Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 3471 ggr
intressant
1/9/11, 11:30 PM

mamma opersonlig på en båt

var på en båt en kryssning eller liknande det var en sorts personlig utvecklingkurs ombord

massor med spännande möten och människor….

plötsligt dyker mamma upp på båten och säger

det mest opersonliga man kan säga….

typ oj jag har letat efter dig men nu när jag precis hittat dig måste jag gå av…..

egen kommentar:

vet att jag ibland mycket starkt reagerar på hennes opersonliga sätt ---det är som hon pratar med en vägg

när hon pratar med mig-samtidigt vill hon ha mycket kontakt med mig vill prata med mig varje dag

motsägelsfullt allting förvirrande

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

 

Annons:
ikna
1/9/11, 11:45 PM
#1

Stor båt/färja symboliserar ofta att man är på väg att möta något nytt.

Mamma symboliserar din inre mammaroll. Denna sidan har precis hittat hem och då avviker den…

Denna inre sidan/egenskapen vill du kanske inte riktigt "kännas vid" i verkligheten?… Det är alltså inte din mamma du drömmer om, utan dig själv. Du och din mamma har denna sida/egenskap båda två. Du behöver ta till dig den, i stället för att undvika den. Flört

intressant
1/10/11, 12:26 AM
#2

ungefär som jag har en inre mammaroll själv

att bli sin egen förälder

jag har en pappa och en mamma inom mig eller vad?

ja det skänker klarhet

tack

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

 

ikna
1/10/11, 3:22 PM
#3

Vi har alla en del olika roller inom oss, eller egenskaper om man så vill. När vi är små, gör vi oftast som föräldern gör, men ju äldre vi blir, desto mer tar vi över ansvaret för oss själv och det är då vi skapar en inre mammaroll/mammaegenskap (eller papparoll för den delen). Man kan säga att du har en inre sida som tar hand om dig, en föräldraroll.

Upp till toppen
Annons: