Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 18896 ggr
catrysse
8/29/10, 6:40 PM

Dröm om en fågel

Hade en märklig dröm natten mellan fredagen och lördagen. För mig är det så att när jag verkligen kommer ihåg en dröm så vill mitt undermedvetna eller något annat säga mig något. Men just den här kan jag inte tolka. Kan någon hjälpa mig.

Drömmer att att jag sover i en stor dubbelsäng och det ljust i rummet. Väggarna, sängkläderna och golv är vita. Solen skiner in genom något fönster som jag inte ser i drömmen. Den enda färgklicken är den blå T-shirten som jag och sover i. I drömmen vaknar jag av att det är något som stöter på mig. Jag vaknar sömndrucken och ser en fågel picka på min arm. Den är lika stor som en gråsparv i storleken men skimrar i gul/grönt. Väldigt vacker mot allt detta ljusa i rummet. Men min första reaktion var att jag blev rädd för jag uppfattade inte att det var en fågel först men säger till den "Vad gör du här!!!!??" och försöker schasa bort den lite lätt.

Men när jag tittar närmre på den ser jag att den har en  svart fläck på ena vingen (tror att det var vingen för den hade fällt in vingarna mot kroppen) och jag blir väldigt bekymrad för fåglens skull och sätter mig upp i sängen och tar upp fågeln i mina kupade händer för att titta närmare på den.

Där vaknar jag på riktigt.

Jag har aldrig drömt om fåglar tidigare så jag vet inte hur jag skall tolka detta. Drömmen var väldigt verklig som om jag var där på riktigt så det kändes också lite märkligt.

Någon som har någon tolkning eller synpunkter på denna dröm så skriv gärna så jag får lite att arbeta med vad den kan betyda.

Kram till alla och ha en fortsatt bra dag

Catrysse

Annons:
ikna
8/30/10, 10:14 AM
#1

HÄR KOMMER MIN TOLKNING:

Drömmer att att jag sover i en stor dubbelsäng = SOVRUM = FÖDSEL, DÖD, SJUKDOM, SEX och det ljust i rummet. Väggarna, sängkläderna och golv är vita. Solen skiner in genom något fönster som jag inte ser i drömmen. EFTERSOM ALLT ÄR VITT OCH LJUST KAN DET SYMBOLISERA OSKULD/NÅGOT NYTT DU SKA SE/DITT SÄTT ATT UTTRYCKA DIG Den enda färgklicken är den blå = HALSCHAKRAT = DITT SÄTT ATT UTTRYCKA DIG T-shirten som jag och sover i. I drömmen vaknar jag av att det är något som stöter på mig = NÅGON SIDA DU HAR SOM POCKAR PÅ UPPMÄRKSAMHET. Jag vaknar sömndrucken och ser en fågel KAN SYMBOLISERA EN BUDBÄRARE /EN "FLYGFÄRDIG" SIDA/"FRI SÅSOM EN FÅGEL" picka på min arm. Den är lika stor som en gråsparv i storleken men skimrar i gul/grönt = SOLAR PLEXUS/HJÄRTCHAKRAT = EMOTIONELL ENERGI/OEGENNYTTIG KÄRLEK. Väldigt vacker mot allt detta ljusa i rummet. Men min första reaktion var att jag blev rädd = DU BLIR RÄDD NÄR DU SKA MÖTA DESSA KÄNSLOR/DENNA SIDA för jag uppfattade inte att det var en fågel först men säger till den "Vad gör du här!!!!??" och försöker schasa bort den lite lätt = DU SCHASAR BORT DEN HÄR SIDAN.

Men när jag tittar närmre på den ser jag att den har en  svart fläck på ena vingen (tror att det var vingen för den hade fällt in vingarna mot kroppen) och jag blir väldigt bekymrad DU KÄNNER ORO för fåglens skull och sätter mig upp i sängen och tar upp fågeln i mina kupade händer för att titta närmare på den = DU BEHÖVER TITTA NÄRMARE PÅ DEN HÄR SIDAN.

Där vaknar jag på riktigt.

DET LÅTER SOM EN POSITIV, HÄRLIG DRÖM SOM HAR BUDSKAPET ATT DET ÄR NÅGOT DU BEHÖVER TITTA NÄRMARE PÅ. DET HAR ATT GÖRA MED FÖDSEL, DÖD, SJUKDOM ELLER SEX OCH NÅGOT DU ÄR OROLIG ÖVER.

catrysse
8/30/10, 2:08 PM
#2

Tack snälla Ikna

När jag läser din tolkning så går det upp rätt många Liljeholmens om man får säga så - eftersom det senaste året har inneburit både separationer, trauman och obotiliga sjukdomar i släkten.

Kortfattat kan jag säga att jag måste börja ta hand om mig själv och inte bara ta hand om alla andra (på det känslomässiga planet), med andra ord så måste jag börja säga ifrån - vilket jag alltid har haft svårt för. Jag vill ju så gärna hjälpa andra. Men det är verkligen dags nu att jag börjar tänka på mig själv för jag är energimässigt väldigt slutkörd och börjar känna av symtom i den fysiska kroppen och känner således en stor oro över detta.

Vilket leder mig till en insikt om att:

Jag får nog inse att jag inte är någon stålkvinna som kan schasa bort mina egna känslor till en annan dag för att ta hand om alla andras känslor i första hand och mina egna i andra hand. Jag får nog se till att vända på den steken Glad.

Tack än en gång för din tolkning, den gav mig mycket att fundera på.

ikna
8/30/10, 11:13 PM
Upp till toppen
Annons: