Annons:
Etikettandligt
Läst 3437 ggr
Buddaman
2010-08-24 12:58

Eckhart Tolle ?

Vad är din erfarenhet av att ha läst Eckhart Tolle ?

Annons:
Hemulen
2010-08-25 13:07
#1

hmmmm…. lite blandat. Svårt att ta in allt, man behöver läsa långsamt och tänka på det man har läst. Jag har läst "en ny jord" och den var väldigt djup. Första gången jag läste den kändes det mesta obegripligt och svårt att ta till sig. Språket var ganska lyriskt så jag hade svårt att komma ihåg vad jag hade läst, tankarna drev iväg och jag blev snabbt uttråkad. Andra gången var det mycket lättare. Då trillade polletten ner helt plötsligt och jag fick lite av en aha-upplevelse. Han skriver i början av boken att man inte kan ta till sig innehållet förrän man är redo och jag håller absolut med. Numera läser jag ett kapitel då och då och sedan funderar jag på det ganska länge, ibland i flera dagar och jag känner att jag får nya insikter hela tiden.

Om man vill söka inåt men inte är van skulle jag rekommendera lite lättsammare böcker att börja med, tills man kommit in i tänket. En bra bok är kaj Pollaks bok "att välja glädje" för den är lättläst. Kan vara bra att börja med innan man ger sig in på tyngre grejer som är mer filosofiska.

Monky
2010-08-28 14:25
#2

Min upplevelse är väldigt positiv! Men jag har inte läst nåt utan bara lyssnat till det som finns på youtube!

Jag tycker han förklarar saker på ett sätt som tilltalar mig och från en vinkeln som gjort att jag lättare kunnat applicera nya mönster i mitt liv.

En annan källa jag kan rekommendera är bashar, sök på nätet/youtube. Det är kanaliseringar som jag nyligen upptäckt. Informationen är väldigt rak och konkret.

Glad

Indiania
2010-09-01 17:33
#3

Eckhart Tolles böcker är bland dom bästa jag läst. Kan varmt rekommenderas!

Av hans böcker blev jag helt betagen i " Lev livet fullt ut " Vägen till andligt uppvaknande, det var många aha upplevelser i den.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: