Annons:
Etikettkurser
Läst 3842 ggr
berobe
1/3/10, 10:26 AM

DIN UTVECKLING!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Änglakurser,ljusmedium,ljushealingsterapeuft,con blomsterterapi.nective healing,yantra,zoontrerapi,gaia reiking, vanlig reiking,bachs blomsterterapi,esohheracimterapi,kognitiv terapi,zen coach,astronumerologisk utbildning,tarot,mytologi,naturmedicin,färger och arketyper,kanaliseringskurs,tibetansk ansiktsmassage,yantra,trumkurser,shamanism,ealesymetoden,thetahealing,askhealing,hypodsyntes,mindfulnes,shantiuyoga,kristallhealing.ayurveda,levametoden,bildterapi,indisk vedisk astrologi,jyptish, feng shui,harmoniterapi..mm mm

detta är utdrag ur annonser i en gratistidning för andligt intresserade som kom ut idag.

Mycket att hålla reda på för den medialt intresserade - och vad är av vikt, vad är båg, vad är sanning?

Här gäller att välja rätt vilket är A och O Förvånad

Annons:
[Tunridan]
1/3/10, 6:30 PM
#1

Haha, ja det finns ett helt smörgåsbord när det gäller detta. Vad som är av vikt, båg eller sanning, ja det får nog var och en bedöma för egen del.

Här som med allt annat i livet gäller det att lyssna inåt.
När vi vänder oss till någon terapi eller liknande, så kan det vara en god hjälp och vi kan ju behöva hjälp av någon annan ibland. Men någon annan kan ju aldrig ge oss svaren. De hittar vi bara själva, inom oss själva.

Jag anser att terapier/metoder/behandlingar av olika slag ska vara hjälp till självhjälp. De ska inte ta ifrån oss vårt eget ansvar för oss själva, de ska snarare väcka det egna ansvaret och kraften som finns i det.
Så om det finns någon som säger sig ha alla svaren, som kan "fixa" alla ens problem, eller vara den "rätta" metoden, så ska man vara försiktig.

Ingen har alla svaren och det finns ingen "rätt" metod. Ibland kan det t o m vara så att man kan behöva plocka ihop olika rätter från det där smörgåsbordet och skapa sig sin alldeles egna, unika tallriksmodell. Skrattande

GitteL
1/3/10, 7:09 PM
#2

Att välja en kurs, utbildning eller samtal så går jag oftast på om jag får ett förtroende för den som leder och om denna person varit med om det jag skulle vilja förändra.

Jag har ofta någon som jag känner kan väcka kraften inom mig och där jag kan få ett bollplank, frågor, närvaro och engagemang.

Om jag exempelvis vill bli obegränsad så väljer jag en person som jag anser är just detta och som ställer de mest kluriga frågor man kan tänka sig. Vill jag rensa i mitt förflutna och acceptera så väljer jag den som gått igenom detta. Vill jag uppnå ett högt uppsatt mål ekonomiskt så väljer jag den som har uppnått detta. Detta ger mig en trovärdighet och trygghet.

Att prova sig fram och ta lite gott ifrån varje är också ett kanon bra sätt och att KÄNNA att det är rätt för mig.

Slutsatsen för mig blir att jag KÄNNER av och väljer Vägledare, Coach, andlig vägledare, terapeut, ansiktsmassage, healing, yoga, meditation, skriva blogg och samtals forum med grupper.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: