Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 6722 ggr
nyfiken51
12/15/11, 4:43 PM

Fåglar/vatten

Hade en högst märklig dröm i natt..I drömmen,skulle jag börja städa..Men precis innan jag började. Var det två större fåglar inne(kråka eller skata) Jag funderade hur dom kom in..Inga fönster öppna eller dörr..Jag börjar försöka fånga in dom,för att släppa ut dom..Ett väldans jobb..Fick hjälp av en manlig vän som kom…Men det konstiga,var att jag i drömmen,skulle söka vad fåglar(symbol) står för..Här vaknar jag upp..

Tar även upp en bild som kom,till mig vid en mediation i början på veckan..Vatten,spegelblankt vatten(lite ljusgrönt till fägen) Det var ingen sjö eller hav/flod..Utan mera som vattenhål,som bildas vid gruvbrott texempel..

Hoppas någon kan hjälpa mig.. Tackar på förhand

Mvh Siv

Annons:
ikna
12/16/11, 8:45 AM
#1

Städa kan symbolisera att "rensa i psyket", eller städa bort mentalt smolk. Fågel kan bl.a. symbolisera en ande/andlighet. Sen är det så klart beroende på vad du själv ser en kråka eller skata som… En manlig vän kan symbolisera en av dina manliga sidor/egenskaper (som du tar hjälp av)

Spegelblankt vatten kan stå för lugna känslor och att vattnet var ljusgrönt kan stå för kärlek.

Vet inte om du blev något klokare av detta, men det är så jag tolkar det…

[Ravenna]
12/16/11, 4:01 PM
#2

Hej Siv! Jag tolkar det, utifrån vad du beskriver, att kråkorna/skatorna kom med ett budskap till dig. För det verkar som att kråkorna/skatorna var det mest centrala i drömmen?

Kändes drömmen speciell på något sätt, eller var det som en "vanlig" dröm? Man brukar kunna känna skillnad på olika sorters drömmar.

Svårt att tolka din bild, det kan vara så mycket. När man mediterar kan man ju se något som finns på en annan plats än där man fysiskt befinner sig. Jag säger inte att det var så för dig, men det kan hända. Eller så var det en bild av ditt dåvarande känslotillstånd och då hänger jag på iknas tolkning. :-)

nyfiken51
12/16/11, 8:00 PM
#3

Åh tusen tack,för era svar!!

#2 Drömmen kändes väldigt speciell.Jag brukar sällan komma i håg mina drömmar..Drömmen "satt" fast i huvudet hela dagen..Att den hade något budskap till mig.

#1 Din tolkning,stämmer rätt väl..Har haft en tufft år.Stundvis mått väldigt dåligt..Inte veta vad jag ska göra,vad som är meningen med ALLT!! Behöver verkligen plocka fram,den manliga sidan..Den har varit "vilande" länge..Behöver den,för att,ta tag i det som är jobbigt och vad jag ska göra med resten av mitt liv.Orka gå vidare,lämna det svåra bakom mig!!  Allt har liksom hängt i luften..

Så jag hoppas 2012,blir mitt år..Allt det tunga(svåra beslut jag måstte göra 2011.Ger resultat)

Tack ännu en gång..

Kram Siv

Upp till toppen
Annons: