Annons:
Etikettpersonlig-hjälp-coaching
Läst 1711 ggr
Selfdevelopment
9/3/11, 8:14 AM

Vems mål följer du?

Hej!

Har du några mål i livet? Har du skrivit upp dem? Sanningen är att väldigt få har egna mål, åtminstone har de inte mål som de ständigt följer upp. Om du inte har dina egna mål som du försöker uppfylla kommer du för alltid att arbeta för att uppfylla någon annans. Är inte det något vi bör fundera lite över? Oavsett vad vi arbetar med så försöker vi uppnå mål, oavsett om det är den där rapporten som ska in, fotbollsmatchen som ska vinnas eller budgeten som ska hållas. Om vi inte har några egna mål så det omöjligt att uppnå dem.

You can't hit a traget you can't see! Jag skriver en blogg om ledarskap och personligutveckling. Ett av de första inläggen handlar om att sätta upp mål.

www.andersbergman.nu

Varför inte göra en långsikt plan över vad du vill uppnå? Sätt dig ner och skriv ner alla saker som du vill göra, ha eller utvecklas till. Det kan vara att lära sig spanska, åka till New York eller få chansen att arbeta med människor. Därefter bör du ranka dina olika mål, vilket är viktigast och skulle betyda mest om det uppfylldes. Sedan måste du dela upp målet i mindre delmål och sätta upp en plan för hur du ska gå till verket.

Jag skriver mer utförligt om vikten av egna mål på min blogg. Jag skriver även om dagliga mål och hur många små mål i en riktning och leda till stora saker. Om du är intresserad och vill läsa mer så är du välkommen till;
www.andersbergman.nu

Ha en trevlig dag!

Anders

Annons:
Lorita
9/3/11, 8:19 AM
#1

Jag har alltid ett (eget) mål framför mig, just nu så är det mycket att få fart på den gård jag bor på och jag har flera del mål framför mig.

Även när det gäller min egna kunskap och utveckling, kan man leva utan att ha mål i livet?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Selfdevelopment
9/3/11, 2:09 PM
#2

Hej!

Även för många svenskar är nog att ha råd med räkningarna varje månad. Det jag framförallt syftar till är mål som får dig att utvecklas. Om ett mål är att betala räkningarna så kan du göra det gång på gång på gång… Du kommer aldrig ifrån det. Men om ditt mål istället är att utbilda dig för att tjäna mer pengar så kommer du att en dag inte behöva ha "att klara räkningarna" som mål, utan bygga vidare på livets stege.

Anders

Lorita
9/3/11, 2:19 PM
#3

Jo, gården djuren och jag är mina mål just nu och skaffa kunskap att få den dröm jag drömmer om.

Det har inte med pengar och dagligt underhåll att göra utan jag har ett mål som jag bygger i mitt boende och där ingår också att skaffa mycket kunskap, när det gäller pengar i detta så är jag glad om det går jämt upp, men gör det inte det så får det kosta lite.

Vintern som gick har jag använt för att få kunskap så jag kan skaffa mina Klövsjöfår och få min genbank. Nu i våras köpte jag mina första Pälslingar och under sommaren har vi också tagit ner skog för att återställa landskapet till innan 1968, då han som hade det gården förstörde allt genom att palntera skog.

Nu i vår ska jag bygga hagar så djuren kan beta som dom gjorde förr och efter det ska jag bygga en ridbarna där med narurhinder boar och grindar att träna mig själv och hästarna med.

Räkningar har inget med detta att göra det håller bara igen tempot lite.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Upp till toppen
Annons: