

[Athinea]
2012-03-29 14:07
#8

#7
Jag är själv medial och faktiskt varit i kontakt med andra medium som har mer erfarenhet inom detta. De sa att jag var det och först kände jag mig bara som ett stort frågetecken.. Sedan när jag fick veta att jag var det så fick jag på något vis en speciell styrka inom mig, en förklaring att jag var speciell.

Indigobarn är något unikt som man ska ha i åtanke när man har det jobbigt. Jag får en sådan extrem styrka när jag tänker på det.

Indigo är kraft. Glad

[C Stark]
2012-04-08 10:58
#9

Varendaste punkt stämmer in.
Har även vissa mediala förmågor sen barnsben som även börjat utvecklas mer då jag börjat söka svaren inom mig själv.
Jag har också fått antydningar av andra precis som du Athinea, men det tog ett långt tag innan jag förstod vad det handlade om.
Nu känns det självklart!

Väntar dock även på en adhd utredning, Hur är det med er andra, har ni fått diagnoser?

Jag har även läst att man ser en stjärna i horoskopet om man är indigo, detta bekräftade det för mig och det ska erkännas att jag numera är skeptisk till eventuell medicinering.

=)

[Athinea]
2012-04-22 22:51
#10

#9 Jag har diagnosen adhd och det gav mig svar på de flesta obesvarade alla funderingar jag hade kring mina känslor och mitt betéende. Jag tar mediciner som hjälper mig att stabilisera tillvaron, resten sköter jag med hjälp av kraften och känslan av att känna mig unik.

Med daglig pepp och med positiv inställning till sig själv så kan man komma hur långt man vill!

[C Stark]
2012-04-26 19:04
#11

Helt rätt Athinea… Flört

[Athinea]
2012-04-26 21:50
#12

#11 Yesbox! :)

tarotlasse
2012-07-01 19:28
#13

Jag har ju också diagnosen ADHD och arbetar som  Healer Medium och tarotläggare och allt stämmer jätte bra på mig med. Men född 1960

Men en fråga om detta med Indigo/Kristallbarn och ADHD.

Alla med ADHD har ju en Speciell Gen förändring i en Gengrupp.

Forskningen har ju kunnat spåra denna genförändring tillbaka till Stenåldern.

Då hade alla 100% av människorna denna Genförändring och ADHD.

Idag är det bara 5% av befolkningen som har denna Gen förändring och ADHD.

Men det är fortfarande det största funktionshindret av dom klassade funktions hindren.

Hur kan man få detta till att ADHD barnen är en förberedelse till medvetande höjningen när det bevisligen har blivit färre som föds med ADHD i dag en tidigare ?

Jag läste också på ett annat ställe att vi med ADHD hade utvecklats i vårt medvetande för att förbereda övriga för medveteande höjningen.

Men ADHD är ingen utvecklad medvetande förändring utan en fysisk åkomma.

Alla med ADHD har en tunnare hjärnbark där funktionen för Koncentration impulsivitet  sitter.

Men även produktionen av våra olika hormoner. Så alla med ADHD har brist på ngn av våra hormoner och beroende på vilken så fungerar vi väldigt olika från lugna och inåtvända till utåtagerande, vilda och våldsamma.

Hur går detta i hop med Indigo teorin?

För som jag ser det genom det jag läst i olika forum böcker om Indigo så består ju detta av rena fakta fel om b.la ADHD men även om Aspberger och Autism.

Så förklara för mig så jag begriper detta med Indigo för Hitills är det ingen som kunnat svara på dessa frågor Om Indigo barnen och kopplingarna till dom olika funktions hindren.

Lasse

Annons:
tarotlasse
2012-07-01 19:50
#14

I Sverige började man i början av 1900 talet att sortera in mäniskor i olika kategorier beroende på mentala förmågor, kunskaper, och  sjukdommar

Detta resulterade i att man klassade in folk i olika fack och på 20 talet var detta ngt politikerna annamde I Sverige så enlig lag så införde man tvångs sterilisering för dom grupperna som inte stämmde in i rätt grupp för mentala förmågor.

1928 lämnades ett lag förslag in i Sveriges riksdag om att man skulle förbjuda bland äktenskap mellan Samer och Svenskar och att det skulle vara förbjudet för Svenskar att beblanda sig med samer.

För att detta skulle påverka våran ras  och våra mentala förmågor.

Nu fick man aldrig igenom detta förslag i riksdagen

Men tvångs steriliseringar skede ända in på 60 o 70 talet här i Sverige på  grupper av mäniskor som inte stämde in med dom mentala förmågor som man klassade in i olika grupper.

Men dom Svenska grupperingar av folk genom deras mentala förmågor olika raser osv  spred sig ju till andra länder också.

Hitler tittade ju på detta Svenska System och han avrättade ju dom grupper som inte passade in enligt honom.

Så detta började en gång i tiden genom att man klassade in folk genom deras olika mentala förmågor här i Sverige.

Det kostade miljontals mäniskor livet eftersom dom placerades i  grupper som hade( fel) mentala förmågor.

Pecis som man gör med Indigo/Kristallbarn klassar in personer efter deras mentala förmågor så en mycket farlig väg att klassa in folk i olika kategorier.

Men tydligen lär vi oss alldrig av dom hemska händelser som ligger bakåt i vår historia.

Vem vet i framtiden kanske vi får en ny galning vid makten som vill sortera bort alla som inte är klassade Indigo barn för att förbereda en medvetande höjning. '

Så detta med  att klassa in personer i olika gruperingar är oerhört farligt.

Lasse

Shiva 108
2012-07-26 18:18
#15

Hej!.

Upptäckte indigobarn för 2 dagar sen och allting stämde in utim 2 kritiker. Kände igen mycket av mig och har inte ADHD men nu undrar jag om jag är en Indigobarn trots jag satt framför spegel och försökte hitta indingo fält men hittar bara turkos (grönt/blått ljust färgad).

Kan någon med fina gåva och se om jag är en indigobarn eller inte?.

Är tacksam för hjälpen :)

tarotlasse
2012-07-26 18:27
#16

#15 indigo barn är ett påhitt av ngn som ville vara speceill på ngt sätt vill jag säga.

Finns inget i dessa teorier som stämmer med verkligheten detta med auran och aura fältet och dess färger så ändras färgerna hela tiden beroende på humör hur pigg du är. Om du anstränger dig  koncentrerar dig osv så skiftar färgen precis hela tiden.

Om du fotograferar dig med en äkta kirilian kamera finns inte så många här i sverige eftersom dom är otroligt dyra.

Så kan du få en färg kombination i ditt fält vid första fotograferingen sedan kan du ta en ny bild ett par minuter senare och få en helt annan färgkombination.

Så även detta med turkos färg i aura fältet är så felaktiga fakta  som så mycket annat i detta med Indigo teorin.

Om du är röd på morgonen kan du vara turkos på lunchen lila till middagen och brun på kvällen.

Så beror helt och hållet på när och på ditt humör och fysiska situation vilka olika färger som blir i  Aura fältet.

Lasse

Lasse

tarotlasse
2012-07-26 18:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här kan du få ett exempel på aura foto hur det kan variera bilderna är fotgarferade med ngn dags mellan rum på den färgglada bilden är jag nedstängd och på den vita bilden där har jag öppnat upp och arbetar med Ande världen.

Så enorma skillnader på färgerna i Aura fältet.

Shiva 108
2012-07-28 09:10
#18

Lasse: Har aldrig sett såna bilder med kirilian kamera. Häftig att kamera kan fånga upp aura.

Ang om indigobarn, jag är skeptist mot såna på hitt eftersom jag vill ha ett form av bevis att Indigobarnet verkligen finns.

När jag läste lite om den ryska pojken som påstod att han är inkarnerat till jorden av Mars folk osv… men verkar som intervjuaren lägger till ordet för att "hjälpa" honom men det kan faktiskt också "lägga in pusseln" som dom vill att det vi ska höra av honom… är som sagt skeptiskt till det.

Skulle vilja veta om det finns seriösa forskare som forskat såna område men tyvärr att det finns inga seriösa forskare som skulle vilja forska såna område inom spiritualism.

Tack för infot lasse ;)

tarotlasse
2012-07-29 01:08
#19

Det är nu en månad sedan jag svarade o ställde frågor om denna tråd  Jag har nu haft några veckor detta o lagt in det på flera  olika forum där man skriver om detta med indigobarn.

jag har ställt ungefär samma frågor på dessa olika frågor jag har  även frågat en massa mäniskor både kurs deltagare äldre mäniskor Mina barn o deras vänner, Jag har frågat mediala personer och jag har frågat alla hur som kan känna igen sig i denna listan om att vara ett indigo barn men av ngn underlig anledning samtliga personer oavsett medialt intresse ålder och skeptiker alla  har svarat ja på detta frågeor  om vem som är indigo barn,

Mycet konstigt efersom det är stora skillnader mellan medium och grova brottslingar som faktiskt kan känna igen sig i detta inte en enda svarade nej.

Men nu är det en månad sedan jag la in mina frågor på olika forum om denna artikel och mina tveksamher och försökt få en förklaring men jag har inte fått ett enda  svar.

Inte en enda person  på ngt forum har kunnat svara på dessa frågor så jag misstänker att kunskapen om Indigo barn är = med 0

Lasse

[C Stark]
2012-07-29 09:22
#20

Jag ska inte säga att jag är otroligt påläst men enligt vad jag förstått så är indigo och adhd skillda saker.
Och jag tycker faktiskt att detta är superintressant och en fin teori oavsett om det är på riktigt eller inte eftersom den belyser positiva egenskaper istället för adhd som hellre räknar upp "fel" hos individer och räknas som en funktionsnedsättning vilket indigo inte är.
Även antalet indigos har jag läst har funnits med före 60-talet men inte alls i samma utsträckning som senare.
Dessutom kan man utläsa en stjärna från horskopet när man är indigo.
Det vet jag faktiskt inte hurvida det stämmer, jag kan bara utgå från mig själv.

Annons:
Kanessha
2012-11-13 04:17
#21

Tarot lasse,

var inte så otålig ,kanske inte dina frågot är viktiga för dom som är Indigo

men först du gör mig lite ledsen meddina påståemden för oss som gååtigen om hela livet med vissa svåriheter och funnit att det finns fler med samma egenskaper/problem och sen funnit en gemenskpa med andra likasinnade , ditt svammel om hitler o samer gör mig verkligen  illa tillmods, som absolut inte har någon verklighetsankytning till Indigos o göra

dock dina fina aura bilder visst aura skiftar färg efter humör och tillstånd men dian bilder visar ju ingeting som på något sätt motbevisar Indigos    ,, även dessa skifta som dom flesta a ndra men grundtoner ligger i indigo mer än vanligt i starka Indigo själar

men prcis som ljuset på högra bildenmen som med allt naturen och spectran så skifta toner det är fysiksa fenomen samma som regnbågen  ,ndigo aurao innebär inte meningen med syftet att vara indigo utan medvetande om  att sprida kunskap medvetande och kärlek är något som många av oss har en stark vilja  till, om den är blå eller grön spelar ingen roll för mig det är bara en medial skriven upplevelse , jag kvittar om jag är gull ellr brun min själs budskap är det viktiga

om en stark Indigosjäl med ande kontakt  gjorde samma foton skulle det trol bli samma resultat om vi ska jämföra ,

vet inte varför du har detta som någon referenc, mer reklam än annat

f.ö den lista som beskrivs i ursprungposten i tråden tycker jag inte visar dom rätta egenskaperna för en typisk  Indigo,

Sen adhd är inget som är lika med indigo det är ett vanligt missfårstönd  det är mer ett tidningsskriveri ang barn födda på senar år då adhd är mkt vanligare än förr det beror trol på den toxiska miljö vi lever i som ställer tilldet,

ökningen Adhd  i Usa senast åren är sanslös många  men återigen inget som är lika medmed Indigo drag även om det verkar finnas en del

tyvker fakiskt att just den listtan här itråden  den är för enkelt för vemsom helst att falla in i på för många ,vet inte vem som gjort den har aldrig sett den annat än på en svensks "egengjorda" Indigo hemsida

dock finns bättre mer utvecklade seriösa testersom särskiljer dom mer egna egenskaperna som är mertypiska

tex här   indigosoulwork.com/indiquest/

Anledningen tillmin starka reaktion är den skeptism som som framgår medan man själv håller på med vad som anses lika kontoveriellt blan "vanliga"

andevärlden och sådant här går inte att sätta finger på hur som helst och det är inte meningen för att anylseras , dom som anlyserar själar har missat ngt  ,

vi som är lit e  känsligare o bryr oss kanske lite mer om vad som sker o försöker hjälpa andra se elände ller annat som är viktigt det är mer viktigt för alla om hur det sker är ovesänligt egentligen, vi är hjälpande själar med mky ideer :)

så  andvänd intuitionen mer så går allt lättare det är där allt finns alla har det med vet inte om, jag försöker alltid visa det för dom som inte ser

Tro mig.

* Äldre Indigo ,,som funnit frid och lycka med det

Roamer
2012-11-13 07:47
#22

Kul läsning och skrattade gott för det stämde lite för väl in förutom att kärlek skulle vara det som driver, för visst ska samhället brytas upp och ersättas med något annat, men det ska vara nått som bygger på humanitär syn och effektivitet.

Kanessha
2012-11-14 16:24
#23

Härligt Roamer,

dock effektivitet kan missbrukas, men kärlaek är svårt att missbruka

/   sen ang sådana Kri kameror är en mekanisk apparat som drivs med vår kropps funktion som dialect anlltså som en kondesator , eller batteri för o förklara det enkelt

alla vi är vandrande  batterier med ett energi lager  som driver våra egna celler på ca som drivs med 0,3mv  (det är därför det är så viktigt att vara i krppsvätske balans alkalizerad om man säger :)

ang cellerna egendomliga utformning och mekanik det är en spännade grej som i mina ögon har djupa teorier men det orkar jag inte skriva om nu,

men dessa kamera fungerar som man kopplar en del av din krpp tex händer  mot apparaten och det genererarmkt svag ström till ett antal dioder som reagerar på din kropps ström så när du producerer mer energi så lyser startkare dioder up i olika  färgskala beroende på hur mkt du alstrar ,färg dioderna sitte rinne i kameran och förger ljuset blandas med exponeringen , om du går på en statisk matta innan kan det generara en stark puls om kameran vore enbart vitt ljus vore den ärlig,  med färgerna blir den bara ett tivoli redskap imo,

sorry

om ma titta på bilder från sådana så kommer ljuset framför bilden och inte bakoem eller runtom , så det är mer en kroppsvoltmätare med led dioder tyvärr ,

en vän byggde en men skrotade den sen fö den stod o tog plats

Men här är det intresanta, vissa människor har en,, ska vi kalla det en föränding i hjärnan som visar sig med en känslig egenskap att kunna se en fysikst kroppsunik fenomen i form av färger eb verklig aura, altså ett naturligt färgspectrum samma färger  som du ser i regnbågen , som styrs av luftburna partiklar runt dig ,  bara få människor kan se detta , men det är inte vad vi ser i dessa kameror

en maskin kan inte i nuläget, framtiden kansek ger en möjlighet tilldet ,

men den förändingen i hjärnan öppnar upp sinnen som andra inte har  precis samma fenomen som vissa hjärnskadae barn har andra enorma förmågor  somandra inte fattar,  det är imo en del av indogo grunden i mina ögon att vi har alla möjlihte att öppna upp dessa funtioner när hjärnan är fullt utvecklad vissa av oss kan redan nu via mediation etc får tilgång till andra egenskaper

Nancy Tappe som myntade namnet Indoigobarn hade detta och hon var den som "återfann" denna teori om dessa egenskaper vissa har , /föresten tidigare hade en Indian varsn namn jag inte minns nu förutspått en generation "blåa" barn,, lika så Edgar Cayce,

senar fann vissa att dom åxå stämde in på dessa  beskrivningar och på så vis såg man att dessa egenskaper kommit i generationer tidigare,  en del kallar det evolution kanske andra säger att det planerat och vissa säger att dom många ggr mer upplysta själarna  har satts in av högre intelligens från andra dimesioner,

hur många dimesioner finns det ? kvantfysiker är mkt säkra på fler än vad vissa andra förstå iallafall,,

spacat ja :) visst men likväl fakta att en del av detta skrivits ner långt innan Tappe ska vi säga återupptäckte o myntade namet på fenomenet eller vad man ska kalla det  ,

fenomemen med ökad inteligens och mer öppna hjärnor är ett faktum dock, attse auran är få förunnat,

mer annan filosofisk läsning,  messengerofthelight.com/earthchanges.html

sedan mer om ljuset,  ljuset på jorden är mkt ljusare än vad vi ser det ,det är egentigen alldeles för ljust för oos   så våra ögon är redan  i prinip försedda med solgalsögon,för o filtrera det starka ljuset , så därför viisa få människor med perfekt mörker seende ung som en katt, men istället har dessa ibland svårt för sol, återigen våra sinnen finns där dom måste bara väckas,

likaså färgspectrat vi ser  är någonting vår hjärna alstrar som reakton av vissa fenomen även  därav en del är färg blinda tex , fuysiken är ganska spacat om man sättersig in idet

- tittade mer på texten som den fina själen(trådskaparen :) lagt in , intetionen av den inklistrade texten och vart den kommer ifrån verkar vara god ändå och läser man det rätt så är det ok imina ögon,  en del finner nog sig i detta

men till  alla vi som känner att vi har tillhörighet i detta pga olika andra kompenserade egenheter, kunskaper och känslor ideer genemot mot våra brister,  låt vibbarna flöda !

nu tog dock min skrivvibb slut men jag skriver mer nån annan gång,

Roamer
2012-11-15 07:17
#24

#23

Spännande läsning det där och skulle vara kul att prova.

När det gäller kärlek så är tyvärr sanningen mörkare även om jag önskar att så inte var fallet. Det finns enormt många exempel på hur det missbrukas daglig dags och det ligger nog också tyvärr i människans natur att missbruka allt som går. Hur ofta har inte kärleken till sin egen gud startat fejder som har ödelagt otaliga liv? Hur ofta orsakar kärlek inte att någon stannar i en relation som är direkt destruktiv och skadlig för dem? Hur ofta har inte kärlek gjort att personer genomfört ogenomtänkta handlingar som slutat i tragedi? Kärlek är mäktigt och tyvärr ett vapen som svingas okontrollerat, men ack så underbart när lågan brinner som tydligast. Jag har varit på båda sidor av kärlekens blad och vet hur djupt det skär men också att ärr lämnas där det träffat. Jag vill inte leva utan den men att tro att kärlek är frälsning är inget jag tror på för det är alltför oberäknelig. Kärlek i kombination med logik och humanitära åsikter är bättre i min värld, men jag vet också att var och en blir salig på sin tro och tänker inte tvinga mina åsikter på någon, lika lite som jag vill bli påtvingad andras. Detta är en diskussion som väcker heta känslor vet jag av erfarenhet och lämnar det därhän, men i en perfekt värld skulle kärleken kunna vara ett bra riktmärke och så fort människan blivit en perfekt varelse kan den ideologin eftersträvas.

tarotlasse
2012-11-17 19:33
#25

#21

Du svarar inte på en enda av mina frågor på hur man gjort denna bedömning av Indigo och att alla jag frågat oavsett om de är mediala kärleks fulla eller dömda våldsbrottslingar så kan de känna igen sig i denna beskrivning på Indigo barn.

Så enligt er beskrivning är ju alla Indigo barn.

Hur tusan kan man finna en grundfärg i auran när den hela tiden förändras  från du är bebis till du dör så förändras färgen sekund för sekund så hur får man fram grund färgen på auran.

När Auran aldrig består av exakt samma färger under vår livstid.

Detta med ADHD barnen och Indigo läste  jag i en bok om Indigo barn för flera år sedan och jag blev så arg.

När jag läste om dessa rena fakta fel om ADHD så jag kastade boken.

Dessa fakta fel  kan man läsa om på alla hemsidor och info om Indigo barn och ADHD som finns på nätet.

Men inte heller det får jag svar på varför ni inom Indigo rörelsen sysslar med rena fakta fel.

Varför gör man ständigt dessa jämförelser med ADHD och tar upp dessa rena fakta fel när man beskriver Indigo barn?

Sådant skit snack med Indigo och alla fakta fel  förstör bara för den seriösa delen av medialiteten och ökar bara på flum stämpeln tyvärr.

Eftersom man går ut med rena felaktigheter  när man kommer med sådana horibla påstånden utan ngn grund eller kunskap alls utan på vad man tror.

När det gäller Hitler våra Svenska regering och på rasism som du tyckte var obehagligt.

Så är det rena fakta på att detta bygger på att man klassar mäniskor i olika grupper.

Precis som man gör med Indigo teorin och detta är oerhört farligt och oansvarigt att dela upp mäniskor i olika grupper.

Enligt mig är vi alla syskon till samma skapare oavsett ras, kön, sexuell läggning eller begåvning.

Ingen ska behandlas annorlunda eller delas in i olika grupper.

Som man gör genom detta med Indigo barn.

Så snälla du besvara mina frågor så vi kan förstå detta med Indigo.

För du har inte besvarat en enda fråga i ditt inlägg.

Lasse

Nattuggla
2012-11-19 13:30
#26

# 25. Nu har inte jag läst era tidigare diskussioner kring det hela, men det sägs väl att man föds med en grundfärg i auran?

Säg att jag exempelvis har en grön aura i botten, och sedan är det färger runt i kring som ändrar sig, beroende på utvecklingar i livet, värderingar, känslor, mående osv.

Det är iallafall vad jag hört, för jag har alltid tidigare undrat, och då fick jag svaret att alla har en grundfärg som inte ändrar sig.

Vänliga hälsningar Nattuggla

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

tarotlasse
2012-11-20 17:51
#27

# 26 Även  hos Babysar  så varierar färgen på Auran hela tiden- eftersom förlossningen är en fruktansvärd pers även för barnet.

Så Auran är inte den roligaste hos de flesta nyfödda barn eftersom de har haft en smärtsa, ansträngande  och stressande situation.

Så tur att inte det är den färgen som är grund färgen på Auran.

Lasse

Annons:
Perdhra
2012-11-21 10:52
#28

#26 #27 Jag kan inte mycket om auror och har inte läst alla inlägg jättenoga men, jag förstår Nattuggla. Jag kan se personlighetsfärg hos en person, text kan jag för mitt inre se att en person är rosa vilket talar om för mig hur denne är i sin grund, sen ser jag även utvecklingsfärger som påminner mer om vad Lasse menar med aura. Kanske menar ni skilda saker som ändå hänger ihop? Vad det gäller indigobarn, kan jag för lite men, det låter lite tossigt ;)

tarotlasse
2012-11-23 23:57
#29

" 21 Bara genom att skriva som du gör visar ju din okunskap om ADHD,

Du skriver om ökningen av ADHD de senaste åren.

Vetenskapen visar snarare tvärtom att ADHD minskar och har aldrig varit så låg som den är nu.

Forskningen visar att alla personer på stenåldern har denna genförändring som vi med ADHD har.

På stenåldern hade 100% av Dna proverna ADHD i dag har

mellan 2 -5% av befolkningen ADHD.

Genom att man genom utgrävningar från alla världens hörn samlat in DNA prov i ett bibliotek i USA så har man en otrolig kunskap om sjukdommar och om vår utveckling genom historien idag.

Som man tidigare inte kunnat få fram.

Att du  och många tror att ADHD ökat dom senaste åren beror snarare att man idag vet så mycket mer om detta funktions hinder och att man är medveten om problemen på ett helt annat sätt.

Men att man redan på 1800 talet satte diagnoser på överaktiva barn, Men det var olika diagnoser och olika tyckande i olika länder om detta.

Det var först i början av 1900 talet som man satte en gemensam diagnos för dessa överaktiva barn internationellt.

Då hette diagnosen MBD och man har bytt namn på diagnosen 5 gånger innan man kallade det ADHD.

1932 började man medicinera överakativa barn med Amfetamin. Eftersom man märkte att överaktiva barn med Astma blev lugnare och fick lättare att koncentrera sig när dom fick sin Astma medicin.

Då medicinerade man Astma med amfetamin och började användas som medicin redan i 1880.

på 1960 talet  började man använda dagens medicinering mentylfenidat som också är ett centralstimulerande läkemedel som är narkotika klassat.

Det är också ett amfetamin preparat men till skillnad mot amfetaminet så är mentylfenidat långsam verkande tar 1 - 2 timmar

för kroppen att ta upp detta och sedan utsöndras det under 12 timmar.

Så man får ingen kick eller rus av mentylfenidatet som man får av amfetaminet som verkar otroligt snabbt inom några minuter och sedan är över efter ca 3 timmar.

så går inte att jämföra mentylfenidat med Amfetamin som många Indigo förespråkare gör på sina hemsidor. '

Som missbrukare så tog jag en dos som motsvarar 3 månaders medicinering.

Så ett dygns intag av amfetamin för en missbrukare motsvarar över ett års medicinering,

Dessutom ger inte medicineringen i samma dos det ruset som amfetaminet ger så att man kan jämför detta är Horribelt.

plus att 1 g amfetamin kostar ca 150 - 300 kr beronde på tillgång.

En Concerta tablett kostar 250 kr på  gatan och du behöver 60 tabletter cióncerta för att komma upp i ett gram och ändå inte få det ruset.

Så vad tror du en missbrukare väljer för ingen missbrukare  som har råd att missbruka ADHD medicin.

Men kunskapen är som sagt vad lika med noll bland dessa indigo förespråkare.

Lasse

tarotlasse
2012-11-24 00:30
#30

#23

ja det du beskriver stämmer med dessa polaroid kameror som finns på det flesta alternativ mässor där du lägger din hand på en platta för att få fram färgerna.

Så den läser av värme  och inte energierna och auran.

Däremot en Kirilian kamera där behöver du inte lägga handen på en platta för den fotograferar energien runt kroppen man kan jämföra den närmast med en värme kamera som registrerar olika temperaturer.'som användes inom sjukvården bla.

Kirilian kameran är inte det vi får se på mässorna och de är väldigt ovanliga vad jag vet finns det bara 3 st i Sverige och de kostar ca 1 miljon kronor för en kamera.

Finns bara en tillverkare av kirilian kameror och det är en rysk tillverkare.

Så det du beskriver är en poloraid kamera med platta som användes av många på mässor bla.

Men det är inte i närheten av en vad en kirilian Kamera som är väldigt speciell och som sagt vad fruktansvärt dyr.

Så är väl bara inom forskningen man köper in dessa kameror.

Vad jag vet är det en forsknings station som köpt in en sådan kamera och 2 st privat personer som är ägare av en Kirilian kamera i Sverige.

Lasse

tarotlasse
2012-11-24 04:48
#31

För några år sedan lyckades forskarna få fram  ett spedicellt data ptogram föra att kuna råkna ut kostnaderna dör detta adhd barn.

Hur mycket kostar ett barn sammhället som inte fick ngn medicinering mot ett barn  som fick  nediicninering

Där räknaded samhället ut för ett barrn som inte medicinerade i sin barndom o fram till dom fyllde  18 kostade myndddihéterna 5miljoner kr  kr extra

på grund av  felaktiga  besparingar  genom a en merkostnad kostande på 5 miljoner  kr extra i kostnader  för ökade resusser polis ingripande och besvärlihet när han har  varit inlåst för tvångsård.  under en period

Han ett flertal olika polis ingripnadet misshandel av folk och av lärare

Redan då låg han på .furktansvärda stora kostnader för samhllet.

Han fick tillbringa nästan 4 månader på en låst avd för hans våld samhet  innan han fyllt 11 år efter detta så skulle han börja på en ressurs skola o vad blev detta för kostnader med en skola där man inte fick ta sig till skolan själv det var färdtjänst för att de inte skule rymma,

i klassrummet var  det 4 lärare i varje klass på 5 elever när det inte skötes ja då fick dom isolenrigs starff  sonen fick sitta som mest i en hel  vecka där dom inte fick träffa ngn annan elev personal fick  inga raster utan fick som 11 åring sitta där och titta på 4 gråa väggar. i en vecka är det undervisning o vård för ett 11 årigt barn ?

Det var 2 klasser  5 st i varje klass så 10 elever som hade 8 lärare vad tror du att dessa kostnader ligger på .

Detta program räknade med att kostnaderna för barn utan medicinering kostar  från födsel till 18 års ålder ca 5miljoner  sammhället  denna summa placerade min son men stor marginal.

även om medicinering hjälpte  och det senaste årens merkostnader var betydligt lägre.

Så  samhället skulle spara enomra pengar på att ge ADHD barnen medicinering redan från början.

Sonen och en till i dessa resurs klasser hade fått en  diagnos och blev medicinerade och för dessa 2 barn har det gått riktigt bra.

De 8 andra i dessa 2 klasser så berättade  sonen att 5 av dessa sitter i dag inne på olika kriminalanstalter  de andra 3 peronerna är försvunna ingen som vet var dom är eller om dom lever.

Jag vet visserligen att en av dom lever under skyddat boende efter han vittnat mot sin eget ungdoms gäng och om brottslig verksamhet .

Så han lever med skyddat boende i en annan del av Sverige så enorma kostnader för dessa barn  där  8  av 10 hamnade inom det 2 andra var det 2 som medicinerade med dessa läkemedel som dessa indigo personer är så fruktansvärt anti o emot.

Men den medicineringen skulle bespara dessa ungdommar från   enorma  plågor o besvär och enorma summor sammhället hade sammahället bsparat på denna lilla grupp ADHD barn i en enda stad o klass.

Det fans fler klasser på denna resurs skola med stadens värsta värstingar  samtliga hade blivit betydligt mer hjälpta av medicineringen som de inte fick eftersom BUp inte ville utreda dessa barn för ADHD.

Trots föräldrar och skolor och skolhälovårder  krävt detta.

Arbetade själv som elev assistent under en period för elever med misstänkt ADHD  där skola föräldrar och skolhälsovården ansåg att dessa personer behövde hjälp o utredning.

Men fick nej på grund av resursbríst så tydligen bättre lägga dessa enorma extra kostnader som dess barn ger samhäller för att dom inte blir utredda och får ngn hjälp utan låses in på en såkallad resurs skola.

Där man påstår ge en bra undervisning men där dom är inlåsta  och har kunskaper i skolämnena som är i närheten av den normala skolan så Att vara ADHD barn är inte bara kostsamt utan enormt grymt för dessa barn o inte konstigt att det går åt helvete.

Under dessa två år sonen gick där fick han lära sig tjuvkoppla bilar han fick lära sig dyrka upp lås det är han fortfarande en riktig jäväl på han  fick även lära sig skillnad på vita rosa o gula tabletter.

O hur tussan lyckades  man få in dessa tabletter och även brännvin dit på denna låsta skola pch med färdtjänst 11 år gamla ja det vette tusan.

Min son tog med sig ett vapen till skolan vad han nu fått tag i det 11 år gammal  men han fick in det på denna låsta skolan  men blev på kommen när han plockade fram den på lektionen.

Så bara på denna lilla skola o klass med 10 elever är en klar statistik på vilken skillnad medicineringen gör.

Sonen där vände allt från rent nattsvart med misshandlar polis ingripande vapen o kniv slagsmål. När han misshandlade sin lärare i skolan så hon hamnade på sjukhus och blev avstängd från skolan. Tor ni vi fick vara hemma för vård av barn.

Nej sonen har ett funktions hinder och  då är man inte sjuk och då får man inte vara hemma för vård av barn utan då får man som förälder ta ut tjänstledighet utan lön.

Men blev då till slut inlagd och fick där medicinering  allt vände när medicineringen började.

Efter medicineringen så inga mer misshandel fall inte heller några fler polis ingripande och efter knappt haft ngn närvaro i skolan så slutade han nian med Topp betyg och läser idag en mycket avancerad utbildning.

Han fick medicinering och en topp utbildning hans klass kamrater som inte fick ngn utredning eller medicinering  ja dom sitter på olika kriminalvårds anstalter det är skillnaden på medicinering eller ej.

Som dessa Indigo föresprkare är i mot att medicinera barn emd narkotiska läkemedel.

Men det är sådan enorm skillnad hos dessa barn med eller utan medicinering. -

Lasse

[Pandette]
2012-11-25 09:59
#32

Fast vänta lite. Att ha adhd behöver inte vara något grymt eller fruktansvärt jobbigt. Medicin är heller inte något som alltid behövs, det kanske räcker med annat för att man ska kunna leva ett bra liv.

Anniina
2012-12-30 18:08
#33

Men va fasen, allt stämde på mig o jag äter medicin mot ADHD och fick precis svar på allt allt allt!!!!

Jag är född 88, klarsynt! klarhörsel är under stark utveckling och kontakt med andra sidan har jag, sömnproblem och rädd för att vara ensam mm mm…..ser änglar, ALLT stämmer in på mig, googlade lite nu och upptäckte att jag verkligen är ett INDIGO barn…..Aldrig hört talas om innan och det lät lite konstigt men när jag väl läst så stämmer det så då är det väl bara så det är:)

Min aura är dessutom indigo och det har andra påpekat med:))

VAD gör jag nu, medicin mm, behöver jag inte den då? har jag inte adhd? :/ blir ju glad om jag slipper medicinen men hur påverkar det mig o min utveckling om jag nu inte har adhd och tar den i onödan…?

Hmmm….nu har jag istället massa andra funderingar;)

Tack för inlägget!!!!! Oskyldig

tarotlasse
2013-01-03 00:46
#34

#33

Ja allt stämmer på mig med och jag har också ADHD och utan medicin så fungerar jag inte i vardagen.

Men Jag har frågat en massa personer allt från missbrukare. Kriminella Journalister, lager arbetare, Lärare och industriarbetare och precis alla säger att denna lista på Indigo stämmer på dom.

Så JA den stämmer säkert på dig med.

ADHD  är  vetenskapligt bevisat att alla har en förändring i en gengrupp, och ett ärftligt anlag.

Gen forskningen har visat att samtiliga genprover från Mäniskor på stenåldern hade denna gen förändring så alla hade ADHD på stenåldern medans bara 5% av dagens befolkning har ADHD.

Så det  stämmer överhuvudtaget inte med Indigo teorin om ADHD barn.

Alla med ADHD har en tunnare hjärnbark en normalt och i hjärnbarken sitter funktionen för koncentration och impulsivitet.

I hjärnbarken sker även produktionen av våra Hormoner och alla med ADHD har en brist av ngt eller flera hormoner. Därför vi med ADHD fungerar så olika och reagarer så olika på ADHD mediciner.

Så nu har det kommit ett flertal nya mediciner för ADHD och beroende på vilket hormon vi saknar,

Men dessa ny mediciner är inte godkända i Sverige ännu men specialist läkare kan ansöka om licens av läkemedels verket för dessa nya nya mediciner.

Jag får i dag kroppens eget sömnhormon Melatonin för mina sömn problem och det fungerar alldeles utmärkt för sömntabletter har inte hjälpt. Har nog testat det flesta på marknaden under 40 år nu.

Det finns ett godkänt Mealtonin  läkemedel i Sverige  men går inte under högkostnads skyddet.

Däremot kan specialist läkare ansöka om licens för Mealtonin som inte är godkänt i Sverige och det går inom högkostnads skyddet.

Så mina sömn problem har visat sig bero på en brist av sömnhormonet Melatonin och som sagt vad alla med ADHD har ngn brist på ngt hormon.

Så dessa läkemedel är ett fantastiskt hjälpmedel men det botar aldrigADHD liksom en benprotes inte botar ngn som är född utan ett ben.

Men det ger en oerhörd hjälp i vår vardag.

Lasse

Annons:
Anniina
2013-01-03 13:29
#35

Jag misstänkte nästan det :) bra inlägg tack :)

Så resten som har med andlighet/ medialitet mm är kanske lite extra starka hos många med adhd på grund av att man är extra känslig som person….? kanske….. alla är väl födda mediala mer eller mindre;)

Oskyldig

tarotlasse
2013-01-08 03:40
#36

#35

Ja det är inte alls så konstigt alla mäniskor är mediala vi alla är födda med det och alla precia alla kan lära sig och träna upp denna funktion.

Vi med ADHD har en oerhörd fördel i det mediala arbetet. Eftersom vi är så impulsiva och normalt är det  ju bäst att tänka efter före man säger ngt.

Men inte alltid vi med ADHD gör det så vid en Andekontakt eller att lyssna på våra intuition så säger man detta utan att tänka efter innan.

Ja då hinner inte det logiska tänkandet med o analysera det där du sa. vilket gör att med ADHD blir betydligt mer träffsäkrare och har lättare att uppfatta andevärlden och din egen inre röst intuitionen.

För du säger det som dyker upp före du tänker efter och börjar analysera  vad det egentligen var.

Som normal person så börjar du analysera andekontakten och börjar fundera är det där verkligen rätt eller så tolkar vi det helt fel för att.

Känner mediumet att det trycker över halsen och man får svårt att få luft ja då säger jag med en gång att detta är ngn som har haft andnings problem.

Men tyvärr har jag alldeles för många gånger fått vara med om medium som känner precis samma sak o börjar tänka och analysera o sedan skriker  mediumet rakt ut HJÄLP det är en ond ande som försöker strypa mig.

I själva verket var det min pappa som kvävdes till döds i en kavlfylld död.

Mediumet med ADHD analyserade alldrig detta och beskrev min pappa på ett klockrent sätt.

Men däremot mediumet som började tänka och analysera skapade onda andar o demoner av sin egen rädsla när hon kände att ngt tryckte över halsen.

Där har du en jätte fördel med ADHD som medium för du sger många gånger saker innan du tänker efter.

Det finns ett flertal av det riktig duktiga mediumen både här i Sverige och utomlands som har diagnosen ADHD.

Det har överhuvudtaget inte med INDIGO att göra  tyvärr får jag säga för er Indigo förespråkare för det går inte i hop detta med fakta o Indigo.

jag har arbetat med svårt autistiska personer o visstt de är också mediala jag kan se hur de kan följa en ande med blicken. Det kan bli fruktansvärt oroliga och få panik i dessa situationer så visst de är mediala men de kan inte hantera sin medialitet är det INDIGO ?

Lasse

tarotlasse
2013-01-08 04:55
#37

#32 GRRRRRRRRR ren okunskap

Men visst det är inte bara nackdelar med ADHD.

Vi med ADHD är  oftast väldigt sociala men även där kan det skilja en del beroende vilket hormon man har brist på eller vilket av de andra neuropsykiatriska funktions hindren du har. För har du ADHD har du alltid inslag av ngt annat neuropsykiatriskt handikapp.

Så har du ADHD med inslag av aspberger eller Autism så är du oftast väldigt ososial  så väldigt svårt att dra alla över en kam.

Vissa fungerar helt  olika på olika mediciner så går inte heller att säga att en medicin hjälper alla utan här också beroende på vilket hormon vi har brist på.

Jag började med sömntabletter första gången när jag var 12 år men det funkade ju inte sedan har dessa sömntabletter bytts ut under åren men aldrig ngn som funkat.

Men däremot under de åren jag missbrukade så nör jag tog amfetamin eller drog en lina kokain ja då slocknade jag o sov som en gris total motsatt verkan mot hur en normal person fungerar  på detta. Mina kompisar de dansade hela natten medan jag somnade i en hörna.

Vissa med ADHD får lugnande medecin i stället o det fungerar för vissa men för andra får det totalt motsatt effekt. Det kan bli hel speedade och fruktansvärt våldsamma o få hallicinationer så helt emot hur medecinen normalt fungerar.

Men medecin behövs utan tvekan. Jag har ett barn där distriktssköterskan slog larm vid 4 års kontrollen om  ADHD.

Dagis larmade övriga vård larmade men ingen ville utreda detta.

Samma sak i skolan det funkade inte även om vi valde en privat skola med 10 elever. Skolan kunde inte hantera detta. Skolan bad om hjälp av skolhälsovård Bup social myndigheter men nej.

När barnet misshandalde sin lärare så svårt så läraren hamnade på sjukhus. Blev barnet avstängd från undervisningen.  Efter detta så ett flertal polisingripande knivslags mål. o en pistol i skolan vid 11 års ålder och under 8 års tid bönande i gråtande och skrikande för att få hjälp av vården så Nej.  11 år gammal  med nästan ingen närvaro i skolan trots vi föräldrar gick dit med barnet så smet barnet ut i ngn av bakdörrarn eller källar utgångarna eller från gympa salen och ytterligare misshandel så blir det tvångsvård på ungdomspsyk.

Nu efter över 8 års kamp från oss föräldrar dagis skola och från olika larm inom vården. Gör man en utredning och kommer fram till ADHD och medicinering sätts in.  Det var att att vända från becksvart mörker till ljus sken på 2 veckor.  i 7 an o den bristfälliga skolgång som låg bakom så var det IG i alla ämnen. Från medicineringen började så  slutade alla våldsamhet inte ett enda polisingripande efter medicineringen började och när vårt barn gick ur 9an med VG o MVG i alla ämnen ja kom inte o snacka skit om att medicinering inte behövs.

för några år sedan gjorde man en utredning av internerna i 2 av lnadets största anstalter 75%  av internerna konstaterades ha ADHD. man fortsatte att utreda övriga interner på övriga anstalter i Sverige med samma resultat.

Norrtälje anstalten var första anstalt i Sverige som började ge internerna ADHD medecin resultatet blev häpnads veckande våldet på anstalten gick ner till 0 %  och narkotika missbruket minskade på anstalten radikalt.

Så nej medicineringen behövs inte Grrrrrrr

Idag erbjuds samyliga interner ADHD medecin med överväldigande resultat men rösterna går höga mot detta.

Inte för att resultatet har blivit så enormt lyckat utan för att detta kostar ju enorma pengar för fångvården i dag.

Men hur mycket pengar hade inte samhället sparat om de i stället gett denna hjälp o medecinering när dessa kriminella var barn i stället.

Så att säga att man inte behöver medicinera är okunskap och en ren misshandel av dessa barn för hade sparat mycket lidande om det fått denna medecinska hjälp redan från början.

Jag själv började missbruka alkohol som 12 åring och narkotika som 13 åring. När jag var 18 år  sa läkarna att jag aldrig skulle överleva min 25 års dag. När jag var 22 år förekom jag på löpsedlarna och det gick rikslarm efter mig så jag jagades av polisen i hela  landet och alla gränsbevakningar hade min bild för att jag inte skulle kunna lämna landet.

Ett typ exempel för alldels för många ADHD barn som inte får ngn hjälp från början.  Efter det fruktansvärda abstinans besvären jag fick i häktet så  att jag behövde läkarvård för att överleva så sa jag aldrig mer.

Nu visade polis utredningen att jag var oskyldig och jag  släpptes. Men jag fick inte ngn hjälp av sammhället överhuvudtaget  att komma ur mitt missbruk.

Det fick jag klara  av helt själv  och utan familj och den hjälp jag fick av min dåvarande flickvän  så hade jag aldrig levt i dag.

25 år senare fick jag min ADHD diagnos efter 3 års utredning av sjukvården. Så jag var 47 år när jag fick min diagnos och jag började medicinera och det är en enorm skillnad på mitt liv i dag och hur mycket denna medicinering hjälper mig i vardagen.

Jag har lättare att koncentrara mig jag är inte lika ljudkänslig jag sover nu mer på nätterna mitt minne har blivit mycket bättre.

och jag är fortfarande väldigt social och min kreativa sida och konstnärliga skapande har blivit ännu bättre eftersom jag har lättare att planera och urskilja saker.

Så det positiva sidorna av ADHDn har jag fått behålla även efter medicineringen.

Så min vardag är betydligt lättare i dag och i dag fungerar jag att arbeta heltid med medecinering.

Jag vågar inte ens titta på kostnaderna sammhället haft på mig men kostnaden på medicineringen hade bara varit en spotttyver  i jämörelse med detta och had ejag fått medecineringen som barn hade det sparat mig enormt mycket lidande under livet.

Lasse

[Lich Queen]
2013-01-15 15:58
#38

#37 Det är inte ren okunskap att säga att adhd inte alltid behöver medföra att man behöver äta medicin och att man lider. Det stämmer helt enkelt inte.

[Lich Queen]
2013-01-15 16:05
#39

#37 Jag är inte intresserad av ditt liv.

Men vad du påstår är alltså att alla med adhd måste äta medicin?

tarotlasse
2013-01-15 17:26
#40

#39

Nej ingen måste äte medicin liksom ingen som är född utan ett ben behöver använda en protes  eller en eplipitiker tar sin medicin men det underlättar betydligt om man gör det.

Lasse

[Lich Queen]
2013-01-15 18:27
#41

#40 Nej, precis, alla med adhd behöver inte medicin. Det betyder inte att de mår dåligt heller, eller att de lider.

Det är inte samma sak som att vara epileptiker och inte ta den medicin som kan behövas.

Det behöver inte underlätta betydligt att äta medicin, det kan räcka med andra saker.

Annons:
[MikeW]
2013-01-18 12:56
#42

Jag har faktigst ett forum för indigo barn där vi kan prata med varandra och så. Den är på eng fast det går nog bra ändo :)
Alla är välkommna!
http://IndigoHumans.tk/

[Athinea]
2013-01-31 05:10
#43

Eftersom denna tråd börjar spåra ur en aning nu, så låser jag den.
Ta och lägg ner era klagomål på varandra och försök att acceptera att alla har olika syn på det hela.

Riktigt besviken på vissa vuxna människor som sitter och försöker säga vad som är rätt och fel till andra.

För övrigt till er andra som har haft en god ton, ni behöver inte alls ta åt er.Glad

Nu är denna tråd låst.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: