Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 5222 ggr
Almie
1/13/11, 2:50 PM

Nummer åtta

Inatt drömde jag (i korta drag) att jag var på en skolavslutning där en pojke tidigare blivit ihjälskjuten (ett år tidigare, på skolavslutningen). I ett annat land.
Lärarna bestämmer sig för att hämnas (på något konstigt sätt) genom att skjuta flera barn, ett år senare. Dom radar upp vapen på en sorts mur och ska använda ett vapen till ett barn. Det är ungefär fem - tio vapen.

Jag (över 20 år) hamnar av någon anledning ihop med 6 åringarna. Vi bildar som en liten cirkel och ligger ihopkurade. Jag smsar min bästa vän och säger att jag tycker om henne, och att jag kanske inte kommer att komma härifrån.

En lärare riktar en pistol emot mig och säger "du är nummer åtta, därför borde du dö" ungefär, och jag lutar mig ner mot marken och bara väntar på smärtan när dom ska skjuta mig. Jag har sån extrem panik så jag vet inte vart jag ska ta vägen, men efter några sekunder får jag som något inre lugn. "Jag kan inte göra någonting åt det här, se bara till att få det gjort, jag orkar inte vänta".

Men dom ångrar sig. Och skjuter barnet bredvid mig, en 6 åring. Dom tar ett nytt vapen och skjuter ett barn längre bort i lokalen.
Sedan säger dom "nu räcker det" och vi alla går för att ha "sommarlov"…
När jag kommer ut ifrån lokalen så försöker jag att få hjälp, det ligger två döda barn där inne. Men ingen tror mig. Dom säger att lärarna bara har skojat, och att det absolut inte har hänt något. Men ett barn dog 20 cm ifrån mig, jag vet att det hände.
Då vaknar jag.

Det jag tror att det betyder är att jag inte ska oroa mig för döden, för jag kan ändå inte göra någonting åt det. Döden är något som jag har tänkt på extremt mycket senaste tiden och mått dåligt över.
Men nummer åtta? Jag sökte lite på internet och hittade att det kunde betyda någon form av utveckling av det nya jaget, vilket ju stämmer VÄLDIGT bra. För nu känner jag ingen ångest när jag tänker på döden.

Någon som har någon annan teori om min dröm?

Annons:
ikna
1/13/11, 9:33 PM
#1

Inatt drömde jag (i korta drag) att jag var på en skolavslutning där en pojke tidigare blivit ihjälskjuten (ett år tidigare = NÅGOT SOM HÄNDE DIG FÖR ETT ÅR SEDAN, på skolavslutningen). I ett annat land = FRÄMMANDE LAND/FRÄMMANDE MARK = FÖR DIG FRÄMMANDE.
Lärarna=DINA INRE LÄRARE bestämmer sig för att hämnas (på något konstigt sätt) genom att skjuta flera barn, ett år senare. Dom radar upp vapen på en sorts mur = DIN INRE MUR och ska använda ett vapen till ett barn. Det är ungefär fem - tio vapen.

Jag (över 20 år)=DU I DEN ÅLDERN hamnar av någon anledning ihop med 6 åringarna. Vi bildar som en liten cirkel och ligger ihopkurade. Jag smsar min bästa vän och säger att jag tycker om henne, och att jag kanske inte kommer att komma härifrån.

En lärare riktar en pistol emot mig och säger "du är nummer åtta = EN LIGGANDE 8 KAN SYMBOLISERA EVIGHET, därför borde du dö" ungefär, och jag lutar mig ner mot marken och bara väntar på smärtan när dom ska skjuta mig. = DU FÖRVÄNTAR DIG SMÄRTA Jag har sån extrem panik så jag vet inte vart jag ska ta vägen, men efter några sekunder får jag som något inre lugn. "Jag kan inte göra någonting åt det här, se bara till att få det gjort, jag orkar inte vänta". NÄR DU GER EFTER FÖR SMÄRTAN, BLIR DU LUGN

Men dom ångrar sig. NÄR DU BLIR LUGN, KÄNNER DU INGEN SMÄRTA Och skjuter barnet bredvid mig, en 6 åring = DITT INRE BARN. Dom tar ett nytt vapen och skjuter ett barn längre bort i lokalen.
Sedan säger dom "nu räcker det" och vi alla går för att ha "sommarlov"…
När jag kommer ut ifrån lokalen så försöker jag att få hjälp, det ligger två döda barn = TVÅ AV DINA SIDOR/EGENSKAPER SOM INTE BEHÖVS LÄNGRE där inne. Men ingen tror mig. Dom säger att lärarna bara har skojat, och att det absolut inte har hänt något. Men ett barn dog 20 cm ifrån mig, jag vet att det hände.
Då vaknar jag.

Upp till toppen
Annons: