Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 4250 ggr
AnneN
5/2/11, 4:01 PM

Hjälp att tyda mysko dröm

Inatt har jag haft en något knepig dröm, skriver ner det jag kommer ihåg och ber om er hjälp att tyda den.

Min tik (som löper just nu) födde 2 st valpar i vår skinnsoffa med min hjälp, det var 1 tik & 1 hane, båda syntes tydligt att pappan var leonberger då de fått både den storleken och pälsen/färgen. Hanen föddes först och efter en stund föddes tiken.

Båda såg ut som att de var ca 6 veckor gamla redan då de föddes, hade öppna ögon och kunde gå/springa.

Några sekunder efter att hanen fötts så hoppade han ner från soffan och sprang fram till balkongdörren och gnyyde & kraffsade på den för att han ville gå ut och kissa, sedan efter han varit ut och kissat i snön på balkongen (snö i maj?) så hoppade han upp i soffan igen och började dia, medan tiken föddes.

Min tik som heter Velvet var jätte duktig förstföderska, lugn och trygg då jag var med men lite orolig om jag gick ifrån soffan, tog bra hand om valparna och var en toppen mamma.

Jag kommer även ihåg att jag tyckte det var väldigt konstigt att de var så stora och hade öppna ögon och kunde gå redan vid födseln eftersom de inte brukar öppna ögonen förrän vid 2 veckors ålder och kunna gå/springa så där först vid ca 4-5 veckor eller äldre.

Ringde även min mamma som är van hunduppfödare (i drömen) som sa att hon måste ha gått ca 6 veckor över tiden och att det var därför de var så utvecklade då de föddes.

Jag hade bestämt redan direkt att hanen skulle jag behålla själv, och eventuellt tiken också om jag inte hittade det absolut perfekta hemmet till henne.

Vad kan denna dröm betyda?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
5/2/11, 4:44 PM
#1

Tilläg till drömmen:

Då vi hade lämnat valparna ensama hemma en kort stund (några minuter) så hade de rivit ner gerbilernas akvarium och skrämt ihjäl råttorna så alla gnagarna utom 1 var döda, det var mn sambo som upptäckt det. Även ena gerbilakvariumet var lite trasigt.

Men efter ett litet tag så ville jag iallafall se råttorna & gerbilerna för att ta ett sista farväl av dem och plötsligt så började de alla leva igen så fort jag rörde vid dem under deras hakor och då var de helt pigga och friska igen, precis som om inget hade hänt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ikna
5/2/11, 10:07 PM
#2

Min försiktiga tolkning:

Din hund = du. Föder 2 valpar = du har 2 nya sidor/egenskaper. 6 veckor gamla = dina nya sidor är 6 veckor gamla. Hunden som vill gå ut och kissa = du har en del mentalt avfall. Snö = frusna känslor.När ni lämnade valparna ensamma = när du inte tar hand om dina nya sidor/egenskaper.  Djuren som dör = sidor du inte behöver längre. De lever igen när du rörde vid dem = dessa sidor kan du ta hand om och få dem att leva.

AnneN
5/3/11, 4:49 PM
#3

#2 Tack för din tolking, det kan nog stämma ganska bra då jag håller på att göra en del förändringar i mitt liv nu Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: