Annons:
Etikettboktips-musik-filmer-tv
Läst 5499 ggr
ikna
4/27/08, 12:15 AM

Resan av Brandon Bays

Är det någon som har läst boken om RESAN av Brandon Bays?

Annons:
Hoppfull
4/27/08, 4:12 PM
#1

Jag :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

ikna
4/27/08, 6:04 PM
#2

Vad tyckte du?

Jag tycker den är bra! Jag har varit iväg på 2 recanprocesser hos en auktoriserad resan-terapeut. Det är mycket givande!

Renate
4/27/08, 9:59 PM
#3

Jag har läst Brandon Bays, och har även varit och gjort resan ett par gånger, den har gett medj oehört mycket.

 Numera kör jag resan på mej själv när jag känner att det är någonting som vill komma upp.

Kan verkligen rekomendera att göra resan, och då speciellt i grupp.

Mia Neergard i höllviken är oerhört duktig på det här med resan. Hon jobbar med grupper med även  med enskilda, men som sagt man får ut så mycket mer när man går i en grupp.

Ha det bra Renate

Hoppfull
4/27/08, 10:11 PM
#4

Jag tyckte boken var bra, lite amerikansk men bra. Nu är det visserligen ett antal år jag läste den men ändå. Har gjort resan själv hos resanterapeut för flera år sedan och använder tekniken själv numera med jämna mellanrum. Processerna blir oändligt mycket mera kraftfulla för mig när jag gör dem själv än när jag gör dem hos terapeut. Men jag rekommenderar boken till alla som vill bearbeta gamla känslor och till alla som har symptom och sjukdomar.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

GitteL
4/29/08, 12:28 AM
#5

#0 Jag har läst boken och den kändes helt rätt då. Jag har ej gjort någon resan terapi utan gått på AcoA möten och annat som hjälpt mig att lösa på mina emotionella knutar.

Det märkliga är att i lördags så mötte jag en person som hamnade bredvid mig vid bjudningen. Vi snackade om allt möjligt och så berättar han att hans hälsa är ej ok, han har körtel cancer och haft det i 4 år utan bromsmedicin. Jag pratade då om författaren till boken, det var så tråkigt att höra men han trodde ej på hokus pokus så jag fick hålla tyst ;-)

Men det var iaf synkronicitet när jag då dagen efter ser ditt inlägg.

Härligt att det känns bra med din terapi. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SaraLopes
2/21/09, 12:19 PM
#6

Jag tycker boken är helt fantastisk och vill verkligen göra Resan själv. Tyvärr finns det ingen Resanterapeut i min stad så jag måste nog göra den själv, men hur gör man?

Annons:
ikna
2/21/09, 12:35 PM
#7

Det finns att köpa en dubbelcd-skiva att köpa som heter RESAN-Processen. Det är Brandon Bays originaltext översatt till svenska och uppläst av Anna-Eva Lohe. 1 cd innehåller Emotionella Resan och en cd innehåller Fysiska Resan. Den finns att köpa på http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=8414

omelett
2/21/09, 5:10 PM
#8

#7 Nu beställde jag CD skivanFörvånad

bjprofit
2/21/09, 5:15 PM
#9

Jag har nyligt gjort båda resorna och kan rekommendera alla att göra samma sak!

Den emotionella resan blev inte så lyckad men däremot den fysiska resan var mycket givande.

#8 Lycka till på resan! Skrattande

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

omelett
2/21/09, 5:31 PM
#10

#9 Det går väl att göra om det flera gånger. Som en scanning. Man hittar lite varje gång. Det finns ju mycket nergrävd gammal skit i oss.

Åh vad det händer saker! Nu ringde en kompis och berättade att hon fått en inbjudan från Anna Berg, som kanaliserar Jesus Kristus Sandana. Vi har båda läst hennes böcker och nu ska det vara en retreat i Toscana i juli. Jag tackade ja på stående fotGlad

bjprofit
2/21/09, 6:44 PM
#11

#10 Ja du kan göra "den inre resan" hur många gånger som helst.

Som att skala lök Glad

Hahaha, till Italien kan du också resa så ofta du vill!

Låter spännande med retreatet!

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

omelett
2/21/09, 11:52 PM
#12

#11 Jag har igen aning om vad det innebärSkäms Men en resa till nya platser och nya människor är alltid trevligt. Då kan vad som helst händaGlad

bjprofit
2/22/09, 12:05 AM
#13

#12 Resa för att utforska världen och dess innehåll är lockande och nåt jag tänkt mig Skrattande

"Den inre resan" är inget att oroa sig för, du har gjort värre och smärtsammare saker i kursen det vet jag. Jag har ju också erfarenhet av det. Visst kan det smärta under "den inre resan" också men ej på samma sätt och inte så länge…..sen över går allt till något helt underbart, ljus och kärlek. Villkorslös kärlek och den stunden jag upplevde upplever jag mer än gärna igen…och igen…:-))

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Annons:
[Vintersaga]
2/22/09, 2:07 AM
#14

#12 - Japp! Ser fram emot 25 april… Flört

[BigMama]
2/24/09, 8:22 PM
#15

Har precis läst ut den! Eller kommit till de praktiska övningarna. Väljer att inte läsa vidare just den delen, då jag inte klarar av att koppla av i en enkel meditation ens. Rynkar på näsan

Men det känns bra i 'magen' när jag läser den. Klart att man kan läka sig själv!

Skulle gärna prova någon gång…

ikna
2/24/09, 9:29 PM
#16

#15 Jag kan varmt rekommendera CD:n med Resan! Det funkar! Glad

Indiania
2/24/09, 9:48 PM
#17

#15 Jag har CD:n liggandes med " Resan " Då skall jag testa den snart Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

omelett
2/24/09, 10:14 PM
#18

#14 Det ska bli kul att träffa alla på glädjeträffen. Nu närmar det sigGlad

[Vintersaga]
2/24/09, 11:57 PM
#19

#18 - Hi hi, ja det är riktigt nära nu… bara 2 månader kvar :-)

Innan dess är det mycket som ska göras - och det innebär flera resor… Flört

#15 - Om du kommer på glädjeträffen Mirja så ska jag personligen se till att få ner dig i en skön meditation… vem vet, efter den träffen kanske du har fått alla verktyg du behöver för att meditera på egen hand - en ren investering i dig själv! Skrattande

Kramisar

bjprofit
2/25/09, 12:31 AM
#20

#15 #19 Sova kan hon Mirja göra iaf det har vi märkt!

Hon skulle bestämma sig ang träffen när hon sovit på saken. Nu börjar jag snart undra på vilken sak hon somnat på Förvånad

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Annons:
jagkan
2/25/09, 10:36 AM
#21

#19

Om du ger Mirja en inblick i meditation så sitter jag gärna i ett hörn och tjuvlyssnar.

Kram från "massatankartanten"Glad

[BigMama]
2/25/09, 11:06 AM
#22

#16 Blir en beställning inom kort!

#17#18#19 #20 #21 Oskyldig Klart jag vill vara med er och få PRATA, vara och lära känna er alla ytterligare, och nu en chans att få en liten kurs i meditationsteknik..!

[Vintersaga]
2/25/09, 6:15 PM
#23

#21 - Välkommen i klubben!

Rick Liwe, ordförande i föreningen för tänkande meditation Flört

bjprofit
2/25/09, 7:32 PM
#24

#21 Jag gör som du Flört

#22 Gör du rätt i, det är en häftig resa! Cool

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[BigMama]
2/28/09, 1:15 AM
#25

Ett litet citat ur boken "resan":

"Vet att allt som kommer till dig oväntat är en gåva av Gud, vilket säkert kommer att vara dig till nytta om du använder den till fullo. Det är bara det du ur din egen fantasi strävar efter som ger dig problem."

Kontentan av det hela: Känn tillit till vad som än händer.

Kram

[Vintersaga]
2/28/09, 1:57 AM
#26

#25 - Bra citat!

Det var exakt så det hände mig när jag skulle göra mina första två meditations-cd. Den första blev klar över en helg (och en mindre justering som snabbt fixades). Den andra tog 5 månader att göra! Anledningen var att jag lät min egen fantasi och musikalitet styra över något som jag bara skulle få inspiration från en annan källa!

När jag till slut "lyssnade" så lade sig pusselbitarna på plats… Glad

Kram

Britt-Is
5/24/09, 2:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Hej!

Jag bara surfade på "Brandon Bays", och kom då till Er sida…Flört

Så vill jag bara meddela att jag är Resanterapeut…och Ni/Du som har frågor om "Resan" fär jättegärna fråga mig..och jag skall svara enligt bästa förmåga…maila eller ring….

Kul att många av er testat och fått bra resultat!

Må Ljuset följa Er alla…

Britt-Marie ("Helfrälst" i Resan…Oskyldig)

brittmarie@heltnaturligt.com

www.heltnaturligt.com  (OM du vill veta mer…)

Annons:
wilddotter
2/27/10, 10:26 PM
#28

Jag läste den för många år sen - underbar…… Oskyldig

Branneli
2/28/10, 12:18 AM
#29

Jag har läst boken…

Min vän utbildade sig till resanterapeut & under utbildningen, så behövde hon skaffa sig erfarenhet.

Jag är en av försökskaninerna Oskyldig…en besvärlig sådan..

Hon fick jobba hårt/länge…för att jag skulle hamna i "dvala"…sen  flöt jag upp till "för mycket" medvetande, innan vi var färdiga.

Tyvärr har vi inte tagit oss tid till ytterligare ett försök Obestämd

Mina andra vänner som hön övade på funkade "klockrent"…..

Hoppfull
3/1/10, 9:28 PM
#30

#29 Fniss, jag är likadan… hon som gjorde resan på mig lyckades inte särskilt bra heller. Men med gedigen envishet har jag gjort resan själv, ensam, i bara mitt eget sällskap och det gav mig massor.

Men så där fantastiskt som det beskrivs i boken kan jag inte påstå att det var. Mycket mera ångest, mardrömmar och massor av skit som kom upp. Det var ju i och för sig exakt det jag ville skulle hända men det var väldigt långt ifrån de där befriande upplevelserna som beskrivs i boken.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Branneli
3/1/10, 10:56 PM
#31

Hrmmm, du Hoppfull…hade du en cd-skiva eller körde du "naturellt" ??

Hoppfull
3/2/10, 10:46 AM
#32

#31 Jag körde själv.

Jag har lite svårt med tillit så jag slappnar bäst av själv. Men det fungerade inte alls innan jag lyckades hitta en healer som bröt sönder mitt försvar (som jag själv och andra försökt bryta i över tio år). Då öppnades jag upp och massor av elände kom ut… det var en väldigt jobbig och smärtsam tid men oj så bra! Först efter det lyckades jag riktigt bra med att bearbeta allt skräp.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Branneli
3/2/10, 2:25 PM
#33

#32 ….Obestämd…..kanske skulle skaffa mig ett eget ex av boken….

Först ska jag fokusera på nedtrappning av morfinet….

Sen fokus på att öka på min fysiska aktivitet + kurs på smärtkliniken.

Därefter kan det vara läge med en utrensning…..Oskyldig

Hoppfull
3/2/10, 2:55 PM
#34

#33 Ja det är klokt att inte försöka göra allt på en gång. Det är lätt att man bli så ivrig så att man drar igång för hårt och inte riktigt orkar med. Tycker att det låter som en klok plan  Glad

Lycka till med alltihop och var rädd om dig!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
Branneli
3/2/10, 3:28 PM
#35

#34 Tack Glad

Hrmmm, så lätt & kul att dra igång en massa NU med en gång…..Oskyldig

Peacebeamer
1/10/12, 11:55 PM
#36

Jag har läst boken/böckerna (Resan/Resan för barn) och kan verkligen rekommendera dem. Direkt efter jag läst den så gick jag ut på nätet och och kollade var man kunde gå en utbildning och det visade sig att de skulle ha en utbildning i Sverige 2001. Den första som hölls i Sverige. Vi var ca: 100 st deltagare. Sedan den dagen har jag arbetat med resan både för egen del och med andra och jag har hundratals och åter hundratals timmar som jag arbetat med den och några hundra tal människor har jag genomfört den med.

Resultaten har många gånger varit över min fattningsförmåga. Glad

Jag kan verkligen varmt rekommendera boken för de som vill läsa den och även uppmuntra de som vill göra den att besöka någon terapeut som genomför den. Det är aldrig försent att transformera gammalt mentalt och känslomässigt "bagage".

Lycka till!

www.radiantblissandpeace.com

www.radiantblissandpeace.com/bengts-blogg

Upp till toppen
Annons: