Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 1606 ggr
maxkomhem7
7/29/11, 3:00 PM

dröm om ordet AKTA!

Hej kära vänner!

Jag hoppas att ni har haft en härlig sommar och känner er utvilade inför hösten.

Hösten är också härlig årstid, då mam kan ta fram poesin inom sig och lugnet, inte minst genom att titta på skuggspelet på gaveln i solen och äta åppelkakan man har bakat. Glad

Är det någon som kan hjälpa mig att tolka en märklig dröm jag hade i natt?

Det handlade om jobbet och en kollega, Han är en som jag har tyckt är lite märklig och kör med lite mobbning och växlande trevlighet.

Han gick omkring och sa till alla: akta, akta! och varnade alla att akta sig.

Hela drömmen handlade om detta AKTAoch jag till och med såg en grön pärm som det stod på AKTA, som var hans. Jag reagerade och tyckte att det var lite komiskt. Sen var det en massa detaljer andra människor och kommunikationer , en kvinna som jag umgicks med, men jag minns inte mer.

Eftersom jag oftast drömmer sann drömmar, och inte alltid kan tolka dem, så behöver jag er hjälp.

Tack på förhand

Maxkomhem

Annons:
Skogshumblan
7/29/11, 3:04 PM
#1

Tycker du svarat dig själv. Du har "vibbar" om honom och av någon anledning vill ditt undermedvetna varna dig för att ens tänka annat än att hålla dig ifrån skulle jag säga. Behöver inte vara svårare än så:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[rore]
7/29/11, 3:29 PM
#2

Maxkomhem7!

Hmm, jag vill också påstå att du har svaret mitt framför dig:)

Drömmen kan ju innebära att det är hans egna osäkerhet och rädsla som förmedlas till dig…

I själva verket är han väldigt rädd och därför har han sitt beteende, ,,,?

Men gömmer det bakom mobbing och andra truligheter?

Han kanske behöver konfronteras på ett sjysst sätt, för att bli medveten om sig själv?Obestämd

ikna
7/31/11, 3:39 PM
#3

Den här kollegan kan också symbolisera en av dina manliga sidor/egenskaper. Som du då ska AKTA dig för/se upp med.

maxkomhem7
8/3/11, 9:32 AM
#4

Hej  och tack snälla ni för tolkninngen! och Hej Kära Ikna!

Jag har saknat dig och dina inkägg, såååååå trevligt att du är här.

Tack för din tolkning och kan du motivera lite mer, även om jag kan föreställa mig! Jag avskyr min arbetsplats, men älskar mitt arbete.

maxkomhem7
8/3/11, 9:48 AM
#5

Kära Ikna!

Det här måste du hjälpa mig med!

Jag hittade min tonårskärlek efter 35 år. DEt var igentligen jag som dyrkade honom sedan 10-årsålder, som min bestis, men sen blev det en djup djup kärlek i tonåren och sen en smärtsam separation då föräldrarna (hans mamma) skilde oss åt på ett grymt sätt….en lång historia!!!!

. Han finns på andra sidan Atlanten. Han har inga barn vi är båda över 50. Jag har inga barn, och vi båda har trasiga äktenskap bakom oss.

Han sa:  ''vi har inte barn ingen av oss; den var nog meningen att det skulle vara vårt barn tillsammans, och annars inte''. Jag ryser och undrar om han har känslor för mig,  För mig finns det ingen annan, kan vänta tills jag blir 70 år om det behövs, men det finns bara en, nu när jag hittat tillbaks till honom, känns som om min halva är tillbaka, oavsett om det blir vi eller inte. Min livslånga kärlek som vi båda trängde undan, som vi inte fanns!

Han gjorde exakt som jag, gjorde den stora tonårskärleken till en minneslucka.

Ska jag berätta att han är den enda, den första och den sista!

ikna
8/4/11, 8:42 AM
#6

Om du ska berätta… Ja, det svaret finns inom dig! Det är svårt för någon annan att råda dig i den frågan. Jag tror att du ska följa ditt hjärta, helt enkelt lyssna inåt och du ska se att du hittar svaret!

Jag önskar dig all lycka! Glad

Annons:
ikna
8/4/11, 8:53 AM
#7

#4 Roligt att höra att du saknat mina inlägg! Skäms

Kan det vara så att du är rädd/orolig över något som du kanske ska AKTA dig för?

Kanske är det ditt ego/en röst inom dig som trycker ner dig med detta AKTA?

Går du omkring och AKTAR dig för något?

Upp till toppen
Annons: