Annons:
Etikettpersonligt-om-oss-själva
Läst 17910 ggr
GitteL
4/4/08, 3:18 PM

Vuxna barn är de som inte fått vara barn!

Vuxna barn är de som inte fått vara barn!!

Detta var min upplevelse som liten. Sökande efter något som jag inte kunde ta på och en känsla av att känna mig oduglig. Ätstörningar, sockerberoende och kärleksberoende.

Beroende/Medberoende!!!!

Växte upp i en dysfunktionell familj, dvs icke närvarande föräldrar och en familj med en känslomässig sjukdom. Mamma var Narcissistisk och det fanns dominans, kritik och skrik nästan varje dag. En Pappa som inte satte tydliga gränser och gled så fort det blev "jobbigt". 

Ingen såg mig som barn vad mina behov var och vad jag kände och jag fick ta ett stort ansvar för min syrran då Mamma jobbade sent. När Mamma kom hem från jobbet upplevde jag alltid en känsla av en enorm Rädsla då hon alltid hittade något som inte var ok.

Varje dag till sent på kvällen så hade vi inga som fanns där eller så hade vi olika barnvakter som kom och gick.

Allt jag gjorde var en känsla av att jag var fel och gjorde fel, rädd för att inte vara perfekt, rädd för att inte duga som jag i sin tur tog över med att alltid vilja vara duktig och prestera. Jag kan inte minnas att Mamma någon gång längtade efter mig eller kramade mig så kärlek fanns det mycket lite av och då endast av Pappa. De gick dock skilda vägar när jag var 12 år och han var trots allt min enda trygghet som plötsligt försvann.

Medberoendet gick ut på att jag hela tiden fick känna av så att jag gjorde allting perfekt när hon kom hem, men det hjälpte inte. Hon hittade alltid något fel då hon alltid skrek länge på mig och sa hemska ord.

Att leva i ständig rädsla när hon kom hem var otroligt jobbigt och konstant en känsla av skuld och skam bar jag inom mig som jag aldrig uttryckte för någon.

Jag stängde ofta in mig i badrummet och skrek, jag tror inte jag grät för det hade jag ju inte fått lära mig av någon av dom. Glädje och humor fanns men andra känslor blev frusna till is så jag skapade en överlevnadsstrategi för att skydda mig själv och alla mina känslor kom i skymundan.

Känslor som sorg-ledsen fanns inte i min spegling och det är vad jag inte kunnat se, känna och uttrycka. Jag visste bara vad vrede och glädje var och allt detta ledde till att jag inte åt mat utan jag åt bara godis och var alltid rastlös. När jag mötte mannen i mitt liv då, så flyttade jag till annat land för att fly. Där smög jag med mina godis papper och tandborstar. Ibland glömde jag min tandborste på trappräcket och då fick jag frågan vad har du använt den till här nere. Badrummet var på ovanvåningen. Jag ljög men det kändes ingenting eftersom jag kände mig som en levande zombie. Som en robot utan känslor.

Efter 4 år fick vi en son och efter det började jag inse att ngt inte var rätt för jag hade så otroligt mycket ilska som jag inte kunde kontrollera. Min son hade samma beteende som ADHD barn men jag kände att det var något som jag skulle ta tag i innan jag ville genomgå en undersökning för ADHD barn. Terapin kallade och mycket känslor kunde komma fram som jag sedan kunde sätta ord på. Min ilska mot Mamma var enorm och jag fick olika verktyg till att bearbeta min sorg. Det var skönt.

År 99 var mitt ex otrogen med en väninna och jag tog detta personligt, fick ett utbrott och stängde hjärtat. Tårar i massor för jag kände mig så otroligt kränkt, ensam och otrygg. Hade känt av detta länge och fått svar i mina drömmar som jag inte förstod då. All min trygghet rasade och ingen fanns där för mig längre. Mitt ex familj drog sig undan och kvar var min familj men hemma i Sverige. Under denna tiden gick jag en utbildning som fritidsledare och jag orkade knappt fullfölja den. Pappa stöttade mig då med frågan är du en vinnare eller förlorare?

De orden glömmer jag aldrig. DÅ avslutade jag utbildningen med bra betyg och kunde därefter ta ett beslut att flytta hem till Sverige igen. Det var 2000, kände mig nästan mentalt utbränd med skuldkänslor för att jag tog min son ifrån sin Pappa och mycket ansvar och krav kunde jag känna då.

Efter detta blev jag beroende av att jaga män på nätet och sökte kärleken som jag inte fick som liten, mitt behov med att fylla mitt tomrum var stort.  Hittade massor med fel på dem, dömde dem och de skulle vara perfekta. Analyserade i sönder dem för mitt fokus låg utanför mig själv och jag trodde att jag kunde bli lycklig om de gillade mig och jag kämpade med alla dessa olyckliga förhållanden eftersom jag omedvetet kämpade fortfarande efter min Pappas kärlek och blev en kvinna som älskar för mycket Tomrummet fylldes men jag blev aldrig nöjd.

När jag fick för mycket kärlek och allt var lugnt så skapade jag kaos och gjorde så att jag inte blev älskad. Kände att jag inte var värd att bli älskad men efter många turer så fick jag insikten att allt var mina egna projektioner och hittade vad jag hade letat efter i många år, MIG själv. Det fanns mer att upptäcka och nu kom Pappa in i bilden som jag var tvungen att ta tag i. Från jag kom hem år 2000 har jag frigjort mig med att sätta gränser men på ett icke konstruktivt sätt.

Därefter har det varit en ständig forskning, utveckling med coaching samtal, AcoA möten och böcker som ledde till att bli trygg i mig själv och bli medveten om mina pålagda krav som jag omedvetet bar på.

Det allra bästa var att jag fick rensa känslomässigt och bli medvetet närvarande i nuet. Det blev en stor förklaring och förståelse på varför jag känt mig som jag gjorde.

Ett vuxet barn som skulle bli en vuxen värdefull kvinna. Efter mina möten så tog jag ett beslut att säga farväl till det förflutna och började på den utbildning jag velat gå länge.

Idag har jag en väldigt god kontakt med Mamma och hon har t.om utvecklats och intresserat sig för Personlig utveckling. Hon startade också företag samt skrev en bok om mobbning när hon var 62 och det är nu 8 år sedan.

En dag kom Mamma och sa att hon läser en bok om Medberoendet, vilken styrka av henne.

Jag behövde förstå mig själv innan jag förstod henne. Om jag ser en bild av mina föräldrar så kan jag se att de är 5 år som vi alla är ibland, på det sättet kan jag förstå vad de vill bakom deras beteende och vad de säger. Svårt att hålla men övning ger färdighet och jag ser det som livets utmaning för att utvecklas. Min son ändrade också sitt beteende efter min rensning av blockerade energier.

Alla föräldrar gör sitt allra bästa utifrån vad de kan men detta är så svårt att se innan insikten kommit. Det är enormt viktigt att förstå, förlåta, acceptera och gå vidare för att inte föra mönstret vidare till nästa generation.

Döm inte er själva för det är då ni dömer andra och ni är bra som ni är och ni gör det allra bästa vad ni kan just nu. Förändringen kommer när vi kan erkänna, vara sanna och ärliga som leder till att vi slutar kämpa emot oss själva. Vi kapitulerar och det är en enorm känsla. Att intellektualisera allt är en sak men att sedan kunna KÄNNA smärtan vi upplevde är vägen till läkningen för att sedan börja lyssna på oss själva och vår intuition.

Det känns som att jag vill säga detta till er som genomgår denna resa eller känner att ni söker något. Lyssna inåt för känslorna är vägvisaren till våra behov. Negativa känslor är ett tecken på att dina grundläggande behov inte är tillgodosedda som kan vara frustrering, ilska, irritationer eller oro.

Det handlar inte om att hitta dig själv utan att få en förståelse på din prägling, ditt undermedvetna för att sedan skapa dig själv på nytt.

Ge er själv den lycka ni inte fick, det är kärlek till er själva. Ett givande så att ni sedan kan TA EMOT från andra.

Gå gärna in och titta på min Distanskurs där jag har fått äran att hjälpa över 100 tals personer som går och bär på samma känslor som jag hade.

All kärlek till er ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
omelett
4/4/08, 5:24 PM
#1

Vuxna barn! Vilken bra rubrik. Det är verkligen huvudet på spiken. Det var intressant och lärorikt att läsa din berättelse och upplyftande att se att ur lidandet, så föds något bra. Tack för att du delar med dig.

Ijin
4/4/08, 5:42 PM
#2

Vet inte rikigt vad jag ska skriva.. men jag har läst iallafal=)

Gahella
4/4/08, 7:54 PM
#3

Tack Gitte….ja vilken resa! Och nu sitter du här och ger andra både stöd och visdom från din egen erfarenhet och smärta. Det är både stort och starkt gjort. Varm kram.

mariaef
4/4/08, 10:03 PM
#4

Tack för att du delar med dig, Gitte! Det finns ett ordspråk som säger: "Att veta allt, är att förlåta allt". Jag tror det är viktigt att arbeta med sig själv för att komma till insikt, för att förstå andra och andras handlingar. Det är en enorm gåva/framgång att kunna släppa taget om det som varit, acceptera, förlåta och gå vidare.

Kram på dig/Maria

chik
4/4/08, 11:23 PM
#5

Gråter Tack Gitte..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Vintersaga]
4/5/08, 12:26 AM
#6

Så är det - när jag ser mig själv i de andra så förstår jag att det är inom mig själv jag måste börja!

Stark berättelse Gitte - och ett varmt tack för ditt mod och vishet att publicera den här för oss! Nu har i varje fall jag något att lära mig av din berättelse…

Kram Rickard

Annons:
Niklas
4/5/08, 1:01 AM
#7

Oj. Tack för att du delar med dig!

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
4/5/08, 1:25 AM
#8

Jag är också ett av alla dessa vuxna barn som vuxit upp i ett dysfunktionellt hem, alkoholisthem i mitt fall. Som jag sagt tidigare så ska jag någon gång då jag orkar skriva om mitt liv, men som det är just nu så orkar jag inte riva upp såren.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
4/5/08, 1:38 AM
#9

#8: Gör det. Även om du inte visar det för någon tror jag att det blir bättre efteråt bara att du skriver ner alltihop som om du berättade för någon annan. Lycka till!

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
4/5/08, 1:39 AM
#10

Tack Niklas =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gahella
4/5/08, 2:23 AM
#11

Jag ska också dela med mig någon dag när jag orkar. Tror vi både hjälper oss själva och andra då…

Perla
4/5/08, 10:08 AM
#12

Gitte #0

Känner igen mig i det du berättar om att ha föräldrar som inte förstod barnets (mina) behov och känslor, fast i mitt fall så var det rädsla, sorg och saknad som dominerade var dag.

Det är härligt att du kan berätta din historia Gitte. Tanken slog mig att det också är härligt att samhället har blivit så öppet att den som har behov av det kan berätta sin historia utan att mötas av andras förakt (som speglar deras svårigheter att möta sin historia).

Faith
4/5/08, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#0 Starkt gjort Gitte! Din berättelse som du så öppet skriver om här kommer att hjälpa många. Extra starkt att du kunde "se dig själv" när det gällde din son, att du kunde/kan se bortom. Starka insikter av dig! Nu har jag skrivit starkt 3 gånger här, men du är stark Gitte! (Nu blev det fem *S*)

Håller med dig Gahella, att dela med sig till andra av sin historia hjälper inte bara en själv, man hjälper även andra, det är en fin gåva att ge både till sig själv och till andra.

Kram Gitte!

Annons:
GitteL
4/5/08, 8:50 PM
#14

Tack för era ord, det är väldigt lätt för mig att skriva om detta eftersom det var dåtid. För mig känns det inte som det är jag längre. Det är jag men med helt andra tankar. En förståelse för mig själv gjorde att jag nu kan hantera andra lättare eftersom jag vet att mina reaktioner ej tillhör mig längre i nuet.

mariaef skrev "Att veta allt, är att förlåta allt" Det var vad jag behövde, att analysera allt för att kunna förstå.

Faith vilken underbar bild. Den skulle jag vilja ha, skicka gärna den till mig ;-)

Gahella och Anne, ni skriver precis när ni kkänner för det och det är säkert så som du säger Gahella att när vi kan dela med oss så lär vi av varandra.

Så upplevde jag det också när jag bloggade, jag kände igen mig i andras berättelser och de känslor jag inte kunda sätta ord på lärde jag mig av andra. Vi behöver alla relationer för att kunna se oss själva.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Tummelisa1
4/5/08, 11:57 PM
#15

Stark och känslosam livsberättelse! Tack och kram Gitte från Tummelisa

Ijin
4/6/08, 12:12 AM
#16

Jag skulle säga någonting, men det ligger för nära min egen sanning för att det ska vara bekvämt. Dessutom håller jag på att avgifta mig själv just nu, och nytt gift i såren skulle vara dumt.

Tunrida
4/6/08, 5:50 PM
#17

Stort Tack, Gitte för din berättelse! Jag tror säkert att den kan hjälpa många att se klarare över sina egna berättelser!

En varm kram från mig till dig! :-)

GitteL
4/6/08, 11:36 PM
#18

#15 #17 Tack för era fina ord. Kram tillbaks.

#16 Förstår ej vad du menar här? Förklara gärna.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Ijin
4/6/08, 11:37 PM
#19

#18 Lever just nu i en liknande situation, men det löser sig..

GitteL
4/6/08, 11:52 PM
#20

#19 Aha, menar du med att stänga in dig och alla skriker på dig?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Ijin
4/7/08, 12:11 AM
#21

#20 Nja.. Min nuvarande situation har med Alkohol problem och att det skapar otrolig aggresion… Det fungerar inte alls, alltså… Men jag som vanligt kommer inte lägga mig. Tror inte ens att jag blir speciellt skadad av det…

GitteL
4/7/08, 12:21 AM
#22

#21 Ok, du kanske ska skriva av dig lite på din blogg eller här. ;-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Ijin
4/7/08, 12:47 AM
#23

#22 nä.. Orkar inte;) har massor med skolarbete att göra..!

GitteL
4/8/08, 1:57 PM
#24

#23 Förstår det, hoppas det går bra med dina studier. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Ijin
4/8/08, 5:20 PM
#25

#24 jadå:D

Faith
7/14/08, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

*Puttar upp den här, den är värd att läsas fler ggr. Känner igen mig i så mycket.

Kram

Gahella
7/14/08, 11:59 PM
#27

Ja jag med….det är en stark berättelse. Gråter

Annons:
Searchingmoonwolf
7/15/08, 12:05 AM
#28

Tack för att du delar med dig. Det var mycket som stämde in på mig. Fick nåt att fundera över. Cool

Jenahbella
7/15/08, 1:17 AM
#29

oj gitte jag blir helt rörd av din historia!

"När jag fick för mycket kärlek och allt var lugnt så skapade jag kaos och gjorde så att jag inte blev älskad." jag kan verkligen känna med dig där!

tack för att du delar med dig! :)
många varma kramar!

GitteL
7/15/08, 1:30 AM
#30

#26 #27 #28 #29 Ja det är många som gör och det är vad jag vill göra så länge jag är här på jorden. Att andra ska känna igen sig och ta tag i sina liv för alla är värda det allra bästa och vi är inte här för att lida utan för att se vad vi kan lära oss utav våra motgångar.

Att vara kärleksfull mot sig själv och acceptera sig själv precis så som vi är innebär en process som tar tid. Från insikt till att det integreras känslomässigt och bli medvetet närvarande i nuet. Intuitionen talar och visheten sitter från axlar och neråt.

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

TheaGianneschi
7/19/08, 9:08 PM
#31

Mammor och män kan vara för jävligt….Eller hur, men du finns och du är och det är din egen förtjänst. Kram till dig från en  som vet

ormizen
7/29/08, 10:17 PM
#32

Jag känner igen mig så det är läskigt. Inte mamma men pappa och ätstörning, vara bäst - aldrig ge upp och tillsist sockerberoende. Dock inte kärleksberoende, blev som en man såg ut som en pingla :-D

 Mycket bra skrivet. Tjingeling /Anna alias Ormizen

Compassion
7/29/08, 10:57 PM
#33

"När jag fick för mycket kärlek och allt var lugnt så skapade jag kaos och gjorde så att jag inte blev älskad.

Det slog mig som en blixt i skallen för så har jag oxå levt. Jag har skapat konflikter bara för att det skulle "hända" något. Lugnet blev liksom för mycket för mig och jag trodde inte att jag var värd det. Så det blev lite grann som att jag skapade det jag fruktade. Skit rädd för att bli lämnad och efter att jag startat upp sådär en 1000 gånger fick han nog och gick. Därmed blev det ju så uppenbart att jag inte var värd att älskas. Idag vet jag att jag är värd att älskas, idag har jag kommit så mycket längre. Tyvärr har jag förlorat mycket på vägen, men jag har också fått så många nya insikter och lärdomar.

Tack för din historia Gitte, den gav mig ännu fler insikter

Kramar om

GitteL
7/30/08, 12:26 AM
#34

#31 Ja det är en lärdom hela livet .

#32 Usch då, det är inte en dans på rosor men jag är evigt tacksam idag för alla möten jag kom i kontakt med när jag gjorde min inre resa. Jag mötte de som var lika och vi speglade varandra och såg likheterna och det kändes tacksamt att analysera varandras förflutna tills det kändes färdigt. Därför är det SÅ bra med alla våra möten.

#33 Vad härligt att se dig igen, har tänkt på dig och saknat dina inlägg. Känns alltid bra när andra får insikter genom mina inlägg. Visst tar det sin lilla tid att känna att vi kan bli älskade för den vi är och inte för det vi gör.

Kram till er också. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Compassion
7/30/08, 12:43 AM
#35

#34 Är härligt att vara tillbaka. Har dock inte varit härifrån, mer varit en iaktagare ett tag. Ibland är det nyttigt att bara observera och få se vad andra skriver. Men jag har svårt att inte lägga näsan i blöt, och det är jag glad för ;)

Godnatt kram från en sommarförkyldGlad

GitteL
7/30/08, 12:48 AM
#36

#35 Haha, jaså du har varit en iakttagare. Visst är det bra att bara läsa och ta in o du får gärna lägga näsan i blöt med din klokhet.

Tråkigt med förkylningen men det är väl mycket som hänt och då säger kroppen ifrån på sitt lilla vis.

Krya på dig sötnos.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Compassion
7/30/08, 1:07 PM
#37

#35 Ja så är det nog. Livet mitt är ganska turbulent och kroppen säger nog VILA just nu. Tack för krya på dig hälsningen goa tjejen

Kram

Millaris
7/30/08, 3:25 PM
#38

Tack för din berättelse Gitte.

GitteL
7/30/08, 3:29 PM
#39

#38 Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

ChristinaSylejmani
7/30/08, 3:58 PM
#40

Gitte, jag läste din berättelse med stort intresse! Jag blev både rörd och berörd.

GitteL
7/30/08, 9:16 PM
#41

#40 Tack.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Njord
7/31/08, 3:10 AM
#42

Starkt och mycket personligt! Mycket bra gjort att våga lämna ut sig i smärtsam ärlighet! Vackert och känsligt och säkert välgörande för dig att få berätta detta både för oss här, men kanske mest dig själv och ditt innersta!

Ljus & Stjärnströssel över dig och de dina!

GitteL
7/31/08, 3:34 AM
#43

#42 Tack Jerry för det fina ljuset ;-) det är som jag skrivit innan att det är lätt att skriva om för det var min upplevelse då.

Visst ger det hopp för andra och för mig ger det glädje så det blir en win-win situation när andra kan spegla sig. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Liam
8/10/08, 12:02 AM
#44

En stark och gripande berättelse, tack för att du delade med dig/kram

GitteL
8/10/08, 12:22 AM
#45

Tack Liam. Kram tibax

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

annemarili
8/10/08, 11:33 PM
#46

_Tack för att du delade med dig. Jag är barn till krigsbarn och först nu sedan jag är äldre inser jag; hur kan barn (krigsbarn) bli föräldrar när de själva är barn. Att skaffa familj när de själva inte var hela inombords, de vill så väl men oj så fel det blev ibland. Det var smärtsamt att inse det, men oj vad det förklarade mycket för mig. Din berättelse berörde mig. Tack än en gång.

kram_

_Anne Mari

_

GitteL
8/12/08, 1:35 PM
#47

#46 Tack själv och det var ett nytt ord (krigsbarn). Ja de visste ej bättre och än idag förekommer det överallt utan att någon vet om det.

Ja visst är det en härlig känsla när någon sätter ord på det vi känner, först gör det ont men sedan en härlig insikt och wake up call.

Kram på dig med.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

annemarili
8/12/08, 2:02 PM
#48

Mina föräldrar var finska krigsbarn, barn som skickades med tåg och sernare på båt från Finland till Sverige. Flera uppbrott för dessa barn, en del fick åka hem till Finland för att sen återigen återvända till Sverige. De förlorade för alltid samhörigheten med sina närmaste. Trots att de återvände, men såren var för djupa. Det finns en förening för finska krigsbarn i Sverige som är uppdelad i flera småföreningar.

Filmen; "Den bästa avMödrar", där Maria Lundguist och Mikaen Nyqvist spelar fosterföräldrar i Sverige. Den nya filmen handlar om ett av de omkring 70 000 finska krigsbarn som fördes från Finland till Sverige mellan 1939 och 1944.

Kram

Anne Mari

Annons:
GitteL
8/12/08, 2:10 PM
#49

#48 Bättre vi startar en ny tråd ang just krigsbarn för det är väldigt intressant ämne. Jag ser också att detta är en djävulsk cirkel om vi inte bryter den vs.

Det är som ett känslomässigt gift som sprider sig från generation till generation.

Skall se om jag hittar den filmen.

Skulle du vilja starta en ny tråd om detta?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

annemarili
8/12/08, 2:28 PM
#50

Ja, gärna. Skriver en tråd när jag kommer hem ikväll. Det finns så mycket att diskuter om detta ämne.

Kram

Anne Mari

GitteL
8/12/08, 4:26 PM
#51

Det låter bra, jag håller med det finns så mycket att diskutera i detta ämne.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Yuki
8/23/08, 7:51 PM
#52

Duktigt gjort… att dela med sig också. Skulle nog jag inte riktigt klara.

Rosenvial
8/23/08, 11:46 PM
#53

Du berör mig Gitte,så ärligt så fint du skriver du bereder väg för andra.Helt klart är du en vinnare.Bara följ dit du vill.

Kram

GitteL
8/23/08, 11:53 PM
#54

#52 Glad Tack så mycket.

#53 Tack, fina ord som ger mig ännu mer kraft. Skrattande

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Kiksan
9/3/08, 9:52 PM
#55

Du är modig, du berör!

Tack för att du delar med dig!

Kram Kiksan

Annons:
GitteL
9/4/08, 12:06 AM
#56

#55 Fina ord Kiksan, Tack o kram.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

LillanyfiknaIza
10/6/08, 12:37 AM
#57

Kanon fint skrivet… vet inte om jag missförstod artikeln men har du skrivit en bok om detta eller är det din mamma som skrivit en bok? Kramen

GitteL
10/6/08, 10:51 PM
#58

#57 Mamma har skrivit en bok om Stoppa mobbning till lärare.

En helt fantastisk bok om att må bra.

www.mobbning.nu

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Aracco
10/7/08, 1:37 PM
#59

Ville bara säga WOW… Tack för din öppenhet och vilja att dela med dig. Din text inspirerar och visar att även om det börjar halvtaskigt och till och med urkasst så går det att vända när man letar på rätt ställe och läker sig själv.

EN STOR KRAM TILL DIG!!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

GitteL
10/7/08, 7:00 PM
#60

Tack. Allt är möjligt att vända när det gäller våra tankar.

Kram tibax Aracco. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

LillanyfiknaIza
10/7/08, 11:17 PM
#61

Ok tack! Kramen

Mikaaaelaa
11/15/08, 2:55 AM
#62

Jag har också varit ett sånt vuxet barn.
Det sätter verkligen sina ärr i själen.

Är fortfarande inte fri från min "monster mamma".
Hur blir man det?
Man vet att hon inte vet bättre, hon kommer aldrig att förändras. Som barn måste man vara den "vuxna" och veta bättre. Acceptera.

Men hur accepterar man besvikelsen och sorgen?
Det är så himla svårt.

Jag hamnade på denna sida av en slump.
Tyckte du verkade intressant och gick in och läste.
Beundrar dig verkligen för att du kämpar på…

En varm kram!

Annons:
GitteL
11/15/08, 8:46 PM
#63

#62 Hej Mikaela, visst är det en ständig process att bli medveten när vi är omedvetna dvs "det lilla sårade barnet" dyker upp lite då och då. Minnen från det vi upplevt som små som vi tar med oss i Nuet, ex när någon säger ngt olämpligt, gör saker som vi inte vill eller som vi inte förväntar oss. Vi tar allt personligt och HUR vi blir av med detta är en process. Det handlar mest om HUR vi hanterar det just i stunden och det är ingen quick fix som jag kan skriva om här och nu.

Precis som du skriver att acceptera och ta ansvar för våra egna tankar och känslor innan de tar kontrollen över dig men det är lättare sagt än gjort när vi är i vårt omedvetna tillstånd. Flört

Tack för dina ord.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

elsa-linnea
11/16/08, 9:05 PM
#64

Tack för din berättelse!

Jag känner oxå igen mig, har kommit en bit på väg men inte lika långt som du Gitte. Men din berättelse ger hopp. Mitt sårade lilla barn har påverkat mig i allt i hela mitt 45 åriga liv. Just nu försöker jag hitta mitt sanna jag. Vem är jag och vad vill jag? Vissa dagar går bra andra är skit. Men detta är frågor som jag allt för länge undvikit och nu går det inte längre.

Håll tummarna!

GitteL
11/18/08, 6:07 PM
#65

#64 Låter bra att du tar tag i det när du känner att det inte går längre. Inte förrän man har behov av att förändras tar man tag i det.

Bra frågor. Vad vill jag? Vad känner jag? Vad behöver jag?

Att förlåta sig själv och acceptera sig själv är nyckelord.

Det är egentligen inget som skall förändras utan att känna acceptans av den vi är. Glad

Håller tummarna.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Indiania
1/4/09, 12:22 PM
#66

Hej Gitte! Vilken stark och berörande beskrivning om " Ditt inre sårade barn " Tänk vad det betyder för oss andra att du delar med dig av ditt liv så som vi också skall försöka göra.Du är en god förebild och en sann själ.

Stor varm kram till dig! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

GitteL
1/4/09, 5:34 PM
#67

#66 Tack för dina värmande ord. Känner att det är detta jag skall förmedla här på jorden så länge jag lever för att få andra att inse att det som hänt oss är ett barns upplevelser.

Det som är det mest unika är att hjärnan har en enorm förmåga att förändras ner till minsta hjärncell. Därför påverkar den rent fysiskt beroende på om vi väljer mörker eller ljuset.

Lyckas vi bryta gamla invanda negativa tankebanor kommer hjärnan sedan "vilja" välja det positiva tankespåret.

Om vi kan välja att må dåligt kan vi också välja att må bra och du är på god väg redan nu. Flört

Kram, Kyss

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Indiania
1/4/09, 9:48 PM
#68

#67 Ja, Gitte du har verkligen hittat din livsuppgift det förstår jag.Det sista du skrev " om vi kan välja att må dåligt kan vi också välja att må bra " DET är något att ta till sig!

Kram Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

attvaraellerintevara
6/2/09, 3:39 PM
#69

Tack Gitte för din starka artikel kände igen mig i mycket,därför har jag också vandrat en krokig väg,men efter alla jobbiga år verkar vägen bli rakare och lättare..allt stämde nästan…

Ätstörningar,(sockerberoende, nej…) men kärleksberoende och duktighetsberoende…

Beroende/Medberoende!!!!

Växte upp i en dysfunktionell familj, dvs icke närvarande föräldrar och en familj med en känslomässig sjukdom. Dominans, kritik och skrik.

Ingen såg mig som barn vad mina behov var och vad jag kände.

Men…Jag tog ansvar för min mor och mina syskon utan att förstå det själv, så var det för mig……Astrid

Annons:
Asfaltsblomma
6/3/09, 1:09 AM
#70

Alltså…. om du visste vad det tar tag i mig. Och hur mycket jag känner igen mig. Måste lägga mig och sova nu, men imorgon ska jag läsa det här igen, när jag får sitta ifred i lugn och ro. Jag har skrivit en bok om min livsresa fram till nu för några år sen. Den heter "Det gör så onte att födas", och finns att köpa/beställa på nätet eller i en vanlig bokhandel. Du borde skriva en bok du med. Jag tittar in här imorgon igen och skriver några rader till.

Var rädd om dig.

Kram från en Asfaltsblomma till en annan.

Asfaltsblomma
6/3/09, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Gitte … har läst detta igen … otroligt starkt. Du är en själssyster, helt klart. Jag känner som du, att hjälpa andra att försonas med sitt förflutna och komma vidare, förlösas till liv, är min livsuppgift också, genom skrivandet och min kreativitet. Tack för din fantastiskt gripande text, och för ditt mod att berätta.

"Fotot är från framsidan på mitt livsdrama "Det gör så ont att födas". Det handlar ju inte om "en vanlig förlossning" utan om att genom att arbeta sig igenom sitt trasiga förflutna kunna "födas" till liv, inte bara existens. Att kunna finna styrkan att också försonas med människor som gjort en illa. Inte många klarar av att förlösas (i vanlig bemärkelse) utan hjälp, inte heller när det gäller att finna det inre barnet, ge det ett liv. Vi behöver både hjälp och stöd för att gå igenom denna process. Och det gör ont!!! Men det är värt all smärta, för det är ju först då man kan uppleva solens varma strålar, och se skönheten i en liten maskros.

Oh, många tankar satte igång när jag läste din mycket personliga och stark berättelse.

Allt gott till dig, Gitte, och alla ni andra som också kommenterat hennes text så starkt och öppet.

Kraaam

Mia

intressant
6/3/09, 7:52 PM
#72

måste kännas förtvivlande att haft så jobbigt

starkt berättat!

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

 

GitteL
6/4/09, 12:08 AM
#73

#69 Tack för att du delar och säger vad du upplevt och jag tror det är många som känner samma. Barnen kommer i skymundan när föräldrar inte är närvarande och är uppe i sig själva.

#71 Tack så mycket. Visst är vi medsystrar och det är en härlig känsla när man kan känna igen sig själv i andra. samma upplevelse.

Jag kanske skriver en bok någon gång men jag skall föreläsa nu om detta så det kommer ut mer. Med humor, allvar och glädje inblandat.

Fin bild du har på din bok. Hur har det gått med din försäljning?

#72 Ja då var det tufft omedvetet.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Asfaltsblomma
6/4/09, 1:03 AM
#74

Jo, periodvis har det gått jättebra. Jag har i alla fall kunnat köpa en ny cykel, en ny dator och delvis inredning och materiel till min keramikverkstad, för vinstpengarna. Och det viktigaste av allt är att kunna hjälpa andra människor att hitta vägen till sig själv genom att försonas med sitt förflutna. Där finns en mycket viktig nyckel till inre helande.

Lycka till med dina föreläsningar Glad.

Kram

Mia

GitteL
1/9/10, 7:28 PM
#75

Igår fick jag ett mail från en kvinna som hittat sin man i livet eftersom hon har rensat upp i sitt förflutna och kunnat öppna sitt hjärta för att ta emot någon. Dvs hon har ändrat på sin självbild och har förstått att hon behövde titta på djupet för att förstå hur hon kunde känna sig oönskad.

Det jag vill skriva här är att om vi vill möta en man eller kvinna som skall passa till oss så behöver vi se oss själva först. Vem är jag? Vilka svarta hål dyker upp lite då och då?

Vi dras till de som vi behöver se hos oss själva.

T.ex Innan drogs jag till de som inte ville bli sedda dvs män som inte kan älska och de kunde jag inte komma nära känslomässigt eftersom jag behövde titta på mig själv. Jag blev en räddare till dem och skulle hjälpa dem att förstå sig själva men det går inte i längden. Det blir enbart ett givande och en enorm frustrering.

Eller så älskade jag för mycket och stötte bort en hel del män för min självbild och självkänsla var väldigt låg. Det enda jag skrek om var se mig och hör mig. Det var och är mycket lättare att ta tag i andra än att titta på oss själva. Flört

Allt detta behövde jag ta tag i så jag blev sökande inåt år 2006 för att rensa i skiten, öppna hjärtat, bli hel och acceptera allt det som hänt mig. Mina överlevnadsstrategier satte stopp för allt detta genom att jag var rädd för att bli sårad.

När vi börjar se oss själva och börjar lita på vår intuition så blir allt så mycket lättare. När det känns rätt så är det rätt. När det känns fel så är det fel och då behöver vi kanske titta på oss själva igen vad vi behöver lära oss.

Ta hand om Dig så kan du också ge och framför allt TA EMOT av andra för du inser ditt värde.

http://www.youtube.com/watch?v=XunDt92Jjww

Kramar igen och keep on going. When you feel the Love inside, you can see the love outside. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

siddelina
1/10/10, 12:15 PM
#76

Intressant att läsa om din resa, Gitte!

Annons:
GitteL
1/10/10, 8:14 PM
#77

#76 Tack. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

whiteshark
6/5/10, 6:33 PM
#78

Intresant läsning.

Är själv på min resa just nu och kan känna igen mig och mitt X  i det du har skrivet, tror att vi båda är på en resa fast vi valt olika vägar.

Jag tar tag i mina problem och hon flyr undan i drömmar.

käns skönt att se att det finns folk som reser sig, det ger en kraft att inse att man är på rätt väg och en vilja att kämpa viddare.

Skriver själv ca 1-4 sidor om dagen men har inte tittat igenom vad jag skrivet , tror inte jag vill göra det fören jag börjar närma mig slutet och se hur jag har utveklats.

Det som fick mig att vakna upp var att jag var nära att dö och funderade över vad jag ville i livet och när jag gjort det samtidig praslade tjejen och gjorde slut.

Det var snabba vändningar men fick mig att kämpa mer men det är tuffare då alla drömmar gick i kras.

Jag tror det för att jag ser det, jag ser det för jag tror det :-)

Anna-Helga
6/13/10, 11:15 PM
#79

Tack snälla!

Vuxna Barn, Överlevare, Vi som fått MVG i Livets Hårda Skola, Maskrosbarn…. Vad det än kallas så känns det skönt att vara fler om det… Och veta att man inte behöver vara ett offer resten av sitt liv, Tack snälla för din gripande berättelse!!

Kram!!

GitteL
6/19/10, 2:18 AM
#80

#78 Tack för ditt inlägg.

#79 Tack för dina ord.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Norrkille
6/27/10, 12:15 AM
#81

När jag läste det här så fick jag en tanke,de gav mig hopp om mitt liv.Tack Gitte

[Ming]
12/12/10, 6:51 PM
#82

Starkt att vända dina upplevelser till att hjälpa andra!!

Tack

GitteL
12/17/10, 6:31 PM
#83

#81 Tack och det är för mig en glädje att dela min upplevelse som liten. Det finns hopp bara du tror på det. ;-)

#82 Tack det är precis det som känns rätt att göra. Kärlek är att ge ;-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
GitteL
9/12/11, 11:13 PM
#84

Glad Puttar upp denna…..

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Daniel_Edholm
9/13/11, 5:55 AM
#85

En karta är alltid en karta varken det är något som hänt eller komma skall. Frågan är bara vart kartan leder dig?

GitteL
11/24/11, 9:26 PM
#86

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Kalendula
12/3/11, 12:57 PM
#87

Väldigt intressant läsning!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

GitteL
6/16/12, 10:21 PM
#88

Dags att putta upp denna.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
7/22/12, 12:47 PM
#89

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Uncle Thomas
8/9/12, 7:48 PM
#90

Mycket bra skrivet och ett mycket allvarligt och alldeles för vanligt problem.

Men eftersom jag har galghumor, så lägger jag ändå till det här:

Det finns en annan typ av vuxna barn också  = Enormt bortskämda "mammas pojkar" * som räknar med att deras fruar ska göra allt åt dem, som t ex plocka upp deras skitiga strumpor var de än har slängt dem…   :)

* (Det finns såklart kvinliga mycket bortskämda också.)

Annons:
julklappen
10/8/12, 3:18 PM
#91

Tack Gitte för att du delade med dig och berättade.Inte alla som orkar och kan berätta.

GitteL
10/13/12, 2:46 PM
#92

Tack för dina varma ord och jag orkar för jag ser hur många som bär på samma ok som jag och min önskan är att hjälpa eftersom det går att ta sig ur detta med rätt hjälp. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Theleonora
11/18/12, 10:25 AM
#93

Tack för en underbar artikel! Väl värd att läsas flera gånger.

En sak utöver själva artikeln som växte mitt intresse var en av dina kommentarer du skrev:

Det som är det mest unika är att hjärnan har en enorm förmåga att förändras ner till minsta hjärncell. Därför påverkar den rent fysiskt beroende på om vi väljer mörker eller ljuset.

Lyckas vi bryta gamla invanda negativa tankebanor kommer hjärnan sedan "vilja" välja det positiva tankespåret.

Om vi kan välja att må dåligt kan vi också välja att må bra och du är på god väg redan nu.

Dessa invanda negativa tankebanor bryts väl inte bara sådär utan det krävs en tid för det? Dvs vissa tankebanor måste man bryta om och om igen för att det ska stämma, korrekt?


zorro2
3/19/13, 2:33 PM
#94

förste gången so m jag läste detta, väldig bra artikel. Och tack för att du delar med dig, väldig stärkt.

Men en eloge till din mor också som verkar ha tagit tag i det och läst boken medberoendet. Min mamma skulle aldrig göra det, hon fatter inte ens vad man pratar om, om jag nån gång forsöker prata med henne. Så det blir per automatik att man tar på sig rollen som man hadde innan man flyttade hemifrån.

Min mamma är jo en energitjuv, har blivit et monster och är väldig duktig på att ge en dårlig samvete.

det enda är att bryta totalt kontakten men det är svårt, dom är gamla och ska dö snart………….

har du, Gitte brytit kontakten?

zorro2
3/19/13, 2:35 PM
#95

jag menar bröt du kontakten och sen insåg hon, din mamma alltså vart det var på väg.

GitteL
3/20/13, 11:51 PM
#96

Jag bröt kontakten men hon förstod ej och tyckte jag var oförskämd, en häxa och att jag var fruktansvärd när jag inte gjorde som hon ville.

Idag är det en mycket bra kontakt för när jag ändrade på mig så ändrade hon sig. Det handlar om våra energier utåt i kroppsspråket och det börjar med våra tankar och känslor.

Bär du på en skuld och skam känsla så signalerar du detta i ditt kroppsspråk men du ser inte det själv.

Tänker du onda tankar o dömer dig själv just i stunden, sänder du ut energier igen och andra läser av detta omedvetet.

Är du trygg inifrån och ut utan att reagera och agera på dina känslor i alla möten sänder du ut de energierna och då reagerar och agerar omgivningen annorlunda.

Så allt är ok just i stunden.

Hänger du med???

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

zorro2
3/22/13, 6:46 PM
#97

hmm, som min mamma alltså, som tycker att jag har blivit oförskämd och en arg häxa.

absolut, jag hänger med, och har även insett att jag kan inte ändra på henne eller någon annan än mig själv.

tack, Gitte för att du delar med dig av din historie och tack för hjälpen

Annons:
GitteL
4/5/13, 9:48 AM
#98

Ja inte en dans på rosor precis och tack själv för din öppenhet.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
11/1/13, 10:09 PM
#99

Dags att putta upp denna då den verkar ha hjälpt flera att ta tag i sig själva och känna att du duger precis som du är. Det finns alltid hopp om man vill och tar ett beslut.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
11/1/13, 10:10 PM
#100

Dags att putta upp denna då den verkar ha hjälpt flera att ta tag i sig själva och känna att du duger precis som du är. Det finns alltid hopp om man vill och tar ett beslut.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Cahira
11/20/13, 7:14 PM
#101

Otroligt bra skrivet och tack för att du var så öppen och delade med dig!

Jag är ett vuxet barn men jag trivs väldigt bra som så. Att tillåta mig vara lekfull tog mig ur en depression och att leka med hundarna är ett väldigt hälsosamt lyckopiller. :) Visst, jag har lärt mig att hitta styrka i mig själv istället för hos andra, men i övrigt så. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[::Vera::]
2/20/14, 9:20 PM
#102

Kan känna större förståelse för min fd, efter att ha läst om din historia. Tack för det du skriver Gitte.

mooira
3/1/14, 8:22 AM
#103

Hur fyller ni upp ev tomrum i själen? Jag slösar all min kärlek till mina barn. Älskar dem över allt annat. Dessvärre känns det motsträvigt att leva ihop med deras pappa, 15 år nu.  Letar efter orsaker till att separera då han är så negativ av sig men hittar inget definitivt "fel".  Vet att jag borde öppna upp o städa ur min ryggsäck, har mkt skamkänslor liggandes där och tär, det krävs mod o styrka till det. Kram

Niklas
3/1/14, 8:26 AM
#104

Är att man inte passar ihop inte skäl nog att separera?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
GitteL
3/2/14, 2:41 PM
#105

Tack Cahira för dina ord, det värmer mitt hjärta

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
3/2/14, 2:43 PM
#106

Tack Liv När vi kan se orsaken till varför vissa beter sig på ett speciellt sätt så har vi kommit rätt mångt, att ej döma för fort innan vi förstår och det erfar du ha gjort. Dock ska du vara rädd om dig själv och du vet säkert vad jag menar. Tassa aldrig på tå för någon annan :-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Denna kommentar har tagits bort.
GitteL
8/15/14, 11:35 AM
#108

Dags att putta upp denna tråd. Kram till er alla

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
12/6/14, 3:36 PM
#109

❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SuzanneV
12/6/14, 9:32 PM
#110

💖

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Geru
12/10/14, 2:39 PM
#111

Woow… Gammal tråd. Till och med saker från mitt gamla konto här i.

Ett vuxet barn behöver nödvändigtvis inte bara vara en person som inte fått vara barn(även om det är en helt giltig anledning så är det inte den enda) andra anledningar, te.x. så anser många psykologer att man kan släppa stress genom att "revetera" till barndom i kort perioder, och många gör ju så med.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
GitteL
12/15/14, 3:31 PM
#112

#111 Ja Geru, gammal tråd men ack så aktuell. Denna artikel skriver jag utifrån ett osynligt barns perspektiv, D Sedan om det finns flera anledningar är mycket möjligt. Det handlar mer om att det går att komma ur det om man bestämt sig för det och viljan finns. 😄

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SuzanneV
12/28/14, 1:26 AM
#113

Puff

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
2/5/15, 12:38 AM
#114

Jag var också så där osynlig och ett vuxet barn tills jag gick Gittes distanskurs "Frigör kraften inom dig", http://laserowcoach.se/distanskurs/ Från medberoende och värdelös till en värdefull kvinna som nu njuter av sitt nya liv. Glädje och kärlek!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
6/4/15, 12:00 AM
#115

Puff!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

[Saganesha]
3/27/20, 9:41 PM
#116

https://aca-sverige.org https://aca-sverige.org/ar-jag-ett-vuxet-barn/ Här finns stöd, alldeles gratis och med massa kärlek och , gemenskap med likasinnade.

GitteL
9/26/20, 10:31 AM
#117

❤️puttar upp❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
5/21/21, 5:20 PM
#118

❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Buala
7/7/21, 4:51 AM
#119

Älskar att läsa andras otroligt ärliga och så strakt men sorliga berättelser .
Krävs mycket för att blotta sig så de är en otrolig styrka .
Jag fick lära mig att alla människor har den lilla ” du” i sig. Barnet som besitter all sorg , svek , hat och ilska . Att lära sig må om det barnet är otroligt viktigt. Oxå svårt. Men man må ge den kärlek och förståelse att lyssna . Vårdar man sitt inre barn kommer man till ro med sina tankar och känslor.
Och att förlåt någon som inte är ledsen är otroligt svårt. Men de är otroligt viktigt. Du är otroligt starkt . Imponerande med människor som söker ro med själen än att leva i mörkret. Nu ska jag inte säga att de är enkelt för de är de verkligen inte. Alla är olika men alla kan vara starka om man bara vågar. Och förlåta sina föräldrar och försöka se de som du gjorde är imponerande. Men de är va som behövs för att komma till ro i själen och inse att du aldrig var felet. Då har man besegrat många demoner.
Inspirerande för andra att läsa att de får styrkan att våga. Önskar alla kunde inse hur starka dom egentligen är. Ännu en gång du är en otroligt stark kvinna.

Dianabuala

Upp till toppen
Annons: