Annons:
Etikettcitat
Läst 10722 ggr
GitteL
2008-01-17 21:47

Våga ta risker!

Att skratta är att riskera att verka löjlig

Att gråta är att riskera att verka sentimental

Att sträcka ut en hand mot en annan människa är att riskera att bli involverad

Att uttrycka sina känslor är att riskera att visa upp sitt rätta jag

Att lägga fram sina ideal, sina drömmar inför en publik är att riskera att förlora dem

Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka

Att leva är att riskera att dö

Att hoppas är att riskera att bli förtvivlad

Att försöka är att riskera att misslyckas

---------------------------------------------------------------------------

Men risker behöver tas, för den största risken man kan ta i livet är att inte ta några risker alls.

En människa som inte riskerar någonting, gör ingenting, har ingenting och är ingenting.

H*n kanske undviker lidande och sorg men hon kan inte lära, känna, förändras, växa, älska och leva.

H*n är en slav, fastkedjad i sin känsla av trygghet

Bara en människa som tar risker är FRI.

Leo Buscaglia

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[Vintersaga]
2008-01-17 23:30
#1

Håller med - risker är något som gör livet lite mer spännande och framför allt levande!

Varje gång jag går upp på scenen riskerar jag att göra mig till åtlöje - ändå älskar jag att gå upp på scenen och göra det jag tycker är roligt.

Lycka till med föreläsningen Gitte! Flört

GitteL
2008-01-17 23:48
#2

Ja jag skall också tänka så. Om jag gör ett misstag så har jag iaf tagit en risk och tagit mig över min trygghetszon, själva det är ju en enorm känsla. Sedan kommer jag bjuda på det.

Känn rädslan men gör det ändå för detta är min dröm som jag visualiserat i många år nu samt fått budskap i mina drömmar.

Äntligen har Gitte fått tummarna loss för jag blev ARG på mig själv och utav det fick jag en drivkraft. Härlig känsla nu.

Tack för peppningen Rickard.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Ina123
2008-01-17 23:51
#3

Ja visst är det härligt när man vågar, fast man inte riktigt vågar men gör det ändå :)

GitteL
2008-01-17 23:55
#4

#3 Ja det är ju så dumt gentemot mig själv för jag är min egen bromskloss. Det är alltid bra att föregå med gott exempel om jag ska hjälpa andra till självhjälp ;-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Hoppfull
2008-01-18 08:56
#5

Det här är faktiskt något som jag är bra på Förvånad jag som alltid tycker att jag är så dålig annars men jag är en riktigt orädd person… så länge det inte kommer till tillit förstås Generad Jag slänger mig in i nya saker och tänker att det löser sig, det värsta som kan hända är ju att jag inte klarar det men då har jag ju i alla fall försökt!

Stort Lycka till igen Gitte :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ijin
2008-01-18 09:37
#6

Ha! Skratta åt allt som är farligt:D För får man panik är man död endå=)

Annons:
CatarinaJ
2008-01-18 10:09
#7

Den största risken man kan våga ta är kanske att leva i livet och leva det!? och gör som Hoppfull!? Kasta sig in i det!

Sagann
2008-01-19 18:05
#8

"Att våga är att riskera att förlora fotfästet en stund

Att inte våga är att förlora sig själv…" 

(S Kirkegaard, dansk filosof)

Gronstedt
2008-01-19 18:43
#9

Jag har varit bra på att ta risker - fast inte den där sortens risker som GitteL skriver om i #0. Och när jag blir bättre på den sorten, verkar jag bli sämre på den andra … och jag är inte alldeles säker på vilken sorts mod jag helst vill ha. Helst båda sorterna, förstås, men om man måste välja?

Sagann
2008-01-20 00:30
#10

Jag står på en klippa högt upp. Framför mig finns bara dimma, bakom mig en fin bred väg ner. Jag vet inte vad som finns i dimman - är det ett stup som jag handlöst kommer att falla nerför och krossas i, eller finns där fotfäste och något nytt, okänt och spännande som väntar. Den breda vägen bakom mig lockar, jag vet hur det är att gå där. Där är jag trygg och mitt hjärta säkert. Men dragningskraften framåt, till det nya, till det okända… Jag blundar… Känner efter… Och tar ett steg framåt…

[Vintersaga]
2008-01-20 14:25
#11

#10 - Det får mig ooooosökt att tänka på Indiana Jones, tredje filmen… där de letar efter den heliga graalen.

När han kommer fram skall han ta sig över ett stort stup - och genom att kliva rakt ut i tomma intet landar han på en osynlig planka (eller vad det nu är) och kan gå över till andra sidan ravinen :-)

Lite grand är det som med kortet Narren i tarotkortleken - han står också ofta med ett ben ute i tomma intet, där han litar på att bli vägledd!

GitteL
2008-05-09 23:38
#12

#10 Den var bra. Tack.

Har hänt mycket på sista tiden och jag kan lugnt säga att jag tagit många risker sedan dess. Det känns som en passion inifrån och nu när jag är medveten om allt som händer runt omkring mig känner jag en enorm närvaro med allt och alla. Det känns flow, att livet kommer till mig istället för att jaga efter livet. Känner acceptans istället för att kämpa emot.

Rullar man på stenen så går det i nedförsbacke. Härlig feeling att vara på vägen..utan att tänka jag vill vara i mål.

När vi vill något så verkar hela universum för att vi skall uppnå det. Paulo Cohelo

Tanke, ord, känsla och handling.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

marias777
2008-05-10 20:02
#13

Sann läsning det gäller att våga utan att tänka logiskt för mycket…..:)

Annons:
GitteL
2008-05-11 16:13
#14

#13 Så sant så, sann läsning känns alltid rakt in i hjärtat. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Gahella
2008-05-11 23:53
#15

Underbart inlägg, tack Gitte, har inget mer att tillägga!Glad

GitteL
2008-05-13 00:01
#16

#15 Kram på dig.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

awareness
2008-05-13 15:24
#17

oerhört starkt citat!!

GitteL
2008-11-30 00:38
#18

*puttar upp*

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Soffe
2008-11-30 00:41
#19

Intressant och Tänkvärt!

satori
2008-11-30 11:53
#20

Va bra sagt! Tänk vad många som inte vågar leva efter det här! För att vinna något måste man våga, hur kul vore livet med skygglappar?

Annons:
GitteL
2008-11-30 23:14
#21

#19 Ja mycket tänkvärt.

#20 Att leva sin dröm kräver Mod och att ta risker. Att agera istället för att reagera är vägen till drömmen.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

satori
2008-12-01 01:00
#22

Jag är nog ganska modig när det kommer till det hela. Oj vad jag ofta kastat mig huvudstupa in i drömmarna, visst har man sprungit på besvikelser men om man inte vågar så vinner man ej heller något.

"Man får vara som man är - när man inte blev som man skulle" Eller det blev jag ju. Det är ju de som är rädda som inte är vad de egentligen är om de hade modet.

Lunalia
2008-12-03 11:08
#23

Att våga är att förlora fotfästet för en stund.

att inte våga är att förlora sig själv…

Tuva-Lena
2008-12-07 01:27
#24

"Bättre lyss till den sträng som brast, än att aldrig spänna en båge", bidrar jag med. Flört

Har spänt många bågar i mitt liv och många har brustit, men fy sjutton vad tråkigt det hade varit om jag inte hade vågat ta steget att spänna dom! Dom människor som går omkring med både livrem och hängslen anar inte vad dom går miste om! Skrattande

En härlig och tänkvärd tråd!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

solblomman47
2008-12-10 11:53
#25

Tack det var intressant och tänkvärt.    Glad

GitteL
2009-01-27 11:57
#26

En människa som inte riskerar någonting, gör ingenting, har ingenting och är ingenting.

Att möta rädslan är vägen till att bli fri från den och att gå utanför vår invanda trygghetszon.

Är det fler som behöver en spark där bak??

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

jagkan
2009-01-27 18:27
#27

#26

Inte just nu tack, det rullar på bra nu.
Men jag säger till när det blir dax igen Flört

Annons:
Mammi
2009-01-27 20:47
#28

Jag la in detta under tråden " Vad säger orden dig" men det passar in även här:

Svårt det där….De svåraste besluten jag fattat i mitt liv har jag gjort på eget initiativ, och varit så säker på min sak att jag följt mitt hjärta, tills dess det var på väg att verkställas, eller nyss hade verkställts, då drabbades jag av svår panikångest mm och ville ha allt ogjort.

Vid ett tillfälle blev jag så svårt sjuk i depression så jag trodde ett tag att jag inte skulle klara av det. När de beslut jag fattar kan få dessa följder blir jag livrädd att det ska ske så igen.

[lanns]
2009-01-27 21:58
#29

Här fann jag mycket bra läsning
Jag har varit och är fortfarande en riktig fegis
Stor helst en bit bort å tittar på. . .
Livet far förbi . . .
Väntar på det säkra, inte skulle jag våga kliva ut i tomma inte trots att det ska finnas en osynlig väg där.Förvånad

Tror att jag behöver många sparkar där bak å kanske drag hjälp oxå Flört

Choklad
2009-01-27 23:47
#30

Jag har en regnbåge som jag vandrar på, inte ensam….nedanför finns ett vackert blått hav med delfiner som leker. Ovanför glimmar det stjärnor i en oändlig himmel. Vid regnbågens slut finns ett vitt slott på ett vackert böljande grönt landskap…men jag kommer aldrig fram till slottet….men en dag ska jag nå dit..

U R us

Mammi
2009-01-27 23:49
#31

Ååh så vackert sagt Choklad!

Choklad
2009-01-28 00:14
#32

tack! Glad

U R us

Upp till toppen
Annons: