Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 5360 ggr
Bergspuman
2/2/11, 1:34 PM

Återkommande dröm

I många år, har jag drömt en dröm som har ungefär samma tema: jag är ute någonstans och kör bil. Fast jag vet att jag inte kan köra bil och inte har körkort (Det kan jag inte, och jag har inte körkort heller i verkligheten).

Alternativt har jag just fått körkort och ska ge mig ut på första turen i min nya bil, som nästan alltid är liten och rätt skruttig. Jag bävar inombords, men rattar oförtrutet iväg.

Är livrädd för att jag ska ställa till olyckor (inte krocka, märk väl!) och förväntar mig hela tiden att jag ska bli stoppad av polisen och haffad, eller att någon medtrafikant ska skälla på mig, men det händer aldrig.

I vissa varianter av drömmen har jag t o m kört på ett par rådjur, som jag sedan lämnat vid vägkanten att dö och smitit därifrån. Hemskt va. Så skulle jag aldrig göra i levande livet. I drömmen förväntar jag mig att bli fasttagen för trafikolyckan och smitningen, men det inträffar aldrig.

Vad 17 kan det här betyda? Eftersom den har förekommit i så många år, så har jag svårt att sätta den i samband med enskilda händelser, det måste vara en underliggande känsla hos mig själv som framkallar drömmen.

Tror inte heller på att det är själva bilkörandet och körkortet som är det centrala, det är nog momentet att jag gör något jag inte kan eller får. Och förväntar mig att bli haffad.

Någon som får några idéer?

Annons:
Bergspuman
2/2/11, 1:35 PM
#1

Å, jag kom just på anledningen till drömmen …

Det är hur min barndom var. Orkar inte dra det här och nu, men när jag läste mitt eget inlägg blev det helt plötsligt så tydligt.

Suck…

ikna
2/3/11, 7:18 PM
#2

Så bra! Ibland hjälper det bara att skriva ner drömmen! Glad

[rore]
2/4/11, 9:23 AM
#3

Sucka inte snälla bergspuman!!

Ibland är det så mycket enklare att se när vi skrivit ner det,,,,Glad

Bergspuman
2/4/11, 10:38 AM
#4

Jo, det har du rätt i. Det var snarare insikten om betydelsen av drömmen som fick mig att sucka…

Men eftersom jag har grubblat på detta så himla länge, var det skönt att äntligen knäcka lösningen. Nu återstår att se om drömmen försvinner, eftersom den inte behövs som "budskap" längre Glad.

[rore]
2/4/11, 10:40 AM
#5

Jag förstår,,,, Ha det så gottGlad

tittili
2/5/11, 8:14 PM
#6

Om bilen står för ditt liv och det är du som kör kan det stå för hur du tar dig fram i livet.

Kankse har du kännt/känner dig liten och ditt liv "skruttigt" med tanke på din barndom, och kanske har du varit rädd att andra ska skälla på dig.

Om rådjur står i boken "Solöga" att man ska .bejaka och stärka kärleken i sitt liv genom att ge kärlek till sig själv och andra.

Kanske kör du över och smiter ifrån dig själv och kärleken till dig själv, eller till andra?

Ville ändå försöka mig på en tolkning även om du förstod varför drömmen kommit till dig.
Ofta vill ju drömmen att vi ska göra något!

Så mitt råd till dig: Bejaka kärleken i ditt liv och låt den växa!

Allt Gott och Lycka Till!

Annons:
Upp till toppen
Annons: