Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 8214 ggr
Hemulen
2010-09-22 14:10

vad betyder min dröm?

I natt drömde jag att jag, min syster, svåger, deras yngsta dotter och min bästa vän befann oss vid en mörk, nästan svart sjö. ytan var spegelblank och utan minsta krusning på ytan. Jag och lillflickan badade. Hon sträckte fram en groda/padda till mig. Jag tittade länge på den. Sjön låg i en lövskog. Träden var nakna. På marken under träden låg alla löven, gula och bruna. Vid kanten till sjön stod en varg och tittade på när vi badade. längre bort fanns en hund. Förresten fanns där en stor älg med, fast utan horn.

Jag och min bästa vän vadade ut i vattnet. det började bli strömt. vi gick långt och det var svårt. efter ett tag vände vi för att gå tillbaka men gick fel och helt plötsligt befann vi oss vi toppen av ett vattenfall, md ett stup nedanför oss. Då var plötsligt min mamma med.Jag var rädd men samtidigt irriterad för att vi gått fel och lite orolig över hur vi skulle hitta tillbaka.

Efter det var jag plötsligt i en mörk port, på natten, i armarna på min sambo. Han log och skrattade och jag kände mig kär men som om vi tog farväl av varandra.

Sedan satt jag plötsligt i soffan hemma hos min syster med minsta dottern i knät och då var hon plötsligt en bebis. Men hon såg inte ut som sig själv utan som mig när jag var liten.

Vad kan allt detta betyda?

Annons:
ikna
2010-09-22 18:44
#1

HHÄR KOMMER MIN TOLKNING:

I natt drömde jag att jag, min syster = EN KVINNLIG SIDA, svåger = EN MANLIG SIDA, deras yngsta dotter = EN YNGRE KVINNLIG SIDA och min bästa vän = YTTERLIGARE EN SIDA befann oss vid en mörk, nästan svart sjö = VATTEN = KÄNSLOR. ytan var spegelblank och utan minsta krusning på ytan = EMOTIONELLT LUGN. Jag och lillflickan badade. DITT INRE BARNS KÄNSLOR Hon sträckte fram en groda/padda till mig. Jag tittade länge på den. Sjön låg i en lövskog SKOG SYMBOLISERAR DITT UNDERMEDVETNA. Träden var nakna. På marken under träden låg alla löven, gula och bruna = HÖST. Vid kanten till sjön stod en varg och tittade på när vi badade. längre bort fanns en hund. Förresten fanns där en stor älg med, fast utan horn DJUREN SYMBOLISERAR OLIKA SIDOR HOS DIG.

Jag och min bästa vän vadade ut i vattnet. det började bli strömt KAN SYMBOLISERA ATT DU "FÖLJER STRÖMMEN". vi gick långt och det var svårt DU TYCKER DET ÄR SVÅRT. efter ett tag vände vi för att gå tillbaka men gick fel och helt plötsligt befann vi oss vi toppen av ett vattenfall, md ett stup nedanför oss KAN SYMBOLISERA ATT "KASTA SIG IN I KÄNSLORNA". Då var plötsligt min mamma = DIN INRE MAMMAROLL med.Jag var rädd men samtidigt irriterad för att vi gått fel och lite orolig över hur vi skulle hitta tillbaka DU ÄR KANSKE RÄDD ATT INTE KUNNA HITTA TILLBAKA TILL DINA EGNA VÄRDERINGAR, EFTER ATT HA FÖLJT STRÖMMEN.

Efter det var jag plötsligt i en mörk port, på natten, i armarna på min sambo. Han log och skrattade och jag kände mig kär men som om vi tog farväl av varandra. DETTA ÄR KANSKE EN SIDA SOM DU INTE BEHÖVER LÄNGRE?

Sedan satt jag plötsligt i soffan hemma hos min syster med minsta dottern i knät och då var hon plötsligt en bebis. Men hon såg inte ut som sig själv utan som mig när jag var liten. DU TAR HAND OM DITT INRE BARN.

HAR DU UNDER EN TID "FÖLJT STRÖMMEN" I STÄLLET FÖR DINA EGNA VÄRDERINGAR? DU BEHÖVER KANSKE FUNDERA ÖVER HUR DU SJÄLV TYCKER OCH TÄNKER I EN DEL FRÅGOR OCH SEDAN AGERA EFTER DINA EGNA VÄRDERINGAR? TA VÄL HAND OM DITT INRE BARN!

Hemulen
2010-09-23 13:21
#2

WOW!!! Vilken tolkning! Du träffade mitt i prick!! Skrämmande haha! Håller faktiskt precis på med just det, att ta hand om mig själv och bejaka mina känslor och behov. Det är tuffare än man tror, jag har lång väg kvar att gå, men jag upplever samtidigt ett inre lugn, mitt i allt kaos. Tack så mycket för din tolkning!

ikna
2010-09-23 16:03
Upp till toppen
Annons: