Annons:
Etikettmental-träning
Läst 3409 ggr
Lindansare
2/25/11, 6:56 PM

Viktigt att fundera över

Människan är inte där hennes skor står,
Utan där hennes Drömmar är.

Har man ingen tro till drömmar om en vacker framtid, så missar man det viktigaste med ett meningsfullt jordeliv.

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Annons:
[resande71]
2/27/11, 11:00 PM
#1

I bland kan det vara bättre att vara där skorna står…

En dröm är en dröm och kommer alltid vara en dröm ända tills man krossar den och omvandlar det till verklighet.
En drömmare kommer ingenstans i livet. Han sitter fast i sina drömmar. En målmedveten person kommer alltid någonstans i livet för han har ett mål och jobbar åt det hållet.

Drömmen är bra att ha inom sig när livet känns motigt för den håller oss vid liv. Man kan likna drömmen vid hopp.
Man hoppas att allt blir bra…

Det är bra om man kan hitta en balans mellan dröm och skepticism.

Det bästa är att se verkligheten som den är och att jobba mot ett mål.

Jag älskar drömmar för de är oftast goda, hoppfulla och fyllda av kärlek! Men jag förlorar inte mig själv i dem.

/Lena

Lindansare
2/28/11, 11:08 PM
#2

Ja, fast om man tappar sin dröm för "normen" så kan man trampa utanför "sin stig" för att göra det man bör göra.

I min mening är livet för kort för det.
Man dock slå ihop dessa eller skapa delmål till sin dröm. Sitt dröm-mål.

Min dröm som får mig att överleva vintrarna är att jag springer på ett fält med hundarna lösa.
Bara rusa så fort att glädjetårar rinner bak mot håret och jag bara springer tills benen tar slut och faller ihop på fältet och skrattar med den susande, viskande naturen kring mig..
Det för mig är en stor dröm, men för det betyder det inte att den är svår att nå.

Så fort det blir sommar så! ;)

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

[resande71]
2/28/11, 11:39 PM
#3

Jag förstår din poäng.

Drömmar är bra när vi vill slippa leva i något som inte känns bra.
Om det känns bra så behöver du ju inte längre dina drömmar, inte sant?
Då LEVER du din dröm.
När du lever den, så är den inte längre en dröm utan din verklighet.

En dröm är en föreställning om något bättre.
En dröm kan visa oss vad vi vill ha i stället för det vi redan har.
En dröm kan vara himla vacker men den är som vackrast när den är sann. Skrattande

/Lena.

nyborjare08
3/15/11, 1:40 PM
#4

Jag "levde" en (dag)dröm i förra veckan och fick ett "nytt" liv på kuppen :-) Jag gjorde något som jag tidigare aldrig trodde att jag skulle klara, men jag klarade det med glans, och på köpet fick jag förståelse för hur alla delsteg dit, inklusive drömmandet, var orsaken till att jag kunde göra det! Kryptiskt? :-) Ja det är rätt svårt att förklara på ett tydligt sätt! Men ett vet jag - livet är ett äventyr, för mig! :-)

 

 

Lindansare
3/16/11, 11:39 AM
#5

#4

Tyckte vartenda ett av dina ord fick mig att se händelseförloppet;

Du lyckades överträffa dina förväntningar ang det du knappt trodde du skulle klara.

Du insåg att du missat se att du varit mitt uppe i delmål på vägen dit och därmed såg du drömmen så som den såg ut INNAN du hade klarat av alltihopa.

Poff! Vidare mot nästa äventyr, eller så kanske ditt lyckande är början på ett.. ;)

Värme!

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Upp till toppen
Annons: