Annons:
Etiketthumor-och-spontanitet
Läst 2917 ggr
GitteL
12/16/07, 2:22 AM

Humor är en del av livet!

Visst är det roligt att bara få kunna leva ut eller bara vara lite galen ibland trots andra tittar på.

Hur ser ni på detta? Lever ni ut ibland? Vad gör ni för att få in humor i livet och skratta?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
AnneN
12/16/07, 2:51 AM
#1

man brukar säga att ett gott skratt förlänger livet, då säger jag och min sambo att vi dör aldrig =) Vi har väldig mkt självironi och lätt att skratta åt oss själva då vi gör något tokigt. Man skrattar åt djuren då de busar och ser för roliga ut. Skrattar då man ser nått kul på TV, mm Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Mariann]
12/16/07, 9:27 AM
#2

Vi skrattar också mkt här hemma… o larvar oss gör vi jämt! Jag kan också larva mig "ute".

I dessa sammanhang bjuder jag ofta på mig också.

Får man bidra med en larvig sak här då?

Perla
12/16/07, 11:35 AM
#3

Det går nog inte en dag utan att jag skrattar, bl a åt mig själv. :)

GitteL
12/16/07, 2:20 PM
#4

Härligt att läsa. Bjuda på sig själv och skratta åt sig själv är nyttigt. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

bjprofit
7/17/08, 1:15 AM
#5

Humor är najs :)

Måste fråga er här vad ni tror. Ska vara lite ledig och åker till Polen en vecka så nu packar jag lite och kom att tänka på passet.

Ska ju åka färja över och undrar just… ska man ha VATTENPASS då? :):):)

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

GitteL
7/17/08, 1:17 AM
#6

#5 Hahaha, den va bra. Du tar verkligen vara på livet med dina inre o yttre resor. Glad

Ha en underbar vecka.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
bjprofit
7/17/08, 1:52 AM
#7

Tack :) Vågorna går kan man säga

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[mia-38]
7/17/08, 10:58 AM
#8

Humor för mej är livsviktigt….På jobbet tror jag vi skrattar minst halva dan….åt varandra och med varandra,,,,Jag är en sån som gärna bjuder på mej själv…självironi…

Tror att detta förlöser en del negativ enerig i kroppen och man mår 17 så mycket bättre efter ett skrattanfall…även om man fick ont i magen…fniss..

Soffe
7/17/08, 12:32 PM
#9

Jag säger bara att för mig är humor oxå livsviktigt! Jag älskar humor och kan nog inte leva utan den..

nera
7/17/08, 7:17 PM
#10

Ja humorn är en livsviktig del i mitt liv. Tappar man den, ja då är man nog illa ute. Jag älskar att titta på roliga gamla tv-serier, som typ Monthe Python, Skenet bedrar, ja listan kan göras lång. Ibland så tittar jag på roliga filmer tilsammans med min son, som t e x filmen Madagaskar! Den har vi skrattat till många ggr,

Men även vardagskomik kan vara oerhört roligt. Att  man gör bort sig i vissa situationer så kan man asgarva åt sig själv efterråt..Räcka ut tungan Tror också det är viktigt att kunna skratta åt sig själv.

Sovgott
7/17/08, 8:04 PM
#11

En dag utan skratt är en bortkastad dag

Charlie Chaplin

Min specialitet för att lätta upp vardagen är att prata konstigt, typ med fransk accent och sånt. Gillar oxå att apa mig och dansa fult och sjunga opera falskt. Hmm, jag kan nog vara ganska pinsam ibland…

[mia-38]
7/17/08, 8:06 PM
#12

Man måste kunna bjuda på sej själv….självironi är det roligaste jag vet…heheheheh….

Jenahbella
7/17/08, 9:16 PM
#13

ja de e viktigt att skratta :D
på mitt jobb så skrattar vi mest hela dagarna :P tror våra chefer undrar om vi jobbar alls ^^
här hemma blir de mkt skratt med :P då jag och min sambo har väldigt lika humor :P
ofta skrattar han ÅT mig :P men de bjuder ja på :P :D

Annons:
Faith
7/19/08, 1:31 PM
#14

Ja humor är livsviktigt för mig, och att kunna skratta åt sig själv.

Jag kan berätta om min morgon här, började ju bra..:) bryggde kaffe och löste lite korsord, mitt sätt att vakna till och väcka upp hjärncellerna. Sen skulle jag klippa ut tapetervåder för att sätta upp en fondvägg idag..igen… Gahella, om du läser detta så har jag fått en insikt, jag har bara inte blivit den ännu och jag måste ju försöka slutföra det jag påbörjat.. Halleluja! KyssFlört

Jo jag hann klippa ut en längd när jag skulle sträcka mig efter pennan, då såg jag plötsligt spisplattorna, oj vad dom såg ut runt kanterna.. dom måste jag ju ta, hittade inte vim, tydligen slut.. men såg en plastpåse med nåt pulver i, det testar jag tänkte jag.. Ingen aning vad det var, kanske maskindiskmedel..

Gick ju jättebra.. i början.. efter ett tag så började det klibba ihop sig.. men vad sjuttsingen är detta.. blev bara värre o värre, till slut fastnade det och blev klumpar. När jag kände på det så förstod jag att det var tapetklister! Gaaaahh

Kom på sen att jag kunde ju ta ugnsrengöringen och spraya på, så kunde det verka medans jag klippte ut resten av tapetvåderna. Då tappade jag burken och spraymunstycket flög iväg.. det var då f-n sa jag högt. Satte på den och jag fick ta i, bara det att munstycket var riktat mot mig (såg inte jag) så när jag tryckte munstycket så fick jag en rejäl dusch av ugnsrengöring… jag var alldeles vitskummig på överkroppen.. Cool Först så sa jag en "massa ord".. och sen började jag att skratta.

Kom då på plötsligt att jag hade ju sprejat hela ugnen igår morse, det hade jag glömt.. Så nu har det nog verkat färdigt Cool Får kolla sen..:)

Jo innan jag skulle spraya runt plattorna så kom jag på att jag måste värma mer kaffe, jag dricker hälften kaffe hälften mjölk. Så den där ugnssprejen står där fortfarande på bänken.. Nä nu skiter jag i det här sa jag och gick o satte mig här vid datan ist Kyss

Får inte glömma min ugn bara, undrar hur många dygn det kan verka utan att fräta sönder..? Jag ska gå o öppna ugnsluckan nu så jag inte glömmer det.. igen..

Ha en fortsatt bra dag, för min del vet jag inte hur det slutar, vet bara att min väninna kommer hit och då ska jag ha middag och ett glas rödvin serverat när hon kommer.

Kramar till er alla

omelett
7/19/08, 1:39 PM
#15

Humor är otroligt viktig. Skratt är en innre massage och får oss att slappna av. Jag bjuder på mig själv och min egna löjlighet. Det gör mina vänner också. Nu tar vi riktig tokiga fotografier på oss sjäva och skickar till varandra, med teman som nyvaken, utbränd. Hur roligt som helst med att vältra sig i fulhetenSkrattande

Jag får bjuda på en historia:

Det var en cowboy som kom ridande. Han stannade utanför salonen. Efter att han stigit av från hästen lyfte han på svansen och pussade hästen i arselet. Detta såg bartendern och frågade varför han gjorde så? Mannen svarade att han hade nariga läppar. Hjälper det mot det? frågade bartendern. Nej men man slickar sig fan inte runt mun efter det….

[mia-38]
7/19/08, 3:22 PM
#16

#14….hahahahaah..Jag skrattade gott när jag läste hur du hade fått till allt…hahahhaah……När man är mitt uppe i sånt så är det inte så kul..men sen när man börjar tänka på efteråt…då kan man skratta…..hahaahah….Skrattande

nera
7/19/08, 10:23 PM
#17

# 14 Faith, du är bara för härlig vännen Glad

GitteL
7/19/08, 11:18 PM
#18

#14 hahaha, Gud vad du är unik faith. Halleluja.

Ett gott skratt förlänger livet.

#15 O fy attan vilken vits det var. URK

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Faith
7/20/08, 12:29 AM
#19

Jaa får bara säga att det här är vardagsmat för mig, att klanta mig menar jag, hopplös värre ibland :)

Ska berätta vad som hände sen.. jag sprejade, klippte, satte upp hälften av våderna och lite till.. Yes! Sen blev jag så trött så jag gick o la mig, sov i 5-10 min, sen var jag pigg igen Skrattande Fick gjort en hel del. Väninnan ringde och sa när hon skulle anlända. Tänkte då att jag skulle börja förbereda maten tills hon kom.. jojo.. hade glömt att köpa lök.. fick ringa och fråga om hon kunde ta med sig det, ingen förberedelse där inte..tänkte då att jag kunde skölja riset ist ..vadå ris.. slut.. Fick ringa väninnan och fråga om hon kunde köpa med sig det..hahahaa vadå serverad middag när hon kom.. Rödvin fick hon iaf. Kyss

Efter många gånger om så kom hon iaf, blev att hon fick hjälpa mig med middagen..hahahaa skrattar ihjäl mig! Jag hade sagt till henne vad jag skulle bjuda på, bla. ångkokt broccoli till maten. När jag skulle kolla broccolin om den var färdig så tittade hon och frågade: "Vad är det"? … Hallå…! eller…! ..fortfarande broccoli sa jag ironiskt, .. men sen när jag slängde en blick i kastrullen så såg jag att det var spenat..! hahaaha.. vi skrattade så vi fick kramp i magen, jag låg på golvet banne mig, jag som mer eller mindre "idiotförklarade henne" när hon frågade vad det var.. ahhh jag smäller av!

Iaf så fick vi vår middag till slut, den var klar vid tiotiden ikväll.. och den som skulle vara klar tills hon kom hit.. hahaa jo visst Kyss Stackarn har jobbat jour sen !6.00 igår tills !6.00 idag. Men får säga att vi fick en hel del skratt, tur att vi känner varandra så in i vassen väl :)

Hoppas ni har haft en trevlig dag :)

[Vintersaga]
7/20/08, 12:56 AM
#20

Ha ha ha - vilken dag Faith :-)

Du har en skön humor också - just så ska man ta livet och alla dess överraskningar!

Själv skapade jag den godaste köttfärssåsen i min egen samling alternativa köttfärssåser när jag hade glömt den viktigaste ingrediensen en gång… grädde! Eftersom jag inte orkade åka och handla en gång till gjorde jag som Kajsa Warg - "man tager vad man haver" och så tittade jag i skafferiet efter vad som fanns där…

En oöppnad flaska cognac stod det där bland mycket annat… tja… kan man ha cognac i sockerkaka ska man väl kunna ha det i köttfärssåsen, tänkte jag! Sagt och gjort och inte några futtiga droppar - nej i med en dryg deciliter så att det känns :-)

Gissa om det blev en smaksensation (precis som din spenatkombination gissar jag)! En av mina bästa vänner tycker att det är den godaste köttfärssåsen han har smakat :-)

"Nöden är uppfinningarnas mode"!

Apropå humor… Förvånad

Kram Rickard

Annons:
Faith
7/20/08, 1:38 AM
#21

#20 hahaha.. ja tack för det :)

Men du, den där köttfärssåsen lät superb!!  Måste jag testa :) Men blev inte köttfärsen flamberad då ..? Skrattande Ja helt riktigt, "man tager vad man haver".. men så långt tänkte inte jag och den som blev drabbad var min väninna, skulle ju pyssla om henne idag ju.. Generad Jaja gjort är gjort.. ;)

Väninnan färgar håret nu så jag passar på att sätta mig här en stund :) För en stund sen så kom hon och frågade om jag hade en handduk som jag inte var rädd om, jovisst.. sa jag.. men vet inte om jag kommer in i garderoben nu, har ju slängt in massa saker där eftersom jag "håller" på i s-rummet o fixar.

"Klev" in där iaf och handdukarna ligger lääängst in, det var bara att försöka ta sig över.. och inte tänkte jag på att ta av mig tofflorna då, väninnan stod bakom och frågade hur det gick, då hörde jag hur nåt gick sönder.. va f-n nu då..! då såg jag att tvättkorgen som jag stod i med tofflorna på hade spruckit..ahhhh. då fick vi ett skrattanfall till, nu låg jag över tvättkorgen och väninnan stod ihopkrupen av skratt bakom mig.

Sen kom jag inte därifrån.. jag sjönk längre o längre ner i tvättkorgen.. med tofflorna.. då frågar väninnan mig mellan skratten om jag behöver hjälp.. JAAAA jag kommer inte härifrån.. jag hade då ena benet rakt fram och det andra nere i tvättkorgen.. hahahaa.. help me!!! Hon fick ta tag i mina armar och draaa mig ut.. hahaahaa..

Gissa om vi har kramp i magen nu..

[Vintersaga]
7/20/08, 1:50 AM
#22

Ha ha - ni har verkligen roligt ihop Skrattande

Nix, den blir inte flamberad förrän du tänder på den - och det ska du inte göra med den här köttfärssåsen (eller kan det vara en ny variant???) :-)

Jo, ni måste ha kramp i magen, benen, håret, armarna och alla andra delar i kroppen efter vad ni varit med om idag :-)

Snacka om roligt jympapass Cool

Faith
7/20/08, 2:00 AM
#23

Jaa testa det, kan bli en hit ju..! ;) Flamberad köttfärssås, voila hahaha.

Jag är intresserad av matprogram av alla dess slag men hitills så har jag inte sett flamberad köttfärssås :) Sen å andra sidan så är det ju synd om den goa konjaken iof..

[Vintersaga]
7/20/08, 2:09 AM
#24

Ha ha - men det gör man ju med annan sprit… flamberar! Det blir ju fortfarande smak kvar av den och det tror jag det blir här också. Spriten kokar ändå bort, bara smaken som är kvar…

Många har sagt att det är synd på cognacen - att de hellre tar den direkt i glaset… Flört

Nån dag kanske jag gör det - flamberad köttfärssås Förvånad

GitteL
7/20/08, 5:27 PM
#25

Vilka skratt jag har fått av dina inlägg faith. Du tar verkligen priset hur du uttrycker vad du varit med om. Haha.

Vilken bra ide Vintersaga om din köttfärsås, kreativ som bara den haha.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Vintersaga]
7/20/08, 7:31 PM
#26

#25 - Ha ha, det gäller att komma på något när det inte blir som man tänkt sig - annars hade vi knappast haft en sån mångfald av t.ex. maträtter att välja på som vi har idag :-)

Kram Rickard

nera
7/20/08, 9:21 PM
#27

Ha ha ha,,Ni är för härliga härinne med era historier..Och ja, flamberad köttfärssås var nåt nytt må jag säga..hi-hi..Men det var ett bra förslag Rickard Glad

Annons:
Soffe
10/29/08, 10:14 PM
#28

Vad vore livet utan humor! Jag älskar humor :-) Ibland kan jag sitta o skratta åt mig själv, är det fel? Hur kul är det inte att släppa loss och va galen.. Det är befriande, läkande på något sätt :-)

AnneN
10/29/08, 10:50 PM
#29

För alla oss som älskar humor så finns det ju numer en hel iFokus sajt med bara humor =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Soffe
10/29/08, 10:55 PM
#30

Ja just det! Tack för påminnelsen ;-)

Tunrida
10/30/08, 5:01 PM
#31

#28 Att kunna skratta åt sig själv innebär ju att man inte sig själv på så himla stort allvar, den berömda distansen finns där. Så fortsätt du med det, jag gör det också!Skrattande

Livet är för övrigt väldigt underhållande och kul, t ex är vi människor bra tossiga ibland och det kan man också skratta gott åt.
Människor stora som små, situationer, husdjuren med sina roliga sätt att vara på, ja det mesta är faktiskt festligt när man inte tar det på största allvar och gör allt personligt! Skrattande

Soffe
10/30/08, 5:20 PM
#32

#31 Nä jag tar inte mig själv på allvar när jag skrattar åt mig själv, då känner jag bara att jag riktar glädjen inåt mig, till mig själv.. Konstigt kanske.. Men sådan är jag.. Djur kan man ha väldigt roligt åt, dem är så charmiga med sina små tokheter ibland :-)

Gahella
11/1/08, 12:38 PM
#33

Åhhh Faith, jag läser nu! Hahahaaa hjälp…det låter som Papphammars fru eller nått som är i farten….hahahaaaha….milde tid. Du får mig att tänka på ordspråket; Ur kaos föds ordningFlörtSkönt att kunna skratta åt sig själv och sina tokigheter, det underlättar, hehe..

Saknar dig Faith, och jag tänker på digKyss

Upp till toppen
Annons: